Toon posts:

Killer video render rig kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.069 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil weer eens na 2 jaar een PC in elkaar sleutelen en ben er een beetje vanaf wat er allemaal voor nieuwe ontwikkelingen zijn geweest de afgelopen 2 jaar.

Wil een killerrig voor film rendering bouwen. High end. budget is 1500/ 2000 euro.
Heb het e.e.a. over haswell gezien. is dit een goede keuze?
Wie heeft er voor mij advies welke componenten er het beste geschikt zijn voor de job?
Moederboard, (ASUS MSI of is er een betere fab, CPU (intel of AMD), GPU, Intern geheugen (meer is beter) SSD/HDD..
Tips??

En wat gebeurt er in de aankomende 6 maanden? nieuwe CPUs

BVD!

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08-2025
Lees eerst het hete DAA beleid en edit dan je post.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gelezen. Wat mist deze post dan? Ik ben toch redelijk duidelijk.

• Marc5230
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-05-2022
Je moet zelf een lijstje samenstellen, deze kun je uit de pricewatch halen.
Verder moeten deze punten er ook in verwerkt worden:
  • Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
  • Wat mag het systeem gaan kosten?
  • Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
  • Wat denk je allemaal nodig te hebben?
  • Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
  • Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Groeten Marc,

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik een lijstje moet samenstellen wat is dan nog het antwoord? Ik vraag juist naar een advies. Niet het klakkeloos overtypen van een best buy guide, want die kennen we wel.
specifiek voor Budgetsysteem 250 euro
Basissysteem 325 euro
Budgetgamesysteem 425 euro
Basisgamesysteem 675 euro
Mainstreamgamesysteem 1000 euro
High-end gamesysteem 1500 euro

Ik wil juist een PC specifiek voor videorendering. Daarin ben ik, IMHO toch redelijk duidelijk..?

• Marc5230
Ja klopt je bent ook duidelijk maar er word een wenslijst bedoeld zoals deze:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 193,95€ 193,95
1MSI H87-G43€ 79,-€ 79,-
1MSI GeForce GTX 760 2GB Twin Frozr Gaming€ 236,49€ 236,49
1Corsair Carbide 200R€ 47,49€ 47,49
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,45€ 26,45
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 58,90€ 58,90
1Seasonic M12II 520W€ 56,-€ 56,-
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 90,50€ 90,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 788,78

Ik heb deze lijst zomaar ergens weg gehaald hoor dit is niet een PC voor specifiek videorendering.

Wat de bedoeling is dat je zelf al een lijst samenstelt met producten die je in je PC wil hebben.

Groeten

Verwijderd

Lees het DAA beleid nou eens...

Eigen onderzoek is noodzakelijk. Waarom zouden wij jou helpen als je zelf nog geen minuut onderzoek hebt gedaan ?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
YUME, het ene "videorenderen" is ook het andere niet, je moet ook o.a. echt meer vertellen over welke programma's je gebruikt en wat je daar mee doet etc.

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 30-07-2013 22:03 ]

specs

• laquaezzi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-04 09:40
Wat je ook gaat zeggen, zonder juiste openingspost zal er teveel onbekend blijven waardoor er weinig tot geen advies gegeven kan worden. Met het volgen van het DDA beleid komt die informatie er voor ons, en kunnen wij proberen je de juiste richting in te sturen.

Heeft jouw software bijvoorbeeld baat bij CUDA of is dit niet noodzakelijk. Je praat over moederborden in de zin van merk, maar belangrijk is ook welke aansluitingen je nodig hebt etc.

Ik denk dat er door ons nu genoeg moeite is gedaan om je de juiste richting in te sturen, succes met het uitzoeken van de juiste informatie en het doorspelen naar ons in dit topic zodat wij advies kunnen geven waar jij naar verlangt.

