Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag over gebruik van Wordpress

Pagina: 1
Acties:

• benno345
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-01 06:42
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag over de mogelijkheden van WordPress of ik deze kan gebruiken in een huidig project.

Momenteel wil ik een platform opzetten waar gebruikers zich kunnen aanmelden (gratis en betaald). Gebruikers die zich aanmelden krijgen tijdens de registratie de mogelijkheid om hun persoonlijke gegevens in te vullen en de gegevens aangaande het project. Deze gegevens komen dan op pagina te staan en kunnen gezocht worden door iedereen (voor het doorzoeken van deze pagina's hoef je je niet te registreren).

Vervolgens na de registratie krijgen ze een gebruikersnaam en wachtwoord per mail gestuurd en kunnen ze die pagina beheren op een mooi gestylde backend (niet de standaard wordpress backend).

Dus in feite krijgen mensen die zich aanmelden de mogelijkheid om hun content te delen met de rest van de wereld en de mogelijkheid om dit zelf te beheren. Iedereen kan door middel van een zoekmogelijkheid de pagina’s opzoeken en doorzoeken.

Is WordPress hier geschikt voor? En hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Alvast bedankt voor jullie meedenken.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je wil een soort van meta-Wordpress maken door WordPress te gebruiken? Het kán vast wel met een stapel aan plug-ins maar of het een goed idee is... Dit klinkt gewoon als maatwerk.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

...

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2013 11:12 ]

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11 20:32

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Misschien is 'Buddypress' (http://buddypress.org/) een goede eerste stap. Community plugin voor Wordpress. (Maar is niet ideaal denk ik... zoals NMe al zegt)

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:24

Saven

Administrator

Maar dan ben je er bij lange na nog niet, ik denk dat je inderdaad of een boel custom plugins nodig hebt, of een compleet maatwerk systeem.

Mocht het al via (gratis) plugins aan elkaar te knopen zijn, zo'n houtje touwtje platform lijkt me niet echt ideaal..

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Ja hoor, het vergt wel wat (maat)werk maar juist voor dit soort dingen kan je Wordpress multisite goed gebruiken. Dit is een standaard onderdeel van Wordpress waar je een netwerk van sites mee kan opzetten. (http://codex.wordpress.org/Create_A_Network). Je kan hier mee iedere nieuwe gebruiker zijn eigen site geven(evt op een subdomein zodat iedereen een eigen user.domein.nl heeft). Vervolgens maak je een plugin of thema met een op maat gemaakt admin. Hier valt een hoop over te vinden, en eventueel gebruik je een plugin zoals advanced custom fields om te zorgen dat men zelf (beperkt) aan de lay-out kan zitten. Aangezien je één plugin kan laten werken op al je subsites hoef je dat dus ook maar één keer te doen.

Wat lastiger is, is om al die data inzichtelijk te maken op de hoofdsite. Hier bestaan (betaalde) plugins voor, maar er valt ook redelijk wat over te vinden op het internet (http://wp.smashingmagazin...ctical-functions-methods/).

Het betalen zou je bijv kunnen doen door het standaard registratieproces te vervangen door een gravity forms formulier gelinkt met iDeal en Paypal, om maar een manier te noemen.

Ik zeg niet dat het de beste oplossing is, en het zou een groot project zijn, maar het is zeker mogelijk met Wordpress
Pagina: 1