Hi,
Ben al enige tijd op zoek naar een upgrade CPU voor mijn Mac Mini 2006.
Uit dit topic heb ik begrepen dat de T7600 de snelste chip is die erin past. Deze vind ik echter niet zo snel terug op Marktplaats, en ik hoef ook niet per se de allersnelste. Ik heb echter moeite de ontdekken wat voor chips er dan wel in kunnen en hoe ik deze in verhouding moet zien!
De T7600 is uit Q307, uit de mobile serie en heeft een FSB van 667 Mhz. 667 Mhz is het sowieso het maxmium dat de processor mag hebben.
Alle processoren uit de T7000-serie vind ik niet terug op Marktplaats dus dacht ik een serie lager te gaan, T6000. Alle processoren hier zitten echter op 800 Mhz FSB (en dat werkt niet). Hiermee raak ik ook de kern van mijn probleem:

Ik weet niet naar welke serie ik moet kijken en hoe deze in verhouding staat tot elkaar. Ik kan elke serie wel openen en van elke CPU benchmarks opzoeken maar dat lijkt me een overdreven intensieve klus.
Hier staat een lijst van mensen die ervaringen plaatsen met tal van processoren, maar dat is geen uitputtend overzicht.
Op Wiki zie ik wel de generaties staan
Kan iemand mij een duwtje in de goede richting geven? Dan zoek ik de rest zelf wel weer uit
.
Ben al enige tijd op zoek naar een upgrade CPU voor mijn Mac Mini 2006.
Uit dit topic heb ik begrepen dat de T7600 de snelste chip is die erin past. Deze vind ik echter niet zo snel terug op Marktplaats, en ik hoef ook niet per se de allersnelste. Ik heb echter moeite de ontdekken wat voor chips er dan wel in kunnen en hoe ik deze in verhouding moet zien!
De T7600 is uit Q307, uit de mobile serie en heeft een FSB van 667 Mhz. 667 Mhz is het sowieso het maxmium dat de processor mag hebben.
Alle processoren uit de T7000-serie vind ik niet terug op Marktplaats dus dacht ik een serie lager te gaan, T6000. Alle processoren hier zitten echter op 800 Mhz FSB (en dat werkt niet). Hiermee raak ik ook de kern van mijn probleem:

Ik weet niet naar welke serie ik moet kijken en hoe deze in verhouding staat tot elkaar. Ik kan elke serie wel openen en van elke CPU benchmarks opzoeken maar dat lijkt me een overdreven intensieve klus.
Hier staat een lijst van mensen die ervaringen plaatsen met tal van processoren, maar dat is geen uitputtend overzicht.
Op Wiki zie ik wel de generaties staan
Maar ik weet niet of ik die zo met elkaar kan vergelijken, en elke 'zo recent mogelijke' CPU met FSB 667 zal functioneren.
1.1.1.1 "Allendale"
1.1.1.2 "Conroe" (65 nm, 1066 MT/s)
1.1.1.3 "Conroe" (65 nm, 1333 MT/s)
1.1.1.4 "Conroe-CL" (65 nm)
1.1.1.5 "Wolfdale-3M" (45 nm)
1.1.1.6 "Wolfdale" (45 nm)
---
2.2.1.1 "Merom", "Merom-2M" (standard-voltage, 65 nm)
2.2.1.2 "Merom" (low-voltage, 65 nm)
2.2.1.3 "Merom-2M" (ultra-low-voltage, 65 nm)
2.2.1.4 "Penryn" (Apple iMac specific, 45 nm)
2.2.1.5 "Penryn", "Penryn-3M" (standard-voltage, 45 nm)
2.2.1.6 "Penryn", "Penryn-3M" (medium-voltage, 45 nm)
2.2.1.7 "Penryn" (medium-voltage, 45 nm, Small Form Factor)
2.2.1.8 "Penryn" (low-voltage, 45 nm, Small Form Factor)
2.2.1.9 "Penryn-3M" (ultra-low-voltage, 45 nm, Small Form Factor)
Kan iemand mij een duwtje in de goede richting geven? Dan zoek ik de rest zelf wel weer uit
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~