Ik ben al een geruime tijd bezig om mijn wifi sterkte op peil te krijgen in mijn (kleine, 80m²) huurhuis. Naast ons huis ligt een electrischiteitsverdeelhuis, dus niet zo'n metalen kast maar een groter huisje van baksteen met een metalen deur. Ik snap dat hier het grootste probleem ligt van mijn storingen.
Ik heb zelf een Linksys Wireless-N Router Adv E2000-EW en vanwege mijn slechte ontvangst heb ik Linksys RE1000 WL-N Range Extender erbij aangeschaft omdat deze een zeer goede versterking zou moeten geven als ik reviews mag geloven. Echter heeft dit nog steeds niet het gewenste resultaat. Ik heb zelfs de Range Extender zo goed als bijna recht boven de router moeten plaatsen op de 1e verdieping om uberhaupt de verbinding uit te kunnen breiden.
Ik hoop eigenlijk op een gouden tip die mij wat verder helpt.
Uiteraard heb ik alle standaard oplossingen geprobeerd, onder andere:
Alleen B+G of alleen N
Verschillende kanalen
Range extender op verschillende plekken gehad
Het is een 2 onder 1 kap woning en we hebben nu al een paar maanden even geen buren dus deze stoorzender is ook uitgesloten. Bovendien zijn de muren echt bagger, het huis is uit de jaren 60 en heeft zeer dunne muren! Dit is ook duidelijk te merken als het erg koud is in de winter of zoals nu zeer warm.
Ik heb zelf een Linksys Wireless-N Router Adv E2000-EW en vanwege mijn slechte ontvangst heb ik Linksys RE1000 WL-N Range Extender erbij aangeschaft omdat deze een zeer goede versterking zou moeten geven als ik reviews mag geloven. Echter heeft dit nog steeds niet het gewenste resultaat. Ik heb zelfs de Range Extender zo goed als bijna recht boven de router moeten plaatsen op de 1e verdieping om uberhaupt de verbinding uit te kunnen breiden.
Ik hoop eigenlijk op een gouden tip die mij wat verder helpt.
Uiteraard heb ik alle standaard oplossingen geprobeerd, onder andere:
Alleen B+G of alleen N
Verschillende kanalen
Range extender op verschillende plekken gehad
Het is een 2 onder 1 kap woning en we hebben nu al een paar maanden even geen buren dus deze stoorzender is ook uitgesloten. Bovendien zijn de muren echt bagger, het huis is uit de jaren 60 en heeft zeer dunne muren! Dit is ook duidelijk te merken als het erg koud is in de winter of zoals nu zeer warm.