[PC] Project Reality 1.0 (BF2)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AfterDune
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-02 16:15
Mede-auteur:
  • caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

Project Reality

Ondertussen zijn we alweer aangekomen in het jaar 2016 en mag de Project Reality community update 1.3.5 in ontvangst nemen. Zie hieronder daar de trailer van.

Project Reality is een gratis mod voor Battlefield 2. De mod richt zich met name op realisme (tot op zekere hoogte) en teamwork. Na acht jaar in ontwikkeling (en diverse releases later) wordt aankomende vrijdag de lang verwachte versie 1.0 gereleased, een absolute mijlpaal!

Hierbij een aantal highlights:

Trailer

Features en changes
  • Volledige nieuwe PR Game Launcher en Updater
  • 100 player servers en 8 player squads
  • Integrated Positional Voice Chat (PR Mumble)
  • 40 maps, inclusief 6 gloednieuwe maps
  • Alle bestaande maps zijn ge-update
  • 2 nieuwe factions: African Resistance Fighters en French Armed Forces
  • Nieuwe voertuigen en wapens
  • Nieuwe kit geometries voor diverse factions
  • Twee nieuwe request kits: Machine Gunner en Spotter kits
  • Vernieuwd rallypoint systeem
  • Volledig nieuwe geluiden en special effects (explosies, etc).
  • Vernieuwde weapon handling en deviation
  • Talloze bugfixes, tweaks en changes
Afbeeldingslocatie: http://media.realitymod.com/news/pr10/preload/thumbs/game_launcher_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://media.realitymod.com/news/pr10/preload/thumbs/mv22_osprey_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://media.realitymod.com/news/pr10/preload/thumbs/khamisiyah_map_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.realitymod.com/news/pr10/preload/thumbs/french_forces_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://media.realitymod.com/news/pr10/preload/thumbs/increased_teamwork_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://media.realitymod.com/news/pr10/preload/thumbs/dovre_map_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.realitymod.com/news/pr10/preload/thumbs/updated_mec_kit_geometries_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://media.realitymod.com/news/pr10/preload/thumbs/wanda_shan_map_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://media.realitymod.com/news/pr10/preload/thumbs/vbci_ifv_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.realitymod.com/news/pr10/preload/thumbs/kalashnikov_aks74u_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://media.realitymod.com/news/pr10/preload/thumbs/new_explosion_effects_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://media.realitymod.com/news/pr10/preload/thumbs/xiangshan_map_thumb.jpg

Voor meer info: http://www.realitymod.com :)

[ Voor 3% gewijzigd door caesar1000 op 08-01-2016 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey goed nieuws! Nu wachten totdat de Arma2 versie ook op 1.0 komt, ik heb iets teveel BF2 gespeeld :)

p.s.: Misschien kunnen we de handen nog ineens slaan voor een Arma2 PR: Dutch mod?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2013 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AfterDune
De ArmA2 versie wordt niet meer ontwikkeld, ze zijn overgegaan op ArmA3.

offtopic:
ik zag heel toevallig gisteren de DAFmod op moddb, heb je nog een berichtje achtergelaten daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbnl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:08
De beta een paar uurjes kunnen spelen, geweldige game. Ben heel benieuwd naar hoe het verder speelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
Sjezus, Gevalletje "Too little too late" helaas. 2006 a 2007 was het nog leuk, maar hoe kun je nog met Bf2 mod aankakken anno 2013. Dus Arma2 mod is nooit gekomen?! Ze hebben de lat veel te hoog gelegd voor hunzelf helaas. Begrijp me niet verkeerd, draag ze een warm hart toe, heb vele uren plezier gehad. Het probleem met PR Arma is dat ARMA al een soort "Project Reality" is.

Een mod als dit staat of valt bij een degelijke player base waar je de mod voor maakt. Maar ik kan het mis hebben, is er nog een grote comunity die hier op zit te wachten (bf2 mod). Ze kunnen beter focuses op Arma3 m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AfterDune
PR voor BF2 heeft nog steeds een behoorlijke playerbase. Tijdens de beta speelden er (in europese tijdzones) zo'n 500-700 mensen tegelijkertijd. Aantal unieke spelers loopt tot in de duizenden.

De mod voor ArmA 3 is een volledig ander team. We gebruiken wel dezelfde forums, maar is een ander team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Frenzy_LS schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 02:44:
Sjezus, Gevalletje "Too little too late" helaas. 2006 a 2007 was het nog leuk, maar hoe kun je nog met Bf2 mod aankakken anno 2013
Nee.. :')

Voor mij, en vele anderen, is dit nog steeds het spel waar ik het meeste plezier aan beleef. De combinatie van gameplay, teamwork en realisme is m.i. onovertroffen (zelfs niet door ArmA II+ACE+ACRE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 03:12
Even voor de goede orde kloppen deze gegevens?
EDIT: JA

BF2 1.5 : 1,92 GB
BF2 1.41 : 536 MB
PR 1.0 : 6,03 GB

on) super tof dat er een nieuwe update is. Is lang geleden dat ik het gespeeld hebt. Slechte grafics misschien maar wel meer speelplz. BF3 bye bye PR erop. Met 40 nieuwe maps! Nu maar hopen dat er genoeg spelers en een goede ping aanwezig zijn!

