Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop/ultrabook voor opleiding Werktuigbouw TU

Pagina: 1
Acties:

• MARZ1965
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-07-2018
Mijn dochter gaat na de zomervakantie werktuigbouw aan de TU Delft studeren en daarom ben ik op zoek naar een geschikte laptop. Vanwege het heen-en-weer reizen hou ik ook de optie van een ultrabook open. Het is mij nu nog niet bekent welke software ze allemaal zal gaan gebruiken; hopelijk kan er iemand adviseren die deze studie ook volgt (of vergelijkbaar). Het zou leuk zijn als hij de gehele studieduur (5 jr) mee kan.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wellicht gewoon de TU Delft laptop zelf aanschaffen? Dit lijkt me de voordeligste optie gezien de grote kortingen die men krijgt. Meestal heb je keuze uit twee laptops.

Zie hier: https://intranet.tudelft....oject/modellen-2013-2014/

[ Voor 26% gewijzigd door wcduck op 30-07-2013 23:20 ]

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• MARZ1965
Weet ik. Ik werk zelf bij de Universiteit van Tilburg en daar heb ik me laten vertellen dat die aanbiedingen helemaal niet zo scherp zijn (overigens niet gecontroleerd). Vandaar dat ik graag een advies wil zodat ik eea kan vergelijken.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het is vooral de service die je erbij krijgt die veel waard is. Laptop kapot => je krijgt direct een nieuwe. Op de duurste variant krijg je zelfs 3 jaar garantie op de accu.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• MARZ1965
Dat is wel interessant !

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:51
MARZ1965 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 23:22:
Weet ik. Ik werk zelf bij de Universiteit van Tilburg en daar heb ik me laten vertellen dat die aanbiedingen helemaal niet zo scherp zijn (overigens niet gecontroleerd). Vandaar dat ik graag een advies wil zodat ik eea kan vergelijken.
Die bij de TU's wel. Je betaalt flink minder dan de laagste pricewatch prijs.
\[TU/e + TU Delft + UTwente] Notebookproject 2013-2014

TheS4ndm4n#1919

• dejoma
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-08-2022
Je betaalt inderdaad minder, maar ik ben zelf gestopt in het eerste jaar de regeling gaat zo:
Je betaalt 750 voor de laptop. Stel je stopt omdat je de studie niet leuk vindt (of niet haalt.), dan krijg je de keuze of je de laptop wilt houden of niet. Wil je hem houden? Dan moet je nog 500 euro bijleggen. Wil je hem niet houden? Dan zul je voor elk minuscuul krasje 100 euro moeten betalen..

Het is vooral de service inderdaad en gewoon dat je zelf niets meer hoeft te doen. Alle software staat erop en het is natuurlijk niet aangenaam om een avond voor een tentamen even Marc Mentat of CAD te gaan torrenten in de hoop de goede versie te hebben.

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:47
josephusmarinus schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:33:
Je betaalt inderdaad minder, maar ik ben zelf gestopt in het eerste jaar de regeling gaat zo:
Je betaalt 750 voor de laptop. Stel je stopt omdat je de studie niet leuk vindt (of niet haalt.), dan krijg je de keuze of je de laptop wilt houden of niet. Wil je hem houden? Dan moet je nog 500 euro bijleggen. Wil je hem niet houden? Dan zul je voor elk minuscuul krasje 100 euro moeten betalen.. [..]
Dat is enkel bij de TU/e het geval; bij de TU Delft koop je de laptop gewoon voor het aangegeven bedrag (wat iets hoger is dan bij de TU/e) en that's it. Zelfs al stop je de dag erna met je studie dan verandert er niets.
Het is vooral de service inderdaad en gewoon dat je zelf niets meer hoeft te doen. Alle software staat erop en het is natuurlijk niet aangenaam om een avond voor een tentamen even Marc Mentat of CAD te gaan torrenten in de hoop de goede versie te hebben.
In het geval van de TUD staat die software nog niet standaard geinstalleerd volgens mij maar kun je die gewoon netjes via het intranet of een VPN binnenhalen, inclusief key. Wat software betreft is een andere laptop dus gewoon equivalent qua service.

[ Voor 25% gewijzigd door Leftblank op 31-07-2013 10:41 ]

• MARZ1965
En is het haalbaar om met deze laptop de volledige studieduur op een acceptabele manier vol te maken of gaan de ontwikkelingen zo hard dat hij na 3 jr al te verouderd is?

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

MARZ1965 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:46:
En is het haalbaar om met deze laptop de volledige studieduur op een acceptabele manier vol te maken of gaan de ontwikkelingen zo hard dat hij na 3 jr al te verouderd is?
Welkom op GOT, wij verwachten hier dat je zelf eerst inzet toont voordat je bij ons om raad gaat vragen. Dit soort kleine vraagjes had je met een beetje googlen ook wel kunnen vinden. Bovendien zijn er al meer dan 3 topics over werktuigbouwkunde laptops. Ik raad je aan om daar even te kijken, nu probeer je een nieuw topic te maken dat eigenlijk al bestaat. Nog belangrijker is om eerst even het LAA beleid door te nemen en je startpost zo aan te passen dat we er wat mee kunnen. Nu ''pleur'' je gewoon wat informatie neer en hoop je dat wij het voor je gaan oplossen. Een actieve inzet is niet alleen vereist maar ook erg nuttig.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• dejoma
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-08-2022
Leftblank schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:36:
Dat is enkel bij de TU/e het geval; bij de TU Delft koop je de laptop gewoon voor het aangegeven bedrag (wat iets hoger is dan bij de TU/e) en that's it. Zelfs al stop je de dag erna met je studie dan verandert er niets.
Was ik toch maar naar Delft gegaan dan :P

• MARZ1965
'Lekkere' toon sla je daar aan Stef602. Maar je hebt gelijk; ik had wat beter moeten zoeken. Ben doorgaans geen vragensteller maar een zoeker; had alleen niet verwacht dat er al 3 topics over dit in mijn ogen specifieke onderwerp opgestart waren. Ben blij verrast en zal je 'tip' ter harte nemen.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

MARZ1965 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:55:
'Lekkere' toon sla je daar aan Stef602. Maar je hebt gelijk; ik had wat beter moeten zoeken. Ben doorgaans geen vragensteller maar een zoeker; had alleen niet verwacht dat er al 3 topics over dit in mijn ogen specifieke onderwerp opgestart waren. Ben blij verrast en zal je 'tip' ter harte nemen.
:) Als je wat meer informatie vergaard hebt kunnen we je goed helpen. Pas dan je eerste post zo aan dat wij er ook wat mee kunnen. In het LAA beleid staat een duidelijke beschrijving van hoe wij jou het beste kunnen helpen.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Pagina: 1