Verwijderd

Topicstarter
maratropa schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:47:
YUME, het ene "videorenderen" is ook het andere niet, je moet ook o.a. echt meer vertellen over welke programma's je gebruikt en wat je daar mee doet etc.
hier kan ik tenminste wat mee. dank.
Gebruik voornamelijk Adobe CS6, oftewel LR, PS, AE, PR, IL, AU, voor video, foto en geluid editing

Verwijderd

Topicstarter
Marc5230 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:44:
Ja klopt je bent ook duidelijk maar er word een wenslijst bedoeld zoals deze:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 193,95€ 193,95
1MSI H87-G43€ 79,-€ 79,-
1MSI GeForce GTX 760 2GB Twin Frozr Gaming€ 236,49€ 236,49
1Corsair Carbide 200R€ 47,49€ 47,49
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,45€ 26,45
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 58,90€ 58,90
1Seasonic M12II 520W€ 56,-€ 56,-
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 90,50€ 90,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 788,78

Ik heb deze lijst zomaar ergens weg gehaald hoor dit is niet een PC voor specifiek videorendering.

Wat de bedoeling is dat je zelf al een lijst samenstelt met producten die je in je PC wil hebben.

Groeten
dank.
maar daarmee zit ik wel in een lastige positie omdat ik niet (meer) helemaal weet wat de juiste componenten zijn voor mijn wensen. Dat heb ik beschreven.. Het is überhaupt jammer dat er alleen highend game systemen worden beschreven, en niet ook een High end voor video/film doeleinden. Best vreemd.

Verwijderd

Topicstarter
laquaezzi schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:34:
Wat je ook gaat zeggen, zonder juiste openingspost zal er teveel onbekend blijven waardoor er weinig tot geen advies gegeven kan worden. Met het volgen van het DDA beleid komt die informatie er voor ons, en kunnen wij proberen je de juiste richting in te sturen.

Heeft jouw software bijvoorbeeld baat bij CUDA of is dit niet noodzakelijk. Je praat over moederborden in de zin van merk, maar belangrijk is ook welke aansluitingen je nodig hebt etc.

Ik denk dat er door ons nu genoeg moeite is gedaan om je de juiste richting in te sturen, succes met het uitzoeken van de juiste informatie en het doorspelen naar ons in dit topic zodat wij advies kunnen geven waar jij naar verlangt.
Joh, CUDA. ik heb weer wat geleerd..
Bedoelde je externe aansluitingen? Dan denk ik uiteraard aan USB3.0. maar wellicht ook thunderbolt 2.0.
Als ik de specs zie van de nieuwe ApplePro bedoel ik dit maar dan DIY.. want ik ben windows en eet alleen appels. is dit een beetje duidelijk?

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
@YUME

Jouw gebrek aan initiatief gaat je nergens brengen. Je geeft veel te weinig info. Alles wat enigszins van belang zou zijn voor je pc, had al in je openingspost moeten staan. En als andere er iets van zeggen, denk je het beter te weten.

En wat gebeurt er in de aankomende 6 maanden? nieuwe CPUs

Wacht.. ik zal even in mijn glazen bol kijken..

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Ik zoek een nieuwe auto om mee te rijden, welke moet ik kopen?
Ik wil op vakantie, waar moet ik heen?
Wil de lotto winnen, welke cijfer moet ik kiezen?

Ik ben lui, en maak een post om dat te bewijzen....

• Inrage

• Marc5230
Inrage schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 14:13:

Haha mooie vergelijkingen :D

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-04 12:32
omdat ik zelf ook aan het rondkijken ben voor een pc voor HD videobewerking had ik toevallig al wat in een lijstje staan. het is net iets boven je budget maar je kunt gerust een goedkopere videokaart nemen of een kleinere ssd bijvoorbeeld om binnen je budget te blijven.
Ik wil naast videobewerking ook gamen dus vandaar de gaming georienteerde mobo, videokaart en toetsenbord.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 299,90€ 299,90
1MSI Z87-GD65 Gaming€ 173,-€ 173,-
1MSI GeForce GTX 770 2GB Twin Frozr OC€ 354,91€ 354,91
1Western Digital Red WD30EFRX, 3TB€ 123,99€ 123,99
1Corsair Obsidian 550D€ 117,50€ 117,50
1LG IPS277L-BN Zilver, Zwart€ 245,-€ 245,-
1Corsair Vengeance K70 Anodized Black (EU layout)€ 122,50€ 122,50
1Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10€ 124,95€ 124,95
1LG BH16NS40 Zwart€ 68,84€ 68,84
1Corsair HX750€ 116,-€ 116,-
1Samsung 840 EVO 500GB€ 314,-€ 314,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.060,59

