Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vage "moderne" pop-ups

Pagina: 1
Acties:

• Dust2Dust
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 10:18
Ik zoek al een weken een platform voor de vraag waar al die vage pop-ups tegenwoordig vandaan komen.

Niet alleen cookie-meldingen/verzoeken van websites maar ook allerlei andere reclame en minder duidelijke meldingen doen zich voor als een soort pop-up maar dan niet in een venster. Zaken waarvan je tot voor kort wist dat je er NIET op moest klikken. IK noem mezelf een zeer ervaren web-struiner maar word tegenwoordig wel heel vaak aan het twijfelen gebracht. Bij twijfel: niet klikken. is mij altijd geleerd maar er komen reclames voorbij die beeld vullend zijn en alleen maar te stoppen zijn door op het (vage) kruisje te klikken of door via de taskmanager de hele browser te killen.

Een voorbeeld hiervan op Tweakers is de oranje/rode office 365 reclame die ik met regelmaat onder in beeld zie verschijnen.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

En je vraag is?

Ey!! Macarena \o/

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als je wil weten waar het vandaan komt: klik. Ik draai thuis een adblocker met een uitzondering op *.tweakers.net, dus ik merk er zelf weinig van. Ik neem aan dat een adblocker ook wel getest is als ervaren web-struiner?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Dust2Dust
Ik heb getest met een adblocker, maar dat geeft te vaak foutmeldingen op sites die niet willen dat je een add-blocker gebruikt.

Om terug te komen op RaZ: Mijn vraag is of dit iets nieuws en ongevaarlijks is of dat ik ergens anders last van heb.

Deze form van pop-ups is iets van de laatste tijd.

[ Voor 9% gewijzigd door Dust2Dust op 31-07-2013 10:09 . Reden: aanpassing ]

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Jij hebt er last van toch? En een adblocker geeft geen foutmeldingen.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nieuw is het niet, gevaarlijk ook niet.

Het is gewoon een andere manier van het tonen van reclame-uitingen. Gewoon by design. Dat het irritant is, ben ik wel enigsinds met je eens.. Vooral als je op het kruisje wil klikken, waardoor de mouse-over zorgt dat de boel nog groter wordt en het kruisje verplaatst waardoor je direct een click naar de advertentie hebt :P

Ey!! Macarena \o/

• Dust2Dust
I.d.d. RaZ. Toch maar weer een add-blocker dan. De vraag kwam overigens voort uit een ander probleem, waarbij ik dit wilde uitsluiten.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik ben persoonlijk tegen het gebruik van adblockers. Reclame zorgt er voor dat je gratis de site kan bezoeken. Zonder ads zouden sites sneller achter een paywall komen (dus geen gratis accounts, maar betaald).

Tweakers biedt je de mogelijkheid om een abo te nemen, en dan zie je geen reclames meer.

En zo zijn er natuurlijk meer sites die dat aanbieden.

Ey!! Macarena \o/

• Dust2Dust
Vandaar dat ik dus ook geen adblocker wil gebruiken. Reclame vind ik niet erg, maar het moet niet zo zijn dat het verschil tussen reclame en foute popups zo vaag aan het worden is.

Thanks voor nu.
Pagina: 1