Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Alternatief Asus Zenbook U500VZ-CN046H

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een dikke maand zoeken dacht ik eindelijk de laptop naar men zin gevonden te hebben te hebben.

pricewatch: Asus Zenbook U500VZ-CN046H

- Licht en goede bouwkwaliteit
- 8GB ram
- 256 GB SDD
- Quad core processor
- Niet meer zelf moeten knutselen, ik kan hem maw uitpakken en direct beginnen.

Helaas is deze laptop nergens meer te verkrijgen. De variant met touchscreen valt dan weer buiten mijn budget en touchscreen is absoluut geen must. Ik ga er al zeker niet zoveel voor bijbetalen.

Het zwaarste wat ik op de laptop ga doen zijn virtual machines runnen en visual studio. Gamen doe ik niet.

Zelf ben ik nu geneigd om voor de Sony Vaio pro 13 te kiezen. Dan lever ik in op processor maar krijg er extra batterijtijd, een beter scherm en minder gewicht bij.

Ook de dell xps13 behoort tot de mogelijkheden maar ik heb hier al vaak gelezen dat die minder is als de SVP 13.

Ik zou graag volgende week de knoop doorhakken omdat er dan een serieuze korting is op de SSD van de SVP13.

Zijn er volgens jullie nog betere alternatieven op de markt? Of weet iemand waar de zenbook eerder genoemd nog te krijgen is?

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Wat wil je er uberhaupt mee doen? Dus je budget is rond de 1500? 13,3" of 15,6"?

Verwijderd

Topicstarter
Chris Smoove schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:56:
Wat wil je er uberhaupt mee doen? Dus je budget is rond de 1500? 13,3" of 15,6"?
Wat ik er mee wil doen had ik al in openingspost staan:

Het zwaarste wat ik op de laptop ga doen zijn virtual machines runnen en visual studio. Gamen doe ik niet.

Verder moet hij ook dagelijks meereizen naar school.
Het maximum is idd 1500 euro.
13 inch is het minimum, 16 inch is dan alweer te groot.

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

pricewatch: MSI i765M21211

Fractie zwaarder dan de U500, betere dedicated graphics, geen undervolted cpu, veel meer ram, plaats voor 2 ssd's en 1 hdd.

Edit: Laat maar, zie net dat het mogelijk een QWERTZ indeling kan zijn..

[ Voor 16% gewijzigd door Chris Smoove op 30-07-2013 20:12 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:49:
Na een dikke maand zoeken dacht ik eindelijk de laptop naar men zin gevonden te hebben te hebben.

pricewatch: Asus Zenbook U500VZ-CN046H
mkay
Zelf ben ik nu geneigd om voor de Sony Vaio pro 13 te kiezen. Dan lever ik in op processor maar krijg er extra batterijtijd, een beter scherm en minder gewicht bij.
uhm

Wat is er zo speciaal aan de u500vz dat dit de enige laptop is die voldoet? En waarom kom je vervolgens uit bij de vaio pro? Dat zijn 2 totaal andere laptops.

Waarom voldoet bijvoorbeeld de sony S15 niet? De grootste reden om de U500VZ te kiezen is de grafische kaart, maar je geeft juist aan daar niets mee te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 20:44:
[...]

mkay

[...]

uhm

Wat is er zo speciaal aan de u500vz dat dit de enige laptop is die voldoet? En waarom kom je vervolgens uit bij de vaio pro? Dat zijn 2 totaal andere laptops.

Waarom voldoet bijvoorbeeld de sony S15 niet? De grootste reden om de U500VZ te kiezen is de grafische kaart, maar je geeft juist aan daar niets mee te doen.
Daar heb je gelijk in, het enige wat mij tegenhoudt aan de svp is de low voltage dual core processor, dat was ook direct de reden voor de U500VZ, lichte betaalbare laptop met een quad core cpu. De sony s15 voldoet zeker maar ik heb een beetje bang voor het zelf uithalen van de hdd om er een ssd in te zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2013 21:04 ]

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 20:47:
[...]

Daar heb je gelijk in, het enige wat mij tegenhoudt aan de svp is de low voltage dual core processor, dat was ook direct de reden voor de U500VZ, lichte betaalbare laptop met een quad core cpu. De sony s15 voldoet zeker maar ik heb een beetje bang voor het zelf uithalen van de hdd om er een ssd in te zetten.
De Sony S15 heeft daarintegen ook een beter Full HD IPS scherm (namelijk zonder orange gate) en is uitgerust met een flink betere koeling dan de Asus. Ook is de Sony merkbaar een stuk lichter en flink goedkoper dat ik de Asus U500VZ gewoon niet echt te verantwoorden vind.

Bij de S15 is een SSD installeren trouwens ook heel erg makkelijk en consument vriendelijk. Het is een kwestie van een simpele kapje aan de onderkant die je er vanaf kan halen. Simpeler en consument vriendelijker kan het bijna niet:

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Pagina: 1