Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carks
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 11:25
Heb al een tijd naar tevredenheid de Sitecom WL329 adapter in gebruik. Nooit problemen gehad en door middel van het 5GHZ netwerk altijd een zeer stabiele en snelle internetverbinding gehad. (gemiddeld zo'n 58 mbit/sec download en 5 mbit/sec upload)

Echter, sinds ik op mijn computer Windows 8 heb geïnstalleerd is de snelheid stukken minder geworden.
Download zit nu altijd zo rond de 20 mbit/sec, upload is daarentegen onveranderd gebleven.
Dacht eerst dat er iets op het netwerk stoorde, maar later bleek toch echt de adapter het probleem te veroorzaken.

Ben naar de support pagina van de stick geweest, maar Windows 8 drivers zijn helaas niet beschikbaar. De driver die op de computer staat is door Windows Update automatisch geïnstalleerd.
Op het 2,4 ghz kanaal heeft hij helaas ook dezelfde snelheid.

Weet iemand hier een oplossing voor, of is dit een typisch gevalletje 'nieuwe adapter kopen'?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carks
bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:05

Detmer

Professioneel prutser

Er zijn geen drivers voor Windows 8 beschikbaar zeg je. Op je andere o.s. waren er dus wel drivers?
Dan heb je best kans dat dat het probleem is.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carks
Detmer8 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 17:14:
Er zijn geen drivers voor Windows 8 beschikbaar zeg je. Op je andere o.s. waren er dus wel drivers?
Dan heb je best kans dat dat het probleem is.
Via de Sitecom-support website niet voor Windows 8. Het opmerkelijke is dat de adapter zowel onder Windows 8 als Windows 7 wel meteen herkent werd (ik hoefde dus zelf niks van drivers te installeren). Het enige verschil is dus dat onder Windows 7 de adapter een downloadsnelheid van 60mbit/sec behaalde, terwijl dat nu met Windows 8 maar 20mbit/sec is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou de stick eens proberen op een andere Windows 8 machine. Dan weet je teminste of het aan de stick ligt of niet. Er kunnen ook andere dingen op je PC aan de hand zijn waardoor de snelheid minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carks
PilatuS schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 17:50:
Ik zou de stick eens proberen op een andere Windows 8 machine. Dan weet je teminste of het aan de stick ligt of niet. Er kunnen ook andere dingen op je PC aan de hand zijn waardoor de snelheid minder is.
Dit heb ik gedaan, en met hetzelfde resultaat: ook hier bleef de snelheid hangen op rond de 20mbit/sec. Heb hem zojuist ook geprobeerd op een Windows 7 machine, en hier was de snelheid dus wel normaal (60mbit/sec).
Het zit er dus naar uit dat het aan de adapter icm Windows 8 ligt.... Ben bang dat ik toch een nieuwe wi-fi adapter moet kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Of je trekt gewoon een kabel :) nog beter

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
carks schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 18:31:
[...]

Dit heb ik gedaan, en met hetzelfde resultaat: ook hier bleef de snelheid hangen op rond de 20mbit/sec. Heb hem zojuist ook geprobeerd op een Windows 7 machine, en hier was de snelheid dus wel normaal (60mbit/sec).
Het zit er dus naar uit dat het aan de adapter icm Windows 8 ligt.... Ben bang dat ik toch een nieuwe wi-fi adapter moet kopen :P
Zoals je het nu getest hebt moet het inderdaad wel aan de adapter liggen. Dan wordt het inderdaad een andere kopen als je Wifi wil blijven gebruiken.

Edit: Adapter icm Windows 8 dan. Maar misschien is het nog met drivers op te lossen zoals hieronder aangeven.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 02-08-2013 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

check even je settings bij je driver . power saving etc zo zijn er soms een optie of drie die je open draaien n

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:31
Windows gebruikt nu waarschijnlijk een basis driver. Wil je sneller of wil je speciale features dan zal Sitecom drivers moeten aanleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

pak de w7 driver eens

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-10 11:43
Deze reactie komt wat laat maar misschien heeft iemand anders er (ook) nog wat aan.

Er is iets mis met de Microsoft driver. De download haalt misschien 20Mbps en de upload is wel goed. Daarnaast werkt de 5ghz wifi niet meer! De officiele driver installer van de sitecom site weigeren te installeren onder Windows 8.1 dus daar liep het ook stuk.

Na wat zoeken vond ik deze site: http://www.wireless-drive...ws-macos-driver-software/
Daar kon ik een oude sitecom driver downloaden en die werkt prima! Echter er staat ook dat de dongle gebaseerd is op de Ralink RT2870 en de nieuwste driver daarvan is hier te vinden: http://www.mediatek.com/en/downloads/usb/

Hij werkt weer als een malle :D De link speed bij mij is 216Mbps

Multiplayer shooting games define community as a community of killers, the high-tech version of a tribe of paleolithic hunters.

Pagina: 1