Inrage: ik zei niet dat mijn systeem perfect was en ben er ook niet zeker van dat dit hem word. wd red zal wel black worden en ik zou ook graag een H100i push/pull met andere fans er in willen zetten. zoals ik al zei ben ik nog aan het rondkijken maar bedankt voor de tips iig ;)

[ Voor 3% gewijzigd door RubenSaurus op 31-07-2013 15:16 ]

• Inrage
LOL...

27" monitor met slechts full HD res
Overkill gaming mobo maar dan geen 3th party CPU koeler of SLI setup, wat ga je er dan mee doen? OC'en met stock koeler?
Veel te duur geheugen dat ook nog eens trager is dan goedkopere varianten
Overkill voeding.
Western Digital "RED" HDDs zijn niet gemaakt voor gewoon gebruik, deze dienen vooral voor in een NAS.
Blu Ray, wordt dat nog gebruikt? Maar goed das een persoonlijk gevalletje.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:44

Umbrah

The Incredible MapMan

Sommige render apps zijn nogal IO heavy dus dan zal ik zeker flash gaan voor een goeie scratch file. Andere apps renderen graag multi-CPU en met CUDA dus dan zal ik voor een dikke vette multicore AMD gaan of een hexacore Intel Xeon, met een nVidia videokaart.

Specifiek zijn, TS. Anders ga ik een lijstje maken voor je met 200 Raspberry Pi's als render farm.

Verwijderd

Kan het niet laten om even mijn advies te geven:
Wat heb je nodig?

-Killer moederbord
-Killer cpu
-Killer geheugen
-Killer voeding
-Killer behuizing
-Killer etc....

Of wacht vraag anders even je ouders of ze het voor je willen regelen aangezien je blijkbaar gewend bent dat alles voor je gedaan word.

Beetje initiatief en er gaat hier een wereld voor je open

Verwijderd

Topicstarter
DigitalError schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 14:47:
omdat ik zelf ook aan het rondkijken ben voor een pc voor HD videobewerking had ik toevallig al wat in een lijstje staan. het is net iets boven je budget maar je kunt gerust een goedkopere videokaart nemen of een kleinere ssd bijvoorbeeld om binnen je budget te blijven.
Ik wil naast videobewerking ook gamen dus vandaar de gaming georienteerde mobo, videokaart en toetsenbord.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 299,90€ 299,90
1MSI Z87-GD65 Gaming€ 173,-€ 173,-
1MSI GeForce GTX 770 2GB Twin Frozr OC€ 354,91€ 354,91
1Western Digital Red WD30EFRX, 3TB€ 123,99€ 123,99
1Corsair Obsidian 550D€ 117,50€ 117,50
1LG IPS277L-BN Zilver, Zwart€ 245,-€ 245,-
1Corsair Vengeance K70 Anodized Black (EU layout)€ 122,50€ 122,50
1Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10€ 124,95€ 124,95
1LG BH16NS40 Zwart€ 68,84€ 68,84
1Corsair HX750€ 116,-€ 116,-
1Samsung 840 EVO 500GB€ 314,-€ 314,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.060,59

Inrage: ik zei niet dat mijn systeem perfect was en ben er ook niet zeker van dat dit hem word. wd red zal wel black worden en ik zou ook graag een H100i push/pull met andere fans er in willen zetten. zoals ik al zei ben ik nog aan het rondkijken maar bedankt voor de tips iig ;)
Hartelijk dank, DigitalError
vanwaar de Intel en geen AMD?
Intern geheugen 16Gb is ok, maar wil je dan niet beter 32 of 64? Dat is waar ik aan zit te denken.
heb je al veel gerenderd?

