Versterker gebruiken bij speakers van een HT-set

Pagina: 1
Acties:

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-01 22:45
Thuis heb ik een speakerset staan die afkomstig is van een Samsung Home Theater systeem (HT-Z310). Het home theater system zelf is al lang en breed overleden. Toch vind ik het zonde om de speakers weg te gooien. Vooral omdat deze in mijn (leken)oren prima klinken.

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/in/system/consumer/product/2008/08/07/ht_z310txtl/HT-Z310_large.jpg

Nou heb ik wat onderzoek gedaan en mij is het volgende duidelijk geworden:

Ik moet een versterker kopen om de speakers aan te sturen. Het gaat om een 5.1 setje, dus heb ik ook een versterker nodig die daarvoor geschikt is. De meeste versterkers die ik tegen kom hebben een Sub Out. Deze schijnt geschikt te zijn voor een actieve subwoofer. Mijn setje heeft een passieve subwoofer die met speaker wire wordt aangesloten. Op andere fora vond ik, dat ik dan een subwoofer versterker naast de speaker versterker aan moet sluiten.

Wat zijn jullie gedachten hierover; is dat inderdaad waar? Zo ja, is er dan nog een andere mogelijkheid of zo nee, hoe kan ik het dan wel oplossen?

NB

De speaker set is het niet waard om een dure versterker aan te schaffen.

Alvast hartelijk bedankt!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:05

FeaR

In GoT we trust

Je hebt twee keuzes als je puur naar de subwoofer kijkt: de huidige passieve subwoofer actief maken door er een externe versterker aan toe te voegen of een actieve subwoofer kopen. Persoonlijk zou ik optie één overslaan aangezien de subwoofers bij dit soort setjes eigenlijk nooit echt heel denderend zijn. Echter kan je het ook van de andere kant bekijken: zo zijn er wat merken die een receiver hebben meteen uitgang voor een passieve subwoofer. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Pioneer VSX-S300 dan wel S500.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:44

JT

VETAK y0

Mijn mening hoor, maar:
FeaR schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 17:07:
aangezien de subwoofers speakers bij dit soort setjes eigenlijk nooit echt heel denderend zijn.
Ik vind die speakers meestal behoorlijk matig en speakers bepalen voor verreweg het grootste deel het geluid. Ik zou eerder dit setje op Marktplaats zetten voor een paar tientjes en betere speakers halen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel