Thuis heb ik een speakerset staan die afkomstig is van een Samsung Home Theater systeem (HT-Z310). Het home theater system zelf is al lang en breed overleden. Toch vind ik het zonde om de speakers weg te gooien. Vooral omdat deze in mijn (leken)oren prima klinken.

Nou heb ik wat onderzoek gedaan en mij is het volgende duidelijk geworden:
Ik moet een versterker kopen om de speakers aan te sturen. Het gaat om een 5.1 setje, dus heb ik ook een versterker nodig die daarvoor geschikt is. De meeste versterkers die ik tegen kom hebben een Sub Out. Deze schijnt geschikt te zijn voor een actieve subwoofer. Mijn setje heeft een passieve subwoofer die met speaker wire wordt aangesloten. Op andere fora vond ik, dat ik dan een subwoofer versterker naast de speaker versterker aan moet sluiten.
Wat zijn jullie gedachten hierover; is dat inderdaad waar? Zo ja, is er dan nog een andere mogelijkheid of zo nee, hoe kan ik het dan wel oplossen?
NB
De speaker set is het niet waard om een dure versterker aan te schaffen.
Alvast hartelijk bedankt!

Nou heb ik wat onderzoek gedaan en mij is het volgende duidelijk geworden:
Ik moet een versterker kopen om de speakers aan te sturen. Het gaat om een 5.1 setje, dus heb ik ook een versterker nodig die daarvoor geschikt is. De meeste versterkers die ik tegen kom hebben een Sub Out. Deze schijnt geschikt te zijn voor een actieve subwoofer. Mijn setje heeft een passieve subwoofer die met speaker wire wordt aangesloten. Op andere fora vond ik, dat ik dan een subwoofer versterker naast de speaker versterker aan moet sluiten.
Wat zijn jullie gedachten hierover; is dat inderdaad waar? Zo ja, is er dan nog een andere mogelijkheid of zo nee, hoe kan ik het dan wel oplossen?
NB
De speaker set is het niet waard om een dure versterker aan te schaffen.
Alvast hartelijk bedankt!