Verwijderd

Topicstarter
@mirp @inrage @Mungodice Lezen is één, begrijpen is twee.
Maar ja ach. Normen en waarden zijn in deze tijd amper aanwezig. Beledigen alom. Slechts een enkeling begrijpt de context. Dank @DigitalError @Marc5230 @laquaezzi
Laat mij mijn excuses aanbieden aan diegene die ik (zonder enige vooropgestelde reden) heb beledigd. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2013 07:50 ]

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-04 16:35
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 07:42:
@mirp @inrage @Mungodice De inhoud en toon waarop jullie reageren is simplistisch. Lezen is één, begrijpen is twee. Waarschijnlijk nog last van luiers? Jullie praten namelijk andere na.
Maar ja ach. Normen en waarden zijn in deze tijd amper aanwezig. Beledigen alom. Slechts een enkeling begrijpt de context. Dank @DigitalError @Marc5230 @laquaezzi
Laat mij mijn excuses aanbieden aan die die ik (zonder enige vooropgestelde reden) heb beledigd. :)
De bovenstaande tweakers hebben je zeer vriendelijk en duidelijk gewezen op wat je wel en niet moet doen voordat je je vragen kunt stellen. Je hebt duidelijk niet goed gelezen tot twee keer toe. Ik reageer niet vaak, maar eigen onderzoek is toch wel erg belangrijk op tweakers... Google is daarnaast je beste vriend. Om dan te gaan praten over luiers etc helpt niet. Je kunt dus ook zelf onderzoek doen over de hoeveelheid geheugen die je nodig hebt voor een high end rendering pc alsmede het verschil tussen Intel en AMD...

[ Voor 6% gewijzigd door Mastadont op 01-08-2013 07:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mastadont schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 07:50:
[...]

De bovenstaande tweakers hebben je zeer vriendelijk en duidelijk gewezen op wat je wel en niet moet doen voordat je je vragen kunt stellen. Je hebt duidelijk niet goed gelezen tot twee keer toe. Ik reageer niet vaak, maar eigen onderzoek is toch wel erg belangrijk op tweakers... Google is daarnaast je beste vriend. Om dan te gaan praten over luiers etc helpt niet. Je kunt dus ook zelf onderzoek doen over de hoeveelheid geheugen die je nodig hebt voor een high end rendering pc alsmede het verschil tussen Intel en AMD...
daarin heb je gelijk en heb ik de post ook veranderd. Een aantal hebben zeker vriendelijk gereageerd en een aantal niet. Eerder simplistisch.
Dat ik niet goed gelezen heb is een aanname. Ik heb het goed gelezen en begrepen.
Maar waar het om gaat is dat ik juist niet weet of het bv AMD of intel moet nemen. Door juist vanaf het begin een start te maken geeft dit mij inzicht om vanaf de opbouw van de core te beginnen. En uiteraard heb je dan eerst de vraag wat ga je er mee doen. Videorenderen met Adobe CS6. Daar begint het mee. en dan ga je kijken en zoeken. En dus komen mijn vragen op de lijstkeuze van DigitalError ik zie dit dan ook als een voorfase tot de keuzes die ik moet maken. Alleen dan kan ik een afweging maken welke componenten voor mij de juiste afstemming hebben gekregen.
En dat begint dus bij mij niet met een lijstje.. Dat komt pas erna.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2013 08:10 ]

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-04 09:06
Mannoman zo moeilijk is het toch niet, als je niet kunt kiezen tussen AMD en INTEL.

Maak dan een build voor allebei met jouw budget? Kun je ze nog vergelijken ook.
Op internet/google zijn genoeg topic's te vinden die ook PC zoeken voor soort gelijke doeleinden als dat van jou.