[ Voor 99% gewijzigd door noud op 05-08-2013 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:00
Ik zag dit voor bij komen, heb dit zelf nooit gespeeld. Maar wat is het grote verschil tussen arma en dit? Zelf weinig arma2 gedaan. Nu zo'n 60 uur arma3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
volgens mij is ARMA ingewikkelder dan PR. Ik heb ARMA paar minuten maar gespeeld, maar vond de besturing te lastig.

[ Voor 48% gewijzigd door noud op 04-08-2013 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AfterDune
ArmA en PR zijn beide games die zich richten op realisme, maar op verschillende manieren. Eigenlijk is het niet goed met elkaar te vergelijken, maar als je het zou doen: naar mijn mening zit ArmA meer richting milsim en is PR meer een game met milsim eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ArmA2 versie wordt niet meer ontwikkeld, ze zijn overgegaan op ArmA3.
Dat is erg jammer is was er zeer te spreken over. Maar ArmA3 is wel een goed nieuw begin. Het nadeel is dat het wel wat maandjes nodig heeft om volledig afgemaakt uitgebracht te worden?
Sjezus, Gevalletje "Too little too late" helaas. 2006 a 2007 was het nog leuk, maar hoe kun je nog met Bf2 mod aankakken anno 2013. Dus Arma2 mod is nooit gekomen?! Ze hebben de lat veel te hoog gelegd voor hunzelf helaas. Begrijp me niet verkeerd, draag ze een warm hart toe, heb vele uren plezier gehad. Het probleem met PR Arma is dat ARMA al een soort "Project Reality" is.
Vergeet niet dat je pas een mod kan maken als het spel uit is en daarna komt de hel die programmeren en modelleren heet :) De ArmA2 mod was er zeker en goed bespeeld (voordat A3 Alpha uitkwam). Het is inderdaad zo dat ArmA opzichzelf al veel militaristischer is dan BF2, echter voegt deze mod ook zeker voor ArmA nog heel wat toe en is het een van de beste mods die ik zelf gezien heb. Het is echt een pure realisme mod zoals de naam doet geloven en maakt het spelen veel interessanter (zeker omdat Arma zonder (zinvolle) MP missies geleverd word).
Een mod als dit staat of valt bij een degelijke player base waar je de mod voor maakt. Maar ik kan het mis hebben, is er nog een grote community die hier op zit te wachten (bf2 mod). Ze kunnen beter focusen op Arma3 m.i.
Dat je spelers nodig hebt is een feit maar ook heb je als (hobby programmeur) de tijd nodig om iets te ontwikkelen. Ik vind de toewijding van dit team uitmuntend! En vergeet niet dat PR eigenlijk de lat van 'simpele games' wil verhogen naar ....Reality.....
Ik zag dit voor bij komen, heb dit zelf nooit gespeeld. Maar wat is het grote verschil tussen arma en dit? Zelf weinig arma2 gedaan. Nu zo'n 60 uur arma3.
Omdat Arma verder gaat dan menig andere game is dit geen makelijk vraag om te beantwoorden. Arma is een open wereld (sandbox) waar je wat units en tanks etc. bij krijgt, online is elke missie zelf gemaakt. Deze mod komt het dichtste bij de werkelijkheid van alle game / modus en mods!
volgens mij is ARMA ingewikkelder dan PR. Ik heb ARMA paar minuten maar gespeeld, maar vond de besturing te lastig.
ArmA is maar zo ingewikkeld als je het zelf maakt. Kijk maar naar de DayZ kiddies, die vermaken zich prima met een kannibalen mod en 't oprapen van lege blikjes. De controle is het zelfde als elke andere 3D (shooter) die ooit is uitgekomen met wat minder frames als je soms hoopt. Dus stel je video goed in en stel je muis perfect af en mogelijk maakt je net als de rest een kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Iemand zin om vanavond misschien een potje te spelen>
Want als ik speel zijn alle squads vol of er zit een slotje op.
Servers zijn wel heel vaak down!

