Toon posts:

2 netwerkkaarten hoe te configgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag twee netwerkkaarten in mijn serveerstertje hebben. Hoe moet ik hiervoor de ip-adressen instellen? Kunnen ze beide op hetzelfde ip-adres? Hoe stel ik dat dan in?

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54

Metzie

Nyaano !

Wat wil je ermee gaan doen?

Je moet ze zo-en-zo beiden een ander ip adres geven. Voor de rest hangt het helemaal af wat je ermee wil doen.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Topicstarter
Het was namelijk een internet servertje. Ik wilde ook gaan ftp-en ermee en mijn eigen programma's erop zetten. Daarom heb ik een 100mbit kaart + switchje gekocht. Er zat een 10mbit combo in. Als ik met die 10mbit kaart bestanden ga kopieren of als het netwerk wat druk is dan is mijn internet connectie daar de dupe van. Vandaar dat ik beide kaarten wil gebruiken, zodat ik maximale snelheid eruit kan halen. Ik heb hier namelijk nog een 10mbit hubje liggen.

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
2 nics -> 1 ip = NIC Express

werkt als een tiet! :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 juni 2001 19:17 schreef BonBon het volgende:
2 nics -> 1 ip = NIC Express

werkt als een tiet! :)
NIC Express heb ik wel 's vaker voorbij zien komen. Is dat een tooltje of zo?

• BonBon
met NIC Express kun je 2 (of meer) nic's koppelen in 1 pc tot 1 'team' van adapters, met daaraan gekoppeld 1 ip adres.
De doorvoersnelheid zou in theorie moeten verdubbelen, icm loadbalancing.
Ik kan het echt aanraden!
(ja, het is een tool.)

Verwijderd

je 2e kaart werkt inmiddels ? :)

• BonBon
ja hoor:

Je moet, voordat je NIC Express installeert,
eerst aan al je nic's elk een ip adres toekennen.
Daarna pas moet je NIC Express installeren, waardoor je nu al je nic's kunt teamen.
Als je die volgorde niet aanhoudt, dan gaat het dus niet werken.

Verwijderd

waar te downloaden?
free/shareware of $$$ serial >:)
edit:

al gevonden: www.ipmetrics.com

• BonBon
good luck om een serienr ervoor te vinden!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-08 14:10
Euh.. als je naar http://www.dlink.com gaat en je download de drivers voor de DFE-570TX netwerkkaart, dan zie je in de NT40 en WIN2000 mapjes, jawel... nicexpress staan :)
Onder een andere naam enzo, dat wel, maar het is hetzelfde. Of het illegaal is om het zo te gebruiken weet ik niet, maar er staan nergens licentieovereenkomsten ofzo

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:00

Yucko

One clown to rule them all !

Raar, zodra ie 2 netwerk kaarten geinstalleerd heeft en er wordt verkeer gegenereerd, crashed mijn systeem. Kan het zijn dat NIC Express niet goed samenwerkt met W2k NL ??? Heb nl. beide versies van NIC Express geprobeerd (dus de off. download van internet en die in de D-Link 570 package) :?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• BonBon
Raar, zodra ie 2 netwerk kaarten geinstalleerd heeft en er wordt verkeer gegenereerd, crashed mijn systeem. Kan het zijn dat NIC Express niet goed samenwerkt met W2k NL ??? Heb nl. beide versies van NIC Express geprobeerd (dus de off. download van internet en die in de D-Link 570 package)

er zijn 2 versies:

* NT4
* W2K

heb je de juiste geinstalleerd?

• Yucko

Yucko

Ja ... zo slim ben ik nog wel, maar ik ga vanavond proberen w2k en te installeren en nog eens proberen.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Yucko

Yucko

Werkt nog steeds niet ... begin er steeds meer in te geloven dat het een probleem met 1 van de netwerk kaarten is. :(

• BonBon
Configureer in je pc allebei de nic's apart,
test ze (ook weer apart), en installeer als alles werkt NIC Express.

Ik had ook last met 1 nic, maar dat kwam omdat ik hem geen ip nummer had gegeven.
Naderhand heb ik nic #1 x.x.x.10 gegeven,
en nic #2 x.x.x.11
Toen deden ze het wel in team, met gezamenlijk ip x.x.x.10
Pagina: 1