Telefoon kwijt; MAC-signaal meten?

Pagina: 1
Acties:

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
*Ergens* in huis ligt mijn telefoon en de batterij raakt steeds leger. Het geluid staat uit, want bellen helpt niet. En ik ben zo stom geweest om de app 'Where's my droid' niet geïnstalleerd te hebben. Hij is wel verbonden met mijn desktop via MightyText, want ik krijg netjes de melding dat de batterij bijna op is .. oh oh ;-)

Als ik inlog op mijn router zie ik het MAC-adres staan. Er zijn verschillende tooltjes waarmee ik wifi kan scannen, maar dat zijn (voor zover ik zie) alleen AP's en geen devices.
Is het überhaupt mogelijk om met een laptop of Android-tablet de sterkte van een wifi signaal van een devices (MAC bekend) te scannen?

==
hoi

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Je kan de signaalwaarde wel uitmeten, maar om tot een locatie te komen zou je 3 punten moeten hebben (Triangulation). Dus kort gezegd is het antwoord nee :p

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tegen de tijd dat je een app oid hebt gevonden die kan wat je wilt, heb je ook het hele huis ondersteboven gekeerd om het kreng te zoeken. Dus waar wacht je nog op? :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Eusebius
  • Niet online
ShadowAS1 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 17:45:
Je kan de signaalwaarde wel uitmeten, maar om tot een locatie te komen zou je 3 punten moeten hebben (Triangulation). Dus kort gezegd is het antwoord nee :p
Hoezo, als je loopt verandert de signaalsterkte toch?

En het huis ondersteboven zetten: wat denk je wat ik al 2 dagen doe ;) :(

==
hoi

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-12 15:20
Je kunt op afstand apps installeren. Biedt dit mogelijk een uitkomst?

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

is je pc gepaired. koppel dan de bleutooth en speel een tukkie muziek

Iperf

• i-sk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 17:58
Ligt ie niet in de auto toevallig? :P

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-12 17:40
Heb je hem niet gewoon in je hand xD Daar vind je meestal de meest vergane zaken die je op dat moment zoekt.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

CuBras schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 18:31:
Heb je hem niet gewoon in je hand xD Daar vind je meestal de meest vergane zaken die je op dat moment zoekt.
2 dagen :D, het is geen bril :P

Iperf

• comitatus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-11 16:02
Wat je ook kunt doen is de router pakken:
Het in alle hoeken in je huis opgaan hangen, met laptop/ander telefoon meten hoever het gaat. Vervolgens verlaag je steeds de uitzend kracht naar paar metingen heb je een redelijk goed gebied waar in die binnen moet liggen het is wat primitief maar het zou moeten werken.

Werkt best met een vergelijkbaar telefoon.

Als je met een ontvanger doet die zwakkere signalen kan ontvangen moet je hier rekening mee houden. Maar als je weet dat je rechtboven in je huis minimaal 80% moet uitzenden en linksonder zelfs tot 10% van max signaalsterkte weet je aardig dat die in die hoek ligt.

[ Voor 27% gewijzigd door comitatus op 30-07-2013 18:34 ]

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Kijk ook nog even in de wasmachine. :)

Sommige mensen... :P

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Eusebius
  • Niet online
Lip schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 18:35:
Kijk ook nog even in de wasmachine. :)

Sommige mensen... :P
Mijn vrouw heeft 'm zoek gemaakt O-)

==
hoi

• undercover.
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-01-2022
Tussen de zetel, alle jaszakken, klerenzakken, binnenzakken, misschien nog wel op een terrasstoel/tafel? gewoon ergens in de auto? Checken en dubbelchecken, lijkt me enigste mogelijkheid ;)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12 19:14

DukeBox

loves wheat smoothies

Met androidlost.com kun je remote de app pushen én een alarm laten spelen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Eusebius
  • Niet online
DukeBox schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 18:51:
Met androidlost.com kun je remote de app pushen én een alarm laten spelen.
Geweldige app, nog beter als je 'm al geïnstalleerd hebt voordat je hem kwijtraakt.

Maar goed, hij is gevonden. Niet dankzij deze app maar dankzij mijn vrouw: hij zat in het kookschort waar ik hem afgelopen zondag in had gedaan |:( En het kookschort hangt in de bijkeuken. En de bijkeuken is helemaal aan de andere kant van het huis ..

[ Voor 10% gewijzigd door Eusebius op 30-07-2013 19:28 ]

==
hoi

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-12 19:34

Umbrah

The Incredible MapMan

Je kunt die app dus pushen op afstand, je kan sowieso apps remote installeren via de play store, helemaal geen probleem! Je kunt zelfs de camera aanzetten, de microfoon, en er dingen naar pushen en zelfs een paar instellingen aanpassen.

[ Voor 32% gewijzigd door Umbrah op 30-07-2013 19:32 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Eusebius schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:27:
[...]

Geweldige app, nog beter als je 'm al geïnstalleerd hebt voordat je hem kwijtraakt.

Maar goed, hij is gevonden. Niet dankzij deze app maar dankzij mijn vrouw: hij zat in het kookschort waar ik hem afgelopen zondag in had gedaan |:( En het kookschort hangt in de bijkeuken. En de bijkeuken is helemaal aan de andere kant van het huis ..
Afbeeldingslocatie: http://images.wohi.nl/media/catalog/product/cache/8/image/600x600/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/0/109789461443410_bcovr.jpg

:Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Eusebius
  • Niet online
Zit geen zakje voor mijn telefoon in .. :P

==
hoi

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Eusebius schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 18:39:
[...]

Mijn vrouw heeft 'm zoek gemaakt O-)
Eusebius schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:27:
[...]

Ga eens gauw een kadootje voor je vrouw kopen, eerst hier vals beschuldigen en uiteindelijk vindt ze hem ook nog voor jou ! :P

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-10 20:23
Henk007 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 20:17:
[...]

[...]

Ga eens gauw een kadootje voor je vrouw kopen, eerst hier vals beschuldigen en uiteindelijk vindt ze hem ook nog voor jou ! :P
Eens, foei! Ten minste chocolade of bloemen.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Eusebius schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 18:28:
[...]

Hoezo, als je loopt verandert de signaalsterkte toch?

En het huis ondersteboven zetten: wat denk je wat ik al 2 dagen doe ;) :(
ooh, ik begreep t even als vanuit de router gezien :P

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

uhu "het is je krultang"

Het verwenselijke mens heeft die telefoon gewoon in haar handtas gevonden. Terwijl ze het schort zag jij aan de ander kant van het huis was, dacht ze, "mooi ik kan zeggen dat het in het schort zat"

Iperf

Pagina: 1