Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ga een i5 Haswell met Gigabyte Z87-D3HP maken.

Ik zou 16GB DDR3 1600MHz Kingston Value Ram gebruiken, het heeft CL11.

Maar ik zie dat er ook CL10 en CL9 en hoger geklokte RAM is.

Ik heb wel een budget...ik heb gehoort dat dit sneller geheugen zinloos is als je niet overklockt, is did correct?
Dank U.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
sneller is altijd beter, maar het verschil is maar een paar %
als je duurder ram zou overwegen zou ik dat prijsverschil eerder investeren in een SSD (indien die nog niet voorzien was), een snellere gpu (indien je gaat gamen) of gewoon een snellere cpu

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er zijn inderdaad wel wat modules met een lagere latency, maar verwacht geen wereldschokkende verschillen, als je die al op kunt merken.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je Catfish en Terw_Dan. Ik heb al een 520 SSD van Intel op mijn lijstje staan (tesamen met een HDD).

Ik ben al aan mijn 1000 euro budget, ik zal het normale Kingston geheugen dan nemen en wat geld uitsparen, het snellere geheugen is bijna twee keer zo duur.

Dank U.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:12
Je geeft helemaal geen informatie...
Vraag jezelf (of google) de volgende vragen:
Welke applicaties ga ik draaien?
Zijn daar benchmarks van?
Hoeveel scheelt het dan in performance?
Wat is prijsverschil?
Is dat het me waard?

Het prijsverschil is sowieso niet een factor twee, dan kijk je naar de verkeerde setjes denk ik.

Overigens is een Z87 moederbord ook niet nodig als je niet gaat overklokken, daar bespaar je nog meer mee.

[ Voor 31% gewijzigd door mitsumark op 31-07-2013 00:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank U mitsumark.

Ik ga Corel Painter / Corel Draw / Autodesk Sketchbook en Games op mijn PC gebruiken.

Ik koos voor de Gigabyte Z87-D3HP omdat het veel USB outs heeft en een Intel LAN chip.

Misschien moet ik naar de H87 en H81 borden kijken dan?

Ik heb alvast geen intentie om to overklocken.

Dank U, ik ga eens kijken op de Gigabyte site voor een H chip bord.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2013 00:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik herinner waarom ik het duurdere bord gekozen heb terug, het was een artikel op hardware info:

http://nl.hardware.info/r...x-h87-en-3x-b85-conclusie

Afbeeldingslocatie: http://oi42.tinypic.com/314dlx2.jpg

En omdat ik meer USB slots wou achteraan.

Misschien vind ik iets in the H87 borden.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2013 00:32 ]

• frisianstar
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-04-2022
De Gigabyte GA Z87 HD3 heeft 2 usb 2.0 aansluitingen méér op het moederbord dan de Z87 D3HP en is ook nog goedkoper.

Afgelopen week bekeken wat een flinke upgrade van mijn pc met dat Z87 HD3 bord, + Samsung EVO 500GB SSD, een i7 CPU + RAM + 2 stuks usb slots gaat kosten: Euro 750,-! (laagste prijzen Price-watch) en dan lees je dat er zoveel pc winkels moeten sluiten vanwege...veel omzet maar geen winst.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Pagina: 1