[ Voor 50% gewijzigd door noud op 10-08-2013 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:56

Stronkie

Where wind is Trouble

PR is nog steeds bezig.. Zit Alex nog steeds bij het team . Ik heb tijd lang de admin gehad over de forums van PR :) .. wat een tijden.. Ja veel plezier aangehad. Maar nu. Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:37
Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:17:
Heey goed nieuws! Nu wachten totdat de Arma2 versie ook op 1.0 komt, ik heb iets teveel BF2 gespeeld :)

p.s.: Misschien kunnen we de handen nog ineens slaan voor een Arma2 PR: Dutch mod?
Is die niet afgemaakt? Toen ik nog actief PR speelde waren ze daar druk mee bezig. Is ook al weer 3-4 jaar geleden. En toen waren ze ook al best wel ver volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Ik vind vaak wel onduidelijk of ik een vijand of een friendly zie. In reallife tijdens conflicten is dit ook wel zo.
Ik zie vaak bij spelers geen namen boven hen staan. Dus ga ik ervan uit dat hij niet bij mij hoort. Heb net een APC van mijn eigen team neergeknald met een anti tank. Het heeft mij zeker 12 minuten gekost om de juiste kit te pakken en helemaal om te lopen. Op mijn map dacht ik nergens een apc te zien. Omdat de Marker op onze eigen APC stond. Richtte ik en schoot. Resultaat 1 apc minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Hoe krijg je het voor elkaar om niet het onderscheid te kunnen maken tussen een APC van je eigen team of van het andere team? :'(

Als Amerikaan zal je bijv. nooit tegen een Bradley of LAV25 vechten en als Rus hoef je geen BRDM's kapot te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Een geval van.. heb het spel nog niet onder de knie hebben. Ik was zo nerveus om de APC neer te halen. Er stonden 2 apc van de vijanden in een dorp. Ik vroeg namelijk aan mijn SL om een marker op de APC van de vijand te zetten. Volgens mij heeft hij op onze APC gezet.
Serieus ik kan geen onderscheid maken, misschien wel met de APC, maar zeker niet met de manschappen. Ik hoop dat het een beetje aan mijn graphics ligt.

De PR map blijf ik lastig vinden, omdat ik slecht kan zien waar ik mij bevind en de afstanden ondering op de map en de richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:28
Wie weet dat ik BF2 weer eens afstof voor dit.

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
noud schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:21:
Een geval van.. heb het spel nog niet onder de knie hebben. Ik was zo nerveus om de APC neer te halen. Er stonden 2 apc van de vijanden in een dorp. Ik vroeg namelijk aan mijn SL om een marker op de APC van de vijand te zetten. Volgens mij heeft hij op onze APC gezet.
Serieus ik kan geen onderscheid maken, misschien wel met de APC, maar zeker niet met de manschappen. Ik hoop dat het een beetje aan mijn graphics ligt.

De PR map blijf ik lastig vinden, omdat ik slecht kan zien waar ik mij bevind en de afstanden ondering op de map en de richting.
Geen nood, met mijn 7 jaar ervaring heb ik ook nog af en toe friendly fire-incidenten. Je kan overigens niet altijd af gaan op het uniform, het is namelijk mogelijk om kits van de tegenstander op te pakken. Als je dat doet krijg je deels het uiterlijk van de desbetreffende kit/faction, al blijven er kleine dingen onveranderd zodat je altijd nog herkenbaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:06
Ik ben bezig om een server op te zetten, ik had in eerste instantie niet het idee om deze om te dopen tot een GoT public server, maar als er genoeg animo voor is, waarom niet?
rgras schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:03:
[...]
Je kan overigens niet altijd af gaan op het uniform, het is namelijk mogelijk om kits van de tegenstander op te pakken. Als je dat doet krijg je deels het uiterlijk van de desbetreffende kit/faction, al blijven er kleine dingen onveranderd zodat je altijd nog herkenbaar bent.
Zo, dat wordt dan wel heel erg lastig. Zijn uniformen verder inderdaad de enige wijze om verschil te zien? Andere tips? Is er ergens een pagina met alle verschillende soorten uniformen naast elkaar?

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Volgens mij blijven helmen hetzelfde, daarnaast blijven de stemmen hetzelfde. Als je 100% zeker wil zijn moet je de map gebruiken, dit betekent ook dat je op 'rustmomenten' de kaart moet checken zodat je weet waar de rest van het team zich bevindt. Overigens kan je dit in het begin beter achterwege laten omdat je dan al je aandacht nodig hebt om je SL en de rest van de squad te volgen.

• noud
Dat rustmoment had ik gisteren moeten doen. Dacht dat ik vijanden zag. Ik pakte mijn map erbij en zag dat er geen friendlies in de buurt waren. Keek dus verkeert op de map en gooide zo een granaat naar 3 nietsvermoeden teamgenoten.

