Toon posts:

Denon avr 1802 en subwoofer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds enkele dagen een Denon avr 1802, waar ik er blij mee ben alleen loop nu toch een beetje vast.

Op het moment gebruik ik tijdelijke speakers die geen woofer of tweeter hebben, deze gebruik ik tot ik degelijke speakers kan aan schaffen. Echter luister ik wel veel muziek en nu mis je wel echt de bass. Ik had nog een Logitech actieve subwoofer liggen dus die wil ik tijdelijk gebruiken om de bass aan te vullen van deze speakers. (2.1 set-up)

Hier voor heb ik een y splitter tulp kabel aangeschaft i.c.m een simpele male tulp naar male tulp kabel om hem aan mijn versterker aan te sluiten

Afbeeldingslocatie: http://thumbs3.ebaystatic.com/d/l225/m/mXbDelYoCyyWIeqGpV_mHjw.jpg

ik heb hem op de volgende manier aangesloten: sub -> y splitter (2-1) -> versterker (pre-out ingang)
Mijn set-up instellingen van de versterker: Front; Large, Center None, Surr. None, S.Woofer Yes, Sw mode Norm, Frnt / Sw 3,6m,

Bron is CD en Surround Mode is Stereo

Echter reageert de subwoofer niet...

Ik denk dat het een instelling is van de versterker, iemand die mij hierbij iets verder kan helpen?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:44

JT

VETAK y0

Misschien handig om naast een beschrijving van de situatie ook te vertellen wat het precieze probleem is ;)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Misschien wel handig idd :9 (edit)
Het probleem is dat ik het aangesloten maar dat de subwoof niks doet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2013 14:27 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:44

JT

VETAK y0

Gaat de Logitech sub uberhaupt wel aan? Meestal moet je de speaker met controls aansluiten om het geheel aan te kunnen zetten.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• BlackLight
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Misschien moet je ook even vermelden om welke Logitech sub het gaat?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:05

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:23:
Front; Large, Center None, Surr. None, S.Woofer Yes, Sw mode Norm, Frnt / Sw 3,6m,

Bron is CD en Surround Mode is Stereo
Daar zit sowieso een fout. Als je de speakers op "large" zet dan stuurt de receiver alleen dedicated .1 (LFE) signalen naar de subwoofer. En op een CD zijn die over het algemeen niet aanwezig (of je moet een SACD of DTS CD hebben). Als je de fronts op "small" zet komt er een extra optie vrij om de crossover in te stellen, oftewel het punt waarop de subwoofer mee moet gaan doen. Welke frequentie dat is hangt af van de speakers die aan zijn gesloten.

Nadeel met subwoofers uit PC-setjes is dat het veelal meer is dan alleen een subwoofer (wat het eigenlijk niet eens is, verkapote middentoner boom-boxen, dat zijn het..). Maar veelal zit er in de subwoofer iets van een crossover ingebouwd die je niet uit kan zetten. Nu hoeft dat in dit geval niet erg te zijn als deze maar hoger ligt dan de crossover die je instelt op de receiver. Maar dan nog lijkt het me alles behalve een mooie combinatie.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:41
Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:23:

ik heb hem op de volgende manier aangesloten: sub -> y splitter (2-1) -> versterker (pre-out ingang)
Heb je de sub dan aan de ingang van de versterker gehangen?

Verwijderd

Topicstarter
JT schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 14:49:
Gaat de Logitech sub uberhaupt wel aan? Meestal moet je de speaker met controls aansluiten om het geheel aan te kunnen zetten.
Je had helemaal gelijk! dat was ik vergeten via de rechter speaker zet je hem aan.
Net getest met speaker er aan en dan doet de sub het wel.
Ga nu even het aan uit systeem uit de kapotte speaker halen. :*)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2013 18:18 ]

Pagina: 1