Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop aan vervanging toe.

Pagina: 1
Acties:

• BigWillem89
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Aangezien mijn Dell studio zijn beste tijd gehad heeft ben ik op zoek naar een nieuwe laptop.
Ik heb nu een 15,6 inch, maar aangezien ik heb vooral op school gebruik en thuis voor films en series op de tv aansluit is 13 inch ook voldoende lijkt me.
Ik was zelf opzoek naar een i7 processor van de 4e generatie. Het liefst met een SSD harde schijf, maar die kan ook later ingebouwd worden.
Mijn huidige i5 laptop vind ik te traag. Mijn huidige hapert als ik grote bestanden uitpak of download en tegelijkertijd een videobestand probeer af te spelen. Ook bij het gebruik van photoshop reageert hij te traag naar mijn mening.
Persoonlijk vind ik de XPS 13 ultrabooks mooie apparaten, die zijn er echter niet met deze processor.
In het verleden kon je zelf je laptop samenstellen bij Dell, maar dit kan niet meer?
Mijn voorkeur gaat wel uit naar deze Dell laptop, maar is een i7 processor overkill voor een 13 inch ultrabook of niet?

Mijn budget ligt rond de 1000 euro, mag iets meer zijn maar liefst minder natuurlijk. :)
Alvast bedankt voor jullie adviezen. :)

[ Voor 29% gewijzigd door BigWillem89 op 31-07-2013 12:33 ]

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Welkom op GOT, wij verwachten hier dat je zelf eerst inzet toont voordat je bij ons om raad gaat vragen. Dit soort kleine vraagjes had je met een beetje googlen ook wel kunnen vinden. Typ bijvoorbeeld maar eens in:''XPS 13 review''. Overigens kan je nog steeds laptops configureren op de Dell website. Hoezo zou een i7 overkill zijn voor 13 inch? Niet veel laptops blijven op temperatuur als je ze op schoot gebruikt. Het air-intake venster zit vaak aan de onderkant. Als daar jouw been zit kan er geen lucht de laptop ingezogen worden en wordt de laptop niet gekoeld, resultaat: Hete laptops.

Heb je het LAA beleid al gelezen?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:07

Tazzios

..

Ik denk dat je huidige laptop niet traag is om dat daar "maar" een i5 inzit.
Of je moet wel heel zware dingen voor school draaien op de laptop of je laptop is vervuilt.

Dus als vraag:
Wat voor zware dingen doe je op je laptop?
Al gedacht aan een SSD ?

• BigWillem89
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties, ik heb mijn openingspost hier en daar aangepast.
Ik heb inderdaad nagedacht over een SSD, is een SSD i.c.m. een i5 al voldoende?
Ik kan nergens op de Dell website vinden waar ik de laptops kan configureren, alleen het aanpassen van software en verzekeringen. In het verleden kon je ook de hardware selecteren. Nu kom ik niet verder dan het kiezen van de processor en dan geven ze maar één keuze weer.

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-10 08:02

Salmon

.NET developer

Ik kom ook van een Studio 1555, volgende week ga ik een Sony Vaio 13 (met Haswell i5, 8Gb RAM en 256Gb) bestellen voor rond de 950 Euro met studentenkorting. Misschien dat je hier ook naar kan kijken, of uiteraard naar een Dell inspiron sr 15 met Full hd.

• Tazzios

Tazzios

..

Mijn huidige hapert als ik grote bestanden uitpak of download en tegelijkertijd een videobestand probeer af te spelen.
Dit ligt aan je harde schijf. welke type zit er nu in? Is de schijf bijna vol?/ gefragmenteerd?
Een SSD is denk niet zo praktisch kwa ruimte als je er films mee wil downloaden.
Ook bij het gebruik van photoshop reageert hij te traag naar mijn mening.
Dit kan liggen aan het werkgeheugen. Zit dat (bijna) vol als je photoshop draait groeit je swap file?

• BigWillem89
  • Niet online
Harde schijf die er nu in zit: 320 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Daarvan probeer ik minimaal 50 gb vrij te houden. De meeste grote bestanden verplaats ik naar mijn externe harde schijf. Ik fragmenteer mijn harde schijf regelmatig.

Ik heb nu 4 GB RAM geheugen (2x 2 GB). Ik weet waar ik kan vinden hoe groot mijn SWAP file is. Ik krijg wel soms de melding bij Photoshop en/of SPSS dat ik te weinig virtueel geheugen heb.
Zou dan extra RAM geheugen genoeg moeten zijn? Want voor zover ik het begreep zorgt een betere processor dat alles sneller gaat en extra RAM geheugen dat je meer dingen tegelijk kan doen, begrijp ik dat goed?
Salmon schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:32:
Ik kom ook van een Studio 1555, volgende week ga ik een Sony Vaio 13 (met Haswell i5, 8Gb RAM en 256Gb) bestellen voor rond de 950 Euro met studentenkorting. Misschien dat je hier ook naar kan kijken, of uiteraard naar een Dell inspiron sr 15 met Full hd.
Bedankt voor de tip, maar die Sony kom ik alleen tegen met een touchscreen, dat hoef ik niet. En die Inspiron ziet er niet uit. >:) Ik kwam ook een paar mooie Samsung laptops tegen, maar die waren wat aan de dure kant.

[ Voor 31% gewijzigd door BigWillem89 op 31-07-2013 21:21 ]

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Je kan de versie zonder touchscreen ook krijgen, Je moet de laptop alleen via de sony website halen. Overigens is er iets met een actie van 256gb ssd. Daarom krijgt hij hem voor zo weinig geld. Als je student bent kan je hem via surfspot halen met +- 10% korting.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
In week 32 wordt de 256gb ssd upgrade gratis volgens mij, nog even wachten dus.

• Tazzios

Tazzios

..

BigWillem89 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 21:17:
Harde schijf die er nu in zit: 320 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Daarvan probeer ik minimaal 50 gb vrij te houden. De meeste grote bestanden verplaats ik naar mijn externe harde schijf. Ik fragmenteer mijn harde schijf regelmatig.

Ik heb nu 4 GB RAM geheugen (2x 2 GB). Ik weet waar ik kan vinden hoe groot mijn SWAP file is. Ik krijg wel soms de melding bij Photoshop en/of SPSS dat ik te weinig virtueel geheugen heb.
Zou dan extra RAM geheugen genoeg moeten zijn? Want voor zover ik het begreep zorgt een betere processor dat alles sneller gaat en extra RAM geheugen dat je meer dingen tegelijk kan doen, begrijp ik dat goed?

...
Schijfruimte is wel in orde. Het virtueel geheugen is je swapfile welke op je schijf staat. Deze wordt gebruikt als je werkgeheugen vol zit. als je werkgeheugen vol zit EN je virtueel geheugen verschijnen dit soort meldingen.
Je virtueel geheugen(hardeschijf) is veeeeel langzamer dan je werkgeheugen.
Met uitbreiding van het werkgeheugen zal het een stuk sneller gaan. De tijd dat de CPU altijd de limiterende factor is al een tijdje voorbij. Langzaamste onderdeel is tegenwoordig de hardeschijf ,waarvan door je virtueel geheugen nu volop gebruik wordt gemaakt.
Pagina: 1