ik krijg de volgende melding bij opstarten van freesco: `waiting for DHCP offer on eth0`
Wat doe ik fout?
Wat doe ik fout?
"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."
Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...
May the force be with you!!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| internet (met een DHCP servertje voor jou) (UPC of @Home??) | | --------- | eth0 | |freesco| | eth1 | --------- | | LAN |
Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...
Yep ik zit bij @home en je tekening klopt. ik zal vanavond als ik thuis ben je tips even proberen. Ik laat morgen wel even weten of het gelukt isOp dinsdag 05 juni 2001 15:12 schreef Whizzer het volgende:
Je config wil je zo hebben?
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 internet (met een DHCP servertje voor jou) (UPC of @Home??) | | --------- | eth0 | |freesco| | eth1 | --------- | | LAN
Als ie zo is: geef je eth0 dan eens even handmatig een ipje (haal er wel even de kabel uit!) Als het goed is start ie nu wel goed op. ping dan vanf de freesco-doos dan eens allebei de netwerkkaarten.... Als dat lukt weet je in ieder geval dat je netwerkkaarten goed werken onder freesco.
Ik heb zelf ook wel eens gehad dat freesco de kaartjes een beetje door elkaar ging gooien. beetje stoeien met 'ifconfig', kabels en configs heeft de boel bij mij opgelost...
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
Verwijderd
May the force be with you!!