Goed, advies dan maar gebaseerd op het lijstje dat ik gezien heb.
Zowel de CPU, het moederbord als de GPU zijn redelijk heavy, en een beetje buiten context in dit lijstje. Waarom? Omdat die onderdelen allemaal op overclock gericht zijn, en dan zou je verwachten dat de onderdelen daar omheen ook daar op gericht zijn. Een van de meest cruciale dingen op zo n moment is een is CPU cooler en die mist. Belangrijke vraag is dan: ga je wel of niet overclocken? Als niet het geval is, kun je de -K CPU verwijderen en een wat goedkopere nemen. Als je gaat OCen, kijken dan eens bijvoorbeeld naar de Scythe Mugen uit de BBG.
Dan over het moederbord: MSI - G65 is een goed moederbord maar hij heeft een aantal features waarvan je je moet overvragen of je die nodig hebt. Ik heb zelf voor de keuze gestaan en ben toen voor de goedkopere G45 gegaan. Feitelijk precies hetzelfde moederbord met iets minder features. Vergelijk ze eens, daar kun je zo een paar tientjes op sparen. Kan me voorstellen dat je voor video rendering veel opslag ruimte wil, en dus ook veel SATA poorten. De G65 heeft er iets meer. Daarnaast is theoretisch gezien de G65 ook iets beter met overclocken, dus wederom de vraag: wil je overclocken?
Grafische kaart kan ik kort over zijn. De GTX 770 van MSI is top. Ik spreek uit ervaring. Ontzettend stil, goede koeling en prachtige prestaties. Is uit de serie GTX 770s de stilste van het stel, maar wordt doorgaans 2/3 graden warmer dan de Gygabite variant. (MSI zit full load op 79, Gygabite iets lager). Iedere zware benchmark die ik gedraaid hebt komt de MSI kaart niet boven de 79 graden. Echt top dus.
Dan als laatste, voordat je verwijten gaat rondslingern realiseer je even dit: de mensen die hier reageren doen dat omdat ze dat zelf leuk vinden, niet omdat ze er voor worden betaald. Het DAA is er niet voor niets. Advies geven is 1 ding, iemand helemaal aan de hand nemen gebaseerd op 'ik wil een computer kopen' is wat anders. Vandaar dat eigen initiatief wordt gewaardeerd. Wij besteden immers ook onze tijd om advies vragers te helpen... Googlen naar 'video rendering PC needs' is niet zo ingewikkeld toch

?