[Windows7] clean install werk laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerdthijs
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-10 15:53
Beste allen,

Laat ik even mijn probleem schetsen:
Ik gebruik voor mijn werk een HP 8570p.

1. Deze geeft de laatste tijd nogal snel een BSOD, waarbij ik mijn grafische kaart verdenk de oorzaak hiervan te zijn.
2. Ik heb tevens de laatste tijd nogal wat programma's geinstalleerd, die ik eigenlijk niet gebruik en zo is hij vervuild geraakt.

DAAROM: vraag ik af of ik de laptop kan voorzien van een "clean install" (alsog je voor de eerste keer op deze laptop zou aanmelden op het netwerk) en hij zich dus opnieuw configureerd (instellen outlook etc).

Volstaat het om bepaalde gebruikerfiles te verwijderen?

Detail: ik heb adminrechten op deze pc.

Hopelijk is het een beetje duidelijk wat ik bedoel.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Waarom vraag je het niet aan de systeembeheerder op je werk...?

Waar heb je zelf al gezocht naar een handleiding voor een clean install van Windows 7...?

Een clean install van Windows 7 gaat overigens een kapotte grafische kaart niet fixen.

Programma's verwijderen doe je overigens via de optie 'Programma's verwijderen' (Of hoe dat tegenwoordig ook precies heet.) in het configuratie-scherm.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerdthijs
Bedankt Fiber voor je reactie!

Ik vermoed niet dat ik een clean install nodig heb, maar ben niet zeker.

De grafische kaart is niet kapot, maar er lijkt een probleem met de drivers. Het is een AMD Radeon HD 7570 M en die geeft een BSOD (Kernel-Power, Event ID41) wanneer ik bv. een preview in de iTunes Store afspeel....

Ik heb al eens de drivers upgedate, maar brengt geen oplossing.

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Eagle Creek

Breathing security

DAAROM: vraag ik af of ik de laptop kan voorzien van een "clean install" (alsog je voor de eerste keer op deze laptop zou aanmelden op het netwerk) en hij zich dus opnieuw configureerd (instellen outlook etc).
Het is zeker niet hetzelfde als een schone installatie, maar het bestaande gebruikersprofiel verwijderen en een nieuw profiel aanmaken kan veel problemen oplossen.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerdthijs
Beadankt Eagle Creek,

Is dit gewoon uit te voeren via Control Panel > User Accounts

Of is dit eerder manueel verwijderen via Computer > Local Disk > Users.

2de vraagje: als ik dit gebruikersprofiel op de laptop verwijder, kan ik dan terug aanmelding met dit profiel op deze pc, wanneer ik op het netwerk van mijn werk zit (ik vermoed dat mijn gebruikersprofiel: naam, email etc, wel centraal zitten op een server)?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hebt een IT afdeling, breng 'm daar langs. Ga niet zelf rommelen met dingen die zij voor je moeten regelen. Sterker nog, als mijn collega's zelf Windows er opnieuw op gaan zetten 'omdat het niet goed werkt', geef ik ze de wind van voren, desnoods laat ik hun leidinggevende dat doen. Als ze een probleem hebben, komen ze naar mij toe en fix ik 't. Ze moeten niet gaan proberen 't zelf te doen. Als het een hardware probleem is, moet je 'm toch inleveren voor vervanging.

Als je de grafische kaart verdenkt, gooi dan de driver weg en zorg dat je op de standaard VGA driver draait. Nog steeds BSOD? > hardware stuk.

Tl;dr: Naar IT met dat ding. Niet zelf aanklooien.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerdthijs
Ik heb even zoals je voorstelde de drivers verwijderd.

Hij geeft geen BSOD meer, maar wel een zwart scherm en dan gaat hij uit.

Als ik hem heropstart, vraag hij in welke modus ik hem wil opstarten... ziet er niet al te goed uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Hero of Time schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:10:
[...]

Tl;dr: Naar IT met dat ding. Niet zelf aanklooien.
Dat dus.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kortom: naar je lokale IT afdeling dus.
Having said that: he ding maakt (aangezien werklaptop) ongetwijfeld deel uit van een domein. Reinstall kan wel, domain join moet je hoogstws domain admin rechten voor hebben en die heb je niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

"Ober, er zit een vlieg in mijn soep"
De ober komt langs, neem de soep weg, en dient de soep vervolgens opnieuw op. Is de vlieg nu weg?

Moraal van het verhaal: opnieuw installeren is geen oplossing, maar uitstel van executie. Programma's die je niet gebruikt kun je verwijderen (en als je wilt, klienen (ja, klienen ja :P) met iets als CCleaner). Een BSOD moet je gewoon oplossen, dat ligt niet/zelden aan je OS (zoals je zelf ook al denkt).

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerdthijs
Oke, bedankt voor de tips heren! ik ga hem maar binnen brengen er niet zelf aan klooien!
Pagina: 1