Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe speakers voor in de woonkamer

Pagina: 1
Acties:

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-11 09:01
Ik zit er al een tijdje over te twijfelen en wil nu toch eens serieus gaan kijken naar een mooie set speakers voor in de woonkamer bij mij thuis. Het budget is rekbaar maar ik zou niet meer dan 400-500 euro per speaker uitgeven, maar als ik voor 300 euro per speaker ook al tevreden kan zijn vind ik dat een goede zaak!

Ik heb het hier een beetje met vrienden over gehad en die raden mij de Jamos S606 aan. De prijs van deze speaker is erg mooi natuurlijk (<200 euro per speaker), maar zijn ze ook het geld waard? Ik ben zelf helemaal nieuw in het audio wereldje en hoopte op wat advies van de doorgewinterde audio experts.

Ik zal de speakers gaan gebruiken voor muziek (rock, hip hop, indie) en ze komen aan de tv te hangen dus ze gaan ook gebruikt worden voor series/films en dergelijke.

Ze komen aan een nog aan te schaffen receiver te hangen, ik zit te denken aan een Onkyo NR-616 op het moment. Die is nu mooi geprijsd vanwege het uitkomen van de nieuwe model de NR-626, als ik het goed heb gezien.

Verwijderd

Jamos levert van ouds her goed spul, daar kan je vele reviews over lezen. Maar kijk altijd even rond voor de meest gunstigste prijzen!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Misschien een aardige link met een aardig kloppend verhaal, want van ouds her was Jamo zeker niet een van de topmerken op luidspreker gebied, eerder tegenovergesteld. Wat dat betreft ben ik het niet met larsiano eens maar ik kan me wel vinden in het artikel, dat concludeert namelijk het juiste.

http://www.hifi.nl/recens...mo-S-606-luidspreker.html

Met het gekozen type lijkt, voor het bedrag waarvoor ze worden aangeboden, weinig mis te zijn.

Testing, one, two ...

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Eerste wat ik me afvraag is of je een stereo set wil neerzetten of wil je een surround set gaan neerzetten? Ofwel, hoeveel speakers wil je gaan kopen?

De Jamo's zijn aardige speakers voor hun prijs maar zijn over het algemeen niet zo bijzonder. Het merk opereert in mijn ogen ook echt aan de budget kant van de markt. Als je voornemens ben om € 400 à € 500 per speaker uit te geven, kun je in mijn ogen wel beter spul kopen.

Het is eigenlijk not-done om speakers aan te raden. Er zijn zoveel mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld B&W 684, Focal Chorus 716V, diverse speakers van Klipsch, Dali, Monitor Audio, Boston Acoustics, etc. De sound van een merk/type kan heel verschillend zijn en wat jij mooi vindt, kun je alleen zelf ontdekken door in een hifi-zaak (dus niet de Mediamarkt of BCC) een aantal kanshebbers binnen je budget te gaan beluisteren. Neem hiervoor de tijd en neem je eigen cd's mee. Ga op je gemak vergelijken en wegstrepen en dan houdt je de speaker over die het beste bij je past.

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-11 09:01
Bedankt allemaal voor de reactie.

@D vd V
Ik ben van plan een stereo set neer te zetten. Uiteindelijk kan dit uitgebreid worden naar surround als de financien er voor zijn en dit ook gewenst is maar daar ben ik op dit moment nog absoluut niet mee bezig.

Mijn vraag over de Jamo was meer, zijn ze "goed genoeg" voor mij. Dit wordt de eerste keer dat ik een "higher end" setje neer zet. Ik denk niet dat het zinvol is om dan speakers te kopen van 3000 euro per stuk. Dus als ik de vraag over de Jamo's herformuleer: Zijn die Jamo's goed genoeg of ga ik met een extra 400 euro aan speakers ook daadwerkelijk merken?

Bedankt voor de tips!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Daar kom je alleen maar achter, zoals hierboven terecht wordt opgemerkt, als je er zelf naar gaat luisteren verwacht ik. Zet je budget vooraf vast op het maximale bedrag wat jij er totaal aan uit wilt gaan geven en vergelijk dan (indien mogelijk), de Jamo's met andere luidsprekers uit een duurdere prijsklasse. Jij zult dan zelf kunnen (en moeten) beslissen of je de Jamo's goed genoeg zult vinden of niet. Neem je eigen voorkeur muziek mee zodat je daarmee je oordeel kunt vellen. Eens kijken of de conclusie uit het gelinkte artikel terecht is geplaatst door de reviewer?

Conclusie: Jamo biedt deze luidspreker aan voor 399 euro per set, en dat is wat mij betreft een uitstekende deal. Als je ziet wat je er, zowel in technisch als muzikaal opzicht, voor krijgt dan vraag je je af waar ze het van doen. De afwerkingsgraad is erg hoog (sommige aanzienlijk duurdere merken mogen zich beslist eens achter de oren krabben), en het uiterlijk vind ik ook zeer geslaagd. Het geluid is aangenaam, met een scheutje moderne bravoure. Eén ding is duidelijk niet veranderd: bij Jamo kun je nog steeds terecht voor veel luidspreker voor weinig geld. Alleen krijg je er nu ruim dertig jaar ervaring en ontwikkeling bij cadeau.

Testing, one, two ...

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-11 17:38
Er is toch wel een behoorlijk verschil tussen speakers van 500 euro het stuk en speakers van minder dan 200 euro per stuk.

Beetje vreemd om met een budget van 500 per stuk naar de S606 te kijken imo. No offence.

:)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
vosss schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 16:57:
Er is toch wel een behoorlijk verschil tussen speakers van 500 euro het stuk en speakers van minder dan 200 euro per stuk.

Beetje vreemd om met een budget van 500 per stuk naar de S606 te kijken imo. No offence.

:)
Dit klopt helemaal. Je hebt het dan wel over speakers uit 2 verschillende prijsklassen. De fronts, die je nu dus wil gaan kopen, zijn de belangrijkste speakers van je geluidsinstallatie. Als je het budget hebt om een klasse hoger te kopen, zou ik dat zeker aanraden. Er is geen enkele manier om eenvoudiger een betere geluidskwaliteit in huis te halen. In jouw positie zou ik dus nooit voor de genoemde Jamo's gaan.

Of die Jamo's goed genoeg zijn voor jou, kun je zoals gezegd ontdekken in een luistersessie. En met het gestelde budget denk ik dat er in een onderlinge vergelijking niet veel van de Jamo's zal overblijven.

[ Voor 12% gewijzigd door S1NN3D op 31-07-2013 17:29 ]

Pagina: 1