Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arc.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-08 15:01
Mijn twee jaar oude Dell Vostro V131 gaf onlangs, terwijl ik aan het werken was, een "krietieke" fout aan met mijn accu. De laptop was aan het opladen en plotseling zou mijn accu het niet meer doen.
Ik herstartte mijn laptop, maar de BIOS geeft meteen aan dat de batterij kapot is en vervangen moet worden.
Zo gecommandeerd door mijn laptop, zo gedaan. Via Informatique een officiële accu gekocht en in de laptop gezet. Maar de foutmelding bleef aanwezig en de accu laadde niet op. In de hoop dat het misschien een software/firmware fout is, heb ik daarom maar een BIOS flash (De laptop had al versie A06, dus nog maar eens installeren) getracht. Maar nu blijkt dat ik pas kan flashen als ik een accu heb aangesloten die tenminste 10% opgeladen is.

Is dit een software- of hardwarefout? Als het hardware is, neem ik aan dat een nieuwe laptop goedkoper is... ;w

[ Voor 3% gewijzigd door arc. op 30-07-2013 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:08

auto660

1991 240 GL Brick

Dell controleerde toch ook altijd de adapter via een extra draadje? Misschien heb je daarin draadbreuk, want als hij geen contact met de lader krijgt werkt hij wel maar wil hij niet laden. Heb je ook al geprobeerd om te booten zonder accu en hem daarna er weer in te doen? Of de accu als de laptop aanstaat er opnieuw in doen?

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arc.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-08 15:01
Als ik de accu in de laptop doe als het al aanstaat, geeft 'ie nog steeds dezelfde fout. De laptop starten met alleen de accu (dus geen adapter) is niet mogelijk, want blijkbaar neemt de laptop geen stroom af van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Wat je even zou kunnen proberen is om even met een keukenmes langs de contacten van de accu schrapen in de laptop, mijn eigen Studio 1735 wilde ook geen accu's meer eten, zowel originele als namaak accu's hadden geen zin in de laptop.
Na lange tijd zoeken heb ik het er bij gelaten en gewoon met een mesje langs de contacten geschraapt, en tot mijn verbazing werkte het ook nog, even een beetje gebogen en nu staat de Dell al 4 uur lang op de bank te snorren.
Wat bij mijn oude Inspiron 6400 was ook een probleem met de lader, ik heb toen een nieuwe lader gekocht en toen deed die het ook weer.
Mocht je nog een lader nodig hebben, ik heb hier nog een echte Dell lader over, voor 5 euro mag je hem overnemen, is altijd beter dan een dure oplader bestellen bij Dell zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Let wel op de amperages van de lader. dat je niet de zware weggeeft en de lichte houd. scheelt je weer oplaadtijd. sommige laptops/docking bays vereisen een minimum amperage om te werken. dus post het amperage ook gelijk ;) (ik heb er genoeg hoor)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Ik heb alleen maar 90W en 65W, de enige die mijn eigen 6400 nodig heeft is een 65W, die 90W is toch overig.

Gideon
Pagina: 1