Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-11 12:27
Tweakers,

Oké, ik dacht bij 1 van deze:
http://tweakers.net/price...;330908;330822/categorie/
TV's te blijven en dat ik plasma helemaal af had geschreven, lees ik hier weer een aantal dingen op Tweakers en spreekt het me toch allemaal weer erg aan.

Hij gaat vooral gebruikt worden voor normaal TV kijken (natuurlijk..) maar ook veel / regelmatig films en straks ook icm Xbox One of PS4.

Ik lees alleen op het forum nog het een en ander of retentie en inbranding, dat je soms dagen achter elkaar een witte achtergrond moet laten draaien om bepaalde kleuren weg te krijgen enz.

Wat is hier nu reëel van? Ik heb nog nooit een plasma scherm bij iemand thuis gezien dus ben vooral bekend op het gebied van LCD. Ik weet dus gewoonweg niet of het zoveel beter is.

Graag nog 1 maar advies voor een budget van ~900-1200 (zou niet eerlijk zijn als ik minder aan een plasma zou willen besteden tegenover een ES8000).

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Persoonlijk ben ik een voorstander van plasma televisies. Simpelweg omdat ze voor het geld een véél beter beeld geven dan lcd's uit dezelfde prijsklasse. Met jou budget zou ik gaan voor de 50" ST60 of voor de 42" GT60.

Het hele gedoe rondom retentie en/of inbranding vind ik nogal uit zijn verband gerukt. Ja, het kan voorkomen maar geen enkele techniek is perfect. En als je pech hebt en het is echt een probleem, beroep je jezelf op de garantie. Met een lcd heb je last van backlight bleeding, motion blurs en gewoonweg een mindere beeldkwaliteit.

Het is dus maar net wat je belangrijk vindt. Ga je voor de beste beeldkwaliteit of kies je voor een wat mindere lcd om het risico van inbranding te vermijden... Keuzes maken. :+

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-11 18:10
S1NN3D schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:59:
Persoonlijk ben ik een voorstander van plasma televisies. Simpelweg omdat ze voor het geld een véél beter beeld geven dan lcd's uit dezelfde prijsklasse. Met jou budget zou ik gaan voor de 50" ST60 of voor de 42" GT60.

Het hele gedoe rondom retentie en/of inbranding vind ik nogal uit zijn verband gerukt. Ja, het kan voorkomen maar geen enkele techniek is perfect. En als je pech hebt en het is echt een probleem, beroep je jezelf op de garantie. Met een lcd heb je last van backlight bleeding, motion blurs en gewoonweg een mindere beeldkwaliteit.

Het is dus maar net wat je belangrijk vindt. Ga je voor de beste beeldkwaliteit of kies je voor een wat mindere lcd om het risico van inbranding te vermijden... Keuzes maken. :+
Inbranden valt buiten de garantie dus je zelf beroepen hierop gaat niet lukken. Houd ook rekening met eventuele licht inval want helaas heeft een plasma daar meer last van dan een led tv. Daarom heb ik voor een Samsung ES7000 gekozen ipv Panasonic VT50.

Qua kleur kan er maar weinig tippen aan een plasma maar een goed gekalibreerde led tv is ook een plaatje.

Een ES8000 is een bijzonder goede led tv en dat kan als je kiest voor het totaal plaatje wel een interessante tv zijn. Da doel ik met name op SmartTV, multimedia en design. (Alhoewel ik mn ES7000 mooier vind dan een ES8000)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-11 12:27
Ten eerst, bedankt voor jullie reactie beide :)

De keuze is alsnog niet makkelijker, m'n vriendin vind op het moment de:
pricewatch: LG 47LA7408 Zilver de beste keuze in verband met de vormgeving en de prijs.
Zelf vind ik de ES7000 / ES8000 dan weer wat beter qua prijs / kwaliteit.

Ik zou het liefste voor de pricewatch: Panasonic TX-P50GT60 Zwart gaan, die heb ik ergens aangeboden gekregen voor 1299 en hier ga ik me nog even verder op inlezen.

Welke moest ik ook alweer vermijden voor het gamen?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

• S1NN3D
  • Niet online
Schizo007nl schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 20:16:
[...]
Inbranden valt buiten de garantie dus je zelf beroepen hierop gaat niet lukken. Houd ook rekening met eventuele licht inval want helaas heeft een plasma daar meer last van dan een led tv. Daarom heb ik voor een Samsung ES7000 gekozen ipv Panasonic VT50.

Qua kleur kan er maar weinig tippen aan een plasma maar een goed gekalibreerde led tv is ook een plaatje.
[...]
Bij inbranden binnen de garantie wordt de tv doorgaans door Panasonic gewoon omgeruild. In het forum kun je genoeg voorbeelden vinden.

Wat betreft het probleem van lichtinval, vind ik dit enorm mee vallen. Geen enkele tv heeft er helemaal geen last van en ook de plasma's hebben technieken aan boord om de overlast te beperken. Mijn huidige plasma is veel beter te bekijken met lichtinval dan de lcd die ik hiervoor had.

Voor hetzelfde geld kun je gewoon geen beter beeld krijgen. d:)b

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
S1NN3D schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 08:14:
[...]

Bij inbranden binnen de garantie wordt de tv doorgaans door Panasonic gewoon omgeruild. In het forum kun je genoeg voorbeelden vinden.
Nee. Inbranding valt niet onder de garantie en wordt doorgaans ook niet door Panasonic vergoedt.

Wat nog wel eens gebeurd, is omruilen van toestel wanneer er overmatig inbranding plaats vindt. Dit is al duidelijk in de eerste weken als er permanente inbranding heeft plaatsgevonden zonder zwaar gebruik. Dan betreft het een defect paneel.

• S1NN3D
  • Niet online
Maar het blijft -imho- iets dat in sommige (pech)gevallen kan voorkomen maar is niet iets waar je dermate bang voor moet zijn dat je deze techniek laat vallen.
Pagina: 1