Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gezocht: Laptop voor grafisch werk met budget

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Mijn vriendin heeft onlangs de zoektocht naar een nieuwe laptop geopend en schakelde hier mijn hulp bij in. Voor mij is heel het IT gebeuren echter lang geleden en ben ik niet geheel up to date van alle laatste foefjes. Dus ik denk ik vraag het de tweakers community.

Waarvoor is de laptop nodig?
De laptop zal gebruikt worden voor allerlei media doeleinden. Hiervoor moet zij op haar opleiding (Communicatie & Multimedia Design) onder andere 3dsmax (dit zal maar een studie blok van 10 weken gebruikt worden) en het gehele adobe pakket kunnen draaien zonder dat de laptop te moeilijk gaat doen. Gelieve geen moeilijkheden natuurlijk dat zou het fijnste zijn.

Nu rade ik zelf een macbook aan maar dat wilt ze dus echt niet. Ze wilt een goedkopere laptop met vergelijkbare kwaliteiten. Graag niet een laptop met slechte airflow (die dus lekker warm wordt dat op schoot gebruik niet mogelijk is).

Minimale vereisten specs:
4Gb ram
i5, of i7 processor
Opslag ruimte mag beperkt zijn, gebruiken toch exterene opslag media voor back-up.
Een degelijke videokaart die de vereisten software dus kan ondersteunen.
15,6" Beeldscherm

Het budget bedraagt rond de 600 euro. Hier kan van af geweken worden wanneer het echt moet maar gelieve niet te veel.

Bij voorbaat dank voor de hulp

Met vriendelijke groet,

Mitchell

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2013 09:02 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:52
Voor haar keuze zou ik kijken naar 8GB ram en minimaal een i5.
I3 is in mijn ogen te langzaam en voor het geld zou ik toch 8GB extra geheugen nemen.

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
Dit? pricewatch: Acer Aspire V3-571G-73636G50
Jammer van de GPU, maar heeft wel een i7 en 6GB ram. Eigenlijk is 600 euro voor een PC met deze doeleinden te weinig, maar soms kan je gewoon niet anders..

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:04
Bijna alle laptops worden warm op bed of schoot. Dit is logisch, want vaak zit de warmte-inlaat of output daar. Daarnaast zuigt die stof op, en dit is niet goed voor de laptop.Hoe vaak ik al niet hele watten stof uit laptops heb gehaald...

Zou voor een i5 gaan, of een i7. 3Ds Max heeft wel baat bij een i7 kwa rendertijden. Ram is ook echt een goed punt om op te letten. 3Ds Max heeft best veel RAM nodig bij grote scenes.

En scenes in 3Ds Max kunnen best groot worden. Dus mag wel minimaal 240 inzitten. heb zelf een SSD van 120gb in mijn PC, en heb Adobe suite+ 3ds max, en die zit nu al tot de nok toe vol.

Verwijderd

Topicstarter
Even een reactie op de suggesties voor de i7 en dergleijke voor het gebruiken van 3dsmax

Dit zal maar 1 studie blok worden gebruikt (dat 10 weken duurt) en dus niet een hoofd vereisten zijn. Het moet echter wel kunnen draaien op de laptop zodat het geen complicaties gaat veroorzaken tijdens het werken aan de eindopdracht.
Waah schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:37:
Bijna alle laptops worden warm op bed of schoot. Dit is logisch, want vaak zit de warmte-inlaat of output daar. Daarnaast zuigt die stof op, en dit is niet goed voor de laptop.Hoe vaak ik al niet hele watten stof uit laptops heb gehaald...
Ik doelde meer op het feit dat het gebruik op schoot en bed nog te overleven is zonder dat je been verbrand na een paar minuten. Toch bedankt voor de uitleg hoe het komt dat de laptops zo warm worden. Het gaat er meer op dat de laptop dus niet bij gewoon gebruik aan bureau zo heet wordt. Dat betekend dat gebruik op schoot niet mogelijk is.

Ik heb beide punten even in de hoofd post aangepast om het wat duidelijker te maken waar ze naar op zoek is

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2013 19:51 ]

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:04
In dat geval: een i5 met een dedicated videokaart. dus geen intel4500 etc.
i7 merk je vooral in de hyperthreading. En die is enkel voor video en 3D Renderen interessant. En iets langer wachten op een Render is niet zo'n ramp. In 10 weken kan je toch enkel de basis van 3Ds Max leren. Dan ga je geen volledige GTA-sized steden bouwen.

Een SSD is misschien wel fijn. Al is dat lastig met dit budget. Tenzij je een laptop voor 500 vind, en daar zelf een SSD in zet. Start de laptop snel op, en de Adobe programma's ook.

Verwijderd

Topicstarter
Waah schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:05:
In dat geval: een i5 met een dedicated videokaart. dus geen intel4500 etc.
i7 merk je vooral in de hyperthreading. En die is enkel voor video en 3D Renderen interessant. En iets langer wachten op een Render is niet zo'n ramp. In 10 weken kan je toch enkel de basis van 3Ds Max leren. Dan ga je geen volledige GTA-sized steden bouwen.

Een SSD is misschien wel fijn. Al is dat lastig met dit budget. Tenzij je een laptop voor 500 vind, en daar zelf een SSD in zet. Start de laptop snel op, en de Adobe programma's ook.
Wat kan ik verstaan onder een dedicated videokaart bij een laptop?

Verwijderd

Topicstarter
Bump voor meer reacties

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:07:
[...]

Wat kan ik verstaan onder een dedicated videokaart bij een laptop?
Google is your friend :O

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Pagina: 1