Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Haswell gezocht

Pagina: 1
Acties:

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:11
Ik ben op zoek naar een laptop waarmee ik met fatsoen een spelletje kan doen maar ik wil hem ook gebruiken om een netwerk te simuleren en wat VM's te draaien.

De volgende zaken vind ik vrij onmisbaar;

- Haswell CPU
- Redelijke grafische kaart
- 1080p scherm
- Verlicht toetsenbord
- 16 gig RAM aankunnen

Hij mag tussen 900 en 1200 euro kosten

Ik ben van plan de laptop veel mee te nemen, hij zal elke dag met mij mee reizen. Daarom heb ik het liefst een laptop die maximaal 15.6 inch is. Qua gewicht heb ik geen eisen, denk ik. Ik kan hem vrij wel overal waar ik kom aan het sap hangen en de meeste accu's gaan wel 2 a 3 uur mee.

Voorkeuren;

Mijn voorkeur gaat uit naar de nieuwe Lenovo Y510p .

Voordelen:

- 4700QM
- GT755 met 2GB GDDR5
- Full HD

Nadelen:

- vrij lomp
- rode verlichting

Laptop die ik qua uiterlijk erg leuk vind Asus Zenbook . Helaas heeft deze laptop geen Haswell en is de grafische kaart ook niet om over naar huis te schrijven. Het zelfde geldt voor de Sony Vaio S15 . Beiden mooie laptops maar qua specs voldoen ze niet aan wat ik zoek..

Kortom;

Ik zoek een laptop met de prijs/prestatie van de Lenovo Y510p met een wat discreter uiterlijk. Ik kan hem niet vinden...

Verwijderd

Die Lenovo 510 heeft geen 1080P! Je kan de pricewatch selectie tool toch gebruiken, welke systemen hou je dan over?

Hier systemen met 15,6" + 1080 + GTX750 GPU

http://tweakers.net/categ...0ep51hehBTieHT-U9zTfzqGB8

Ik zie idd dat niet alle modellen erin staan!

• BioHzRd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-04 09:41
De 510p heeft WEL een 1080p !

• MadDonkey
@ Larsiano; Helaas laat de PW (nog) niet alle laptops met een Haswell zien. Waarschijnlijk omdat een hoop modellen nog moeten uitkomen. Daarom link ik voor de 510p naar een winkel die hem al online heeft geplaatst maar de laptop nog niet in de PW te zien is.. De 510p heeft overigens wel een 1080 scherm hoor :-)

Misschien ben ik dan ook te vroeg met mijn zoektocht. Bestaat de laptop wel die ik zoek?

• BioHzRd
Eventueel de MSI60 GE2OC ? en als je meer GPU + verlichting wil GE2OE versie
Enorm goede laptop als je bij Windows 8 blijft

[ Voor 65% gewijzigd door BioHzRd op 31-07-2013 12:22 ]

• MadDonkey
@BioHzRd; Daar heb ik ook naar gekeken. Maar ik wil liever een laptop iets meer discreet is. Een laptop met 'veel' power maar die toch zacht is voor het oog.

• BioHzRd
Hij is vrij discreet hoor. Geen extra lichtjes. En veel power heeft hij zeker !

Verwijderd

De GE serie heeft totaal waardeloze koeling en accuduur. Op basis van notebookcheck is de bouwkwaliteit ook enorm slecht.

Waarom is de N56 niets? De grafische kaart is niet zoveel slechter dan de GT 650m-ddr3. De accuduur is ook een stuk langer dan de lenovo Y510p. Voor haswell hoef je het niet te laten hoor, dat is nauwelijks een verbetering.

• BioHzRd
Koeling is redelijk defitig. Ik heb al meermaals games gespeeld en heb nog geen backtrotteling gehad. Bouwkwaliteit is stevig alleen zit de DVDdrive niet zo vast.

Accuduur is 2/3u zeker als je in windows 8 gebruik maakt van die technologie die switched van GFX kaart (is trouwens handig aangegeven door de laptop).

Again Darkstone, je hebt de laptop niet...

• MadDonkey
@Darkstone: Ik heb naar de N56 gekeken. Ik had ook al een keer bijna online gekocht. Tot ik hem voor de zekerheid even ging bekijken in een winkel. Het design van de speakers is mij te druk en springt erg in het oog.

Ook heb ik een revieuw bekeken op notebookcheck . Onderaan vind je wat verschillen tussen laptops bij het spelen van games. Ze hebben daar de Y510p o.a. vergeleken met de Y500. En je ziet een verschil van 20 tot 30 procent. Dat vind ik best een verschil.

Ik ben het wel met je eens dat je Haswell niet hoeft te nemen om energie te besparen/accutijd te winnen. Maar een beetje extra performance is welkom.

Verwijderd

BioHzRd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:39:
Koeling is redelijk defitig. Ik heb al meermaals games gespeeld en heb nog geen backtrotteling gehad. Bouwkwaliteit is stevig alleen zit de DVDdrive niet zo vast.

Accuduur is 2/3u zeker als je in windows 8 gebruik maakt van die technologie die switched van GFX kaart (is trouwens handig aangegeven door de laptop).

Again Darkstone, je hebt de laptop niet...
Nee. Maar notebookcheck wel. Als notebookcheck een accuduur van 2h 23min meet met het scherm op de laagste helderheid en wifi uit en bij de concurrent 6 uur, dan kan ik niet anders concluderen dan dat de accuduur zuigt. Als notebookcheck een stress test draait en de GPU klokt terug tot de helft van de normale snelheid en de CPU tot 1/3e van de normale snelheid, dan kan ik niet anders dan concluderen dat de koeling ook zuigt. Juist iemand die de laptop niet heeft is in staat dat goed te beoordelen.

Je kan natuurlijk ook zelf een punt maken door jouw beweringen te onderbouwen. Jij zegt dat je geen last hebt van throtteling maar ik weet niet hoe jij dat heb getest. Jij zegt dat de bouwkwaliteit stevig is maar er wordt niet vermeld in vergelijking waarmee precies. Ik vind de bouwkwaliteit van mijn latitude erg goed, maar als ik daarbij vermeld dat mijn referentiekader een budget HP is maakt die uitspraak niet veel indruk.

• BioHzRd
Wat ik raar vind is dat ik nog steeds geen review kan vinden op notebookcheck over de msi ge60-2oc of 2oe.
Nu ik denk dat je de oude MSIGE60 hebt genomen.

Verwijderd

nieuwe GE70: http://www.notebookcheck....287-Notebook.97579.0.html

De koeling bij de oude GE60 en GE70 waren identiek, ik verwacht dat dit nu ook weer zo is, aangezien de body ook voor 99% hetzelfde is.
Pagina: 1