Beste
Sinds een week begint