Raar bootprobleem na install SSD

Pagina: 1
Acties:

• Fullhouse
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-05-2025
Beste Tweakers,

Ik ben sinds vanmiddag bezig geweest om mijn 'probleempje' op te lossen nadat ik mijn ssd (samsung 830 128gb) geïnstaleerd had.

Mijn opstelling is de ssd als bootschijf voor windows en de velociraptor voor als opslag te gebruiken.

Wanneer ik windows afsluit via afsluiten, krijg ik de pc vervolgens niet meer aan.
Ik moet mijn PSU (chieftec 750w) uitzetten en vervolgens naar het led kijken van mijn aan/uit knopje op mijn kast (Cosmos S), zodra het ledje uit is, zet ik mijn PSu weer aan en kan ik op het aan/uit knopje drukken zodat het systeem boot.

Wanneer ik dus het stroom niet afhaal, reageert het aan/uit knopje gewoon niet wat voorheen met mijn oude HDD wel deed.

Iemand een idee ??

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-01 09:32
Het probleem is dan niet zozeer het aanzetten, maar het uitzetten van je pc.

Check voor het aanzetten de bootinstellingen in je BIOS, die moet nu natuurlijk van (CD) SSD booten ipv je oude HDD.

Over het uitzetten: als je de pc op de gewone manier via het Start menu uitzet en je wacht een uur, wat komt er dan in de event- en systemlog van Windows te staan?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Wellicht is de boel verkeerd aangesloten en geïnstalleerd.

Welk moederbord, besturingssysteem gebruik je. Is AHCI enabled. Clean install of een image? Was de HDD losgekoppeld toen je windows instaleerde? Waar komt de ssd vandaan want is nieuw niet meer te koop? Aan welke poort zit de SSD?

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:51
Kan het niet gewoon iets heel simpels zijn als dat de aansluiting van andere kabeltjes niet helemaal lekker zit?. Zoals van de schakelaar naar het moederbord, of misschien zelfs van je voeding? Immers is het met rommelen in je pc zo gebeurd om ff tegen een kabeltje te stoten.

• Fullhouse
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-05-2025
Mensen, bedankt voor het meedenken !

Het is opgelost..

Het kabeltje van de biometrische switch (aan/uit touchknop) zat niet goed.

Ik heb gewoon een clean install uitgevoerd, HDD idd losgekoppeld en in mijn bios stonden de instellingen gewoon op AHCI.
SSD had ik van een medetweaker overgenomen.

Alles werkt weer perfect..

Ik had eigenlijk eerder een SSD aan moeten schaffen, gaat supersnel met booten !

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
analogworm schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:41:
Kan het niet gewoon iets heel simpels zijn Zoals van de schakelaar naar het moederbord,
+1 dus. 8)

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:51
Pagina: 1