De ArmA2 versie wordt niet meer ontwikkeld, ze zijn overgegaan op ArmA3.
Dat is erg jammer is was er zeer te spreken over. Maar ArmA3 is wel een goed nieuw begin. Het nadeel is dat het wel wat maandjes nodig heeft om volledig afgemaakt uitgebracht te worden?
Sjezus, Gevalletje "Too little too late" helaas. 2006 a 2007 was het nog leuk, maar hoe kun je nog met Bf2 mod aankakken anno 2013. Dus Arma2 mod is nooit gekomen?! Ze hebben de lat veel te hoog gelegd voor hunzelf helaas. Begrijp me niet verkeerd, draag ze een warm hart toe, heb vele uren plezier gehad. Het probleem met PR Arma is dat ARMA al een soort "Project Reality" is.
Vergeet niet dat je pas een mod kan maken als het spel uit is en daarna komt de hel die programmeren en modelleren heet

De ArmA2 mod was er zeker en goed bespeeld (voordat A3 Alpha uitkwam). Het is inderdaad zo dat ArmA opzichzelf al veel militaristischer is dan BF2, echter voegt deze mod ook zeker voor ArmA nog heel wat toe en is het een van de beste mods die ik zelf gezien heb. Het is echt een pure realisme mod zoals de naam doet geloven en maakt het spelen veel interessanter (zeker omdat Arma zonder (zinvolle) MP missies geleverd word).
Een mod als dit staat of valt bij een degelijke player base waar je de mod voor maakt. Maar ik kan het mis hebben, is er nog een grote community die hier op zit te wachten (bf2 mod). Ze kunnen beter focusen op Arma3 m.i.
Dat je spelers nodig hebt is een feit maar ook heb je als (hobby programmeur) de tijd nodig om iets te ontwikkelen. Ik vind de toewijding van dit team uitmuntend! En vergeet niet dat PR eigenlijk de lat van 'simpele games' wil verhogen naar ....Reality.....
Ik zag dit voor bij komen, heb dit zelf nooit gespeeld. Maar wat is het grote verschil tussen arma en dit? Zelf weinig arma2 gedaan. Nu zo'n 60 uur arma3.
Omdat Arma verder gaat dan menig andere game is dit geen makelijk vraag om te beantwoorden. Arma is een open wereld (sandbox) waar je wat units en tanks etc. bij krijgt, online is elke missie zelf gemaakt. Deze mod komt het dichtste bij de werkelijkheid van alle game / modus en mods!
volgens mij is ARMA ingewikkelder dan PR. Ik heb ARMA paar minuten maar gespeeld, maar vond de besturing te lastig.
ArmA is maar zo ingewikkeld als je het zelf maakt. Kijk maar naar de DayZ kiddies, die vermaken zich prima met een kannibalen mod en 't oprapen van lege blikjes. De controle is het zelfde als elke andere 3D (shooter) die ooit is uitgekomen met wat minder frames als je soms hoopt. Dus stel je video goed in en stel je muis perfect af en mogelijk maakt je net als de rest een kans!