Het komt je niet zomaar allemaal aanwaaien, je zult er wel wat voor moeten doen.

• r3st0r
  • Laatst online: 03-12-2024
Goed, advies dan maar gebaseerd op het lijstje dat ik gezien heb.

Zowel de CPU, het moederbord als de GPU zijn redelijk heavy, en een beetje buiten context in dit lijstje. Waarom? Omdat die onderdelen allemaal op overclock gericht zijn, en dan zou je verwachten dat de onderdelen daar omheen ook daar op gericht zijn. Een van de meest cruciale dingen op zo n moment is een is CPU cooler en die mist. Belangrijke vraag is dan: ga je wel of niet overclocken? Als niet het geval is, kun je de -K CPU verwijderen en een wat goedkopere nemen. Als je gaat OCen, kijken dan eens bijvoorbeeld naar de Scythe Mugen uit de BBG.

Dan over het moederbord: MSI - G65 is een goed moederbord maar hij heeft een aantal features waarvan je je moet overvragen of je die nodig hebt. Ik heb zelf voor de keuze gestaan en ben toen voor de goedkopere G45 gegaan. Feitelijk precies hetzelfde moederbord met iets minder features. Vergelijk ze eens, daar kun je zo een paar tientjes op sparen. Kan me voorstellen dat je voor video rendering veel opslag ruimte wil, en dus ook veel SATA poorten. De G65 heeft er iets meer. Daarnaast is theoretisch gezien de G65 ook iets beter met overclocken, dus wederom de vraag: wil je overclocken?

Grafische kaart kan ik kort over zijn. De GTX 770 van MSI is top. Ik spreek uit ervaring. Ontzettend stil, goede koeling en prachtige prestaties. Is uit de serie GTX 770s de stilste van het stel, maar wordt doorgaans 2/3 graden warmer dan de Gygabite variant. (MSI zit full load op 79, Gygabite iets lager). Iedere zware benchmark die ik gedraaid hebt komt de MSI kaart niet boven de 79 graden. Echt top dus.

Dan als laatste, voordat je verwijten gaat rondslingern realiseer je even dit: de mensen die hier reageren doen dat omdat ze dat zelf leuk vinden, niet omdat ze er voor worden betaald. Het DAA is er niet voor niets. Advies geven is 1 ding, iemand helemaal aan de hand nemen gebaseerd op 'ik wil een computer kopen' is wat anders. Vandaar dat eigen initiatief wordt gewaardeerd. Wij besteden immers ook onze tijd om advies vragers te helpen... Googlen naar 'video rendering PC needs' is niet zo ingewikkeld toch :)?

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Klik even op mijn naam en op myreact. Ik heb meestal wel gereageerd op topics die gaan over foto- en videobewerken. In deze topics kun je je inlezen.

(btw: de werkwijze is als volgt: eerst geef je alle informatie die je maar kan geven in je OP mbt je pc gebruik en dan wordt er gepraat. No offense, maar op deze manier loop je niet achter de feiten aan. Dit is om tijd te besparen en jouw zo snel mogelijk aan een geschikte pc te helpen)

• Inrage
Laat mij mijn excuses aanbieden aan diegene die ik (zonder enige vooropgestelde reden) heb beledigd. :)
Koop dan die PC van DigitalError maar, veel plezier ermee... Dat soort advies krijg je dan als je zelf niet duidelijk bent...
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze. Niemand is geboren met die kennis; neem andere topics door, kijk naar de BBG en lees reviews. Zo leer je er zelf ook het meeste van.
Simpel toch?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:19

D4NG3R

kiwi

:)

Een tip richting de TS: Lees nou eens echt het DAA beleid door, en volg deze ook op. Het is de bedoeling dat je zelf eerst gaat zoeken naar wat je ongeveer nodig hebt. Het excuus "Maar ik weet er niet veel van" is niet van toepassing, omdat je deze kennis tijdens het zoeken krijgt.

