Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

laptop met touch-screen

Pagina: 1
Acties:

• thenoice
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:34
na mijn zoektocht naar een nieuwe laptop wat uiteindelijk de dell 17r se is geworden. Tot nu toe erg tevreden hiermee.
Nu wil vrouwlief ook een nieuwe laptop maar1 met een wat kleiner scherm. liefst 14 inch, maar bij uitzondering kan 15 ook.
We hebben zaterdag wat rondgeshopt en hebben boven budget (was 600 euro) een http://tweakers.net/price...t-ultrabook-4-1102ed.html aan laten smeren. Specs zoals gewenst (i5 + 14inch), waren aanwezig en als prettige bijkomstigheid een touch-screen.
Bij thuiskomst werden we wat minder enthouasiast. Na het verwijderen van Norton anti virus (we hebben ziggo virus scanner), deed internet het zo traag dat je er vrij vervelend van werd (was oa ook een reden dat de andere laptop vervangen moest worden). Wat nog erger was is de resolutie van het scherm, en dan met name de kleuren. Vrouwlief doet veel met foto's en kwam er snel achter dat de witte kleuren heel erg blauw tonen. Ook bij veranderen van instelingen werd dit niet beter.
We hebben de foto op de andere laptops vergeleken en daar kwam een duidelijk verschil naar boven.

Deze laptop hebben we terug gebracht en we zijn nu op zoek naar een andere die dus moet voldoen aan de bovengenoemde eisen. Touchscreen is een bijgekomen eis, daar hou ik haar niet meer vanaf,

In een andere winkel hebben we een aantal laptops getest met die foto's en hier kwam helaas ook een wat blauwe waas in (wit wordt blauw).

de acer aspire v5-571pg-5338g75m was hier 1 van en een sony maar die lag al dik boven budget (wat nu 700 euro max is).

Bijkomend voordeel van de HP is wel de ssd waardoor hij lekker snel opstart.

Bij enkel reviews van de acer en hp (hardwareinfo), komt vaak naar boven dat er vrij eenvoudige schermen op zitten (TN?), zegt mij niet heel veel maar mss komen de kleuren daardoor zo vervelend blauw.

Wie kan ons helpen met een goed alternatief. We zijn bijna van plan alsnog de HP "nogmaals" aan te schaffen want dit was wel qua afmeting en touch een fijn apparaatje, maar we willen er nu even wat beter over nadenken en vergelijken.

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-11 13:24
Je moet een ips paneel hebben, of anders calibratie tools / software, of op de 'gok' een beetje spelen met de kleurinstellingen (grafische eigenschappen na rechtermuisklik op het bureaublad). Op die manier kun je de kleurtemperatuur wel enigszins beïnvloeden.

IPS is duurder, ik ken zo snel geen laptop onder de 800-900 euro met een ips-paneel. Nu zit er wel flink verschil in tn-panelen. Zo heeft de Dell Inspiron 15R SE een goed 1920x1080-paneel. Helaas, 15", geen touch, wel maar 600 euro. Mogelijk minder als je de 10% vip-korting (dell.nl/vip) aan de praat krijgt. Al met al een hele goed laptop voor het geld.

Je vrouw heeft een vervelende eis, want als er iets is waar bijna alle reviewers over vallen, is het wel de crappy laptop-schermen die fabrikanten vaak durven mee te leveren. Er zijn uitzondering, maar niet al te veel.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-11 23:07

P_Tingen

omdat het KAN

Als je veel met foto's werkt wil je - behalve goede kleuren - denk ik ook een hogere resolutie? Dat wordt wel lastig voor dat budget. Bij Dell hebben ze 2 modellen met touch, maar dan wel op 1366x768 resolutie. Geen idee hoe de kleuren van die schermen zijn overigens.

... en gaat over tot de orde van de dag

Verwijderd

P_Tingen schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 08:37:
Als je veel met foto's werkt wil je - behalve goede kleuren - denk ik ook een hogere resolutie? Dat wordt wel lastig voor dat budget. Bij Dell hebben ze 2 modellen met touch, maar dan wel op 1366x768 resolutie. Geen idee hoe de kleuren van die schermen zijn overigens.
Beiden slecht.

De enige laptop in dit prijssegment met een fatsoenlijk scherm is de inspiron 15R SE. Die heeft geen touch screen, dat is jammer, maar het is nu eenmaal de enige manier om een fatsoenlijk scherm te krijgen.

Wil je een fatsoenlijk scherm met touch? Dan kom je bij de duurdere ultrabooks van €900 (XPS 12, concurrenten zijn nog duurder). Goedkopere laptops met een redelijk scherm en touch ken ik niet, maar wellicht dat sony nog iets heeft. Alles met een resolutie beter dan 1366*768p wat geen 17" is is meestal van prima kwaliteit.

Je zegt dat touchscreen een eis is, wat dat betreft zul je je vrouw/vriendien toch echt moeten laten kiezen tussen een scherm zoals in de HP touchsmart of een scherm als de inspiron 17R SE.

Verwijderd

Als je dan toch tot 900 euro gaat vind ik de Vaio Fit 14 met touchscreen ook nog een optie (vanaf 750 euro met touchscreen).

• devlam
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-10 09:55
Weet wel dat touch screen schermen geen matte schermen zijn. Persoonlijk zou ik daarom nooit meer een touch screen laptop aanschaffen, hoe prettig de touch screen ook vind

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:33
devlam schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:13:
Weet wel dat touch screen schermen geen matte schermen zijn. Persoonlijk zou ik daarom nooit meer een touch screen laptop aanschaffen, hoe prettig de touch screen ook vind
Matte schermen ogen juist rustiger en zijn beter zichtbaar in verschillende lichtsituaties. In bedrijfsleven wordt vaak mat hierdoor vaak gekozen.

Oh stom sorry las over het woordje geen heen.

[ Voor 5% gewijzigd door Cave_Boy op 31-07-2013 10:17 . Reden: Over een woordje gelezen excuus. ]

• thenoice
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:34
tja die eis van 14 inch en touch + een maximaal budget heeft inderdaad zijn nadelen.
Ik krijg haar iig niet om, om een niet touch schreen te nemen, en de 15 inch van Dell vindt ze te lomp groot. Heeft ze wel een puntje want de 17inch die ik heb is ook een koelkast, maargoed wel een prachtig scherm.

Ik heb gister nog eens goed rond gekeken en ik denk dat voor haar eisen en budget we een vergelijkbare met de HP moeten nemen en dan maar weer op de "gok" kijken of het scherm beter is dan die van HP.

De http://tweakers.net/price...v5-471p-53336g50mass.html komt hiervoor denk ik aardig in aanmerking.

Pluspuntje t.o.v. de hp is dat deze een dvd-spelertje heeft en dik 100 euro goedkoper is, nadeel is het ontbreken van de ssd.

Verwijderd

Mijn advies: Neem geen laptop met een touchscreen. Ook niet in combinatie met Windows 8. Het lijkt erg handig en leuk maar in praktijk gebruik je het alleen de eerste week om uit te proberen. Daarna wil je gewoon gemakkelijk werken en dat werkt beter met een muis/goed touchpad.
Pagina: 1