Verwijderd

Goed om te zien dat ze nog steeds aan de weg aan het timmeren zijn.
Heb PR al zo lang niet meer gespeeld...toch al snel een jaar of 5 geleden.
Heb het een aantal jaren in teamverband gespeeld, inclusief de toernooien.
Misschien wordt het eens tijd alles weer eens te installeren en te kijken hoe het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
  • Laatst online: 11-09 20:35
Van de PR site:

If you haven't been living under a rock for the last few months, you may have heard the news that GameSpy will be shutting down online services for Battlefield 2 at the end of this month.

Shortly afterwards, Electronic Arts announced via their Origin Twitter that they were working on transitioning Battlefield 2 so that it would still be playable after the shutdown. However, contrary to their original statement, they recently announced that they would not be doing this, and that Battlefield 2 online services would be shut down at the end of June.

Have no fear though! Ever since the original announcement from GameSpy, the Project Reality Team has been hard at work on developing our own solution to keep Project Reality: BF2 online, and our players playing. In partnership with the Forgotten Hope 2 team, we have quickly developed our own custom master server, and I am happy to confirm that Project Reality: BF2 (and Forgotten Hope 2) will continue to be playable online after the GameSpy shutdown.

The update that will provide this new functionality will be released in our upcoming v1.2 patch, scheduled to be released before the shutdown occurs. Not only does it replace the GameSpy online services with our own, it also includes the Dutch Forces, several new maps, as well as loads of tweaks and improvements.

For the regular players of PR:BF2, the only difference you will notice with the new online services is that upon updating to v1.2, your existing player profiles will be deleted, and you will be required to make a new online account if you wish to play online. The account management system in the PR:BF2 Launcher, the ingame server browser, and PRSPY will continue to function as normal.

As we're nearing our 10th year since Project Reality was founded, we look forward to seeing Project Reality: BF2 continue long into the future!

Enjoy,
The Project Reality Team

Eindelijk als Nederlanders spelen binnen een maand of wat :D
Fantastisch om te zien dat nog steeds honderden spelers per dag deze mod spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-03 14:53
Erg benieuwd naar de Dutch Forces komende maand! Ik was al bijna vergeten dat ik dit spel nog had, maar wordt toch maar weer eens tijd 'm op te starten! Zijn er hier mensen die eens samen willen spelen? =>dm me vooral :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:37
Ekstergroen schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 12:47:
Van de PR site:

If you haven't been living under a rock for the last few months, you may have heard the news that GameSpy will be shutting down online services for Battlefield 2 at the end of this month.

Shortly afterwards, Electronic Arts announced via their Origin Twitter that they were working on transitioning Battlefield 2 so that it would still be playable after the shutdown. However, contrary to their original statement, they recently announced that they would not be doing this, and that Battlefield 2 online services would be shut down at the end of June.

Have no fear though! Ever since the original announcement from GameSpy, the Project Reality Team has been hard at work on developing our own solution to keep Project Reality: BF2 online, and our players playing. In partnership with the Forgotten Hope 2 team, we have quickly developed our own custom master server, and I am happy to confirm that Project Reality: BF2 (and Forgotten Hope 2) will continue to be playable online after the GameSpy shutdown.

The update that will provide this new functionality will be released in our upcoming v1.2 patch, scheduled to be released before the shutdown occurs. Not only does it replace the GameSpy online services with our own, it also includes the Dutch Forces, several new maps, as well as loads of tweaks and improvements.

For the regular players of PR:BF2, the only difference you will notice with the new online services is that upon updating to v1.2, your existing player profiles will be deleted, and you will be required to make a new online account if you wish to play online. The account management system in the PR:BF2 Launcher, the ingame server browser, and PRSPY will continue to function as normal.

As we're nearing our 10th year since Project Reality was founded, we look forward to seeing Project Reality: BF2 continue long into the future!

Enjoy,
The Project Reality Team

Eindelijk als Nederlanders spelen binnen een maand of wat :D
Fantastisch om te zien dat nog steeds honderden spelers per dag deze mod spelen.
Wow vijf jaar geleden waren ze al bezig met de Nederlandse troepen. Toen die maps nog mogen testen waarmee ze bezig waren. Speel al een jaar vier geen PR meer. Misschien binnenkort maar weer eens installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
  • Laatst online: 11-09 20:35
Boem! Project Reality update v1.2 is uit!

YouTube: PR:BF2 Mod v1.2 Trailer

Main features & changes:

PRMasterServer support, which replaces GameSpy
Dutch Forces
3 new maps: Arctic Lion, Hades Peak & Shikotan Island
Illumination flares for Grenadier class
ZSU-23-4 Shilka SPAAA for MEC forces
Countless other bug fixes, tweaks and changes

http://www.realitymod.com...ty-bf2-v1-2-released.html

Eindelijk spelen als de Nederlanders _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Ekstergroen op 25-05-2014 15:52 ]

Pagina: 1