Lees zo ook de reactie van een mod in je vorige "Wat moet ik kopen" topic:
Bolletje schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:45:
YUME, je loopt al een tijdje mee, dus uitleggen dat er er op GoT eigen inzet vooral wordt gewaardeerd lijkt me niet nodig.

Probeer zelf eerst met eigen onderzoek te doen. Het is te begrijpen dat je niet van alle ontwikkelingen op de hoogte bent als je er een tijdje uit bent geweest, maar er is nu niets te bekennen van enig onderzoek in je openingspost. Kijk bijvoorbeeld naar de Best Buy Guides en bij de Pricewatch.
Zoals Henk007 terecht opmerkt is er zonder omschrijving van de werkzaamheden en een budget geen goed advies te geven. Probeer daar dus ook duidelijkheid in te krijgen.

Aanschafadvies hoort trouwens thuis in het subforum Desktop Aankoopadvies. Zie ook het beleid dat daar geldt: DAA beleid

Dit topic gaat door deze redenen op slot. Succes met samenstellen! :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-12-2025
HAHAHAHAHAHAHAHAAHAHA
zei hij het nou echt?
o h jongens! (en meisjes) hiervan pies je toch in je broek van het lachen??

kerel het is al herhaaldelijk gezegd tegen je, LEES HET DAA BELEID!
dat jij dat dan vervolgens niet doet, of in ieder geval geen lessen uit trekt das toch niet ons probleem?

en dan begin jij ook nog over normen en waarden? je kan al niet eens de moeite nemen om het simpele beleid wat van JOU gevraagd wordt, uit te voeren!
en dan ook nog verwachten, neen, eisen dat wat jij wilt hebben klip en klaar op een presenteerblaadje ligt. wat een arrogantie.

dit topic mag mijn inziens op slot.

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-04 22:17

Liveshort

Certified Crazy Person

Het probleem van dit soort topics is onder andere dat sommige mensen gewoon blijven reageren. Als iemand al drie keer op het DAA beleid is gewezen is er mijns inziens geen reden om dat nog een keer te doen. Als iedereen gewoon zou stoppen met het plaatsen van ongelooflijk flauwe reacties (zoals de direct hierboven staande post) is een topic daarmee ook geholpen. Mocht de TS zich bedenken en netjes zijn openingspost aanpassen houdt hij in ieder geval geen totaal vercracked topic over, zoals nu wel het geval is.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Het echte probleem is dat we nog steeds niet weten welke software gebruikt gaat worden, dus alle bovenstaande adviezen zijn nergens op gebaseerd.

En als je dan toch zover bent dat je weet welke software je gaat gebruiken, vul deze dan eens in bij google met bijvoorbeeld als toevoeging "benchmark" of "hardware".

Op die manier kun je, zoals het beleid voorschrijft, zelf alvast een lijstje samenstellen waarop wij dan weer verder kunnen adviseren.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:14

Bolletje

Moderator Harde Waren
Het moge duidelijk zijn waarom dit topic op slot gaat: het is een grote chaos geworden met gekibbel heen en weer.

Nu heb ik bij het vorige topic volgens mij al redelijk vriendelijk duidelijk gemaakt dat het toch echt beter moet met meer onderbouwing en eigen inzet. Dat zie ik nu weer niet voorbij komen.

Anderzijds zijn er ook gebruikers die met matige reacties komen. Doe dat gewoon niet. Veel problemen heb ik er niet meer dat er in het begin eens op dat DAA beleid gewezen wordt; vaak helpt dat namelijk wel, maar soms dus ook niet. Het hoeft ook niet eindeloos te gebeuren. Als je een slechte reactie/topic ziet maak dan een topicreport aan (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif Rapporteer) of stuur een bericht naar een moderator. Dat is veel effectiever en het kost je echt niet veel meer tijd dan een bericht in het topic plaatsen.

[ Voor 4% gewijzigd door Bolletje op 01-08-2013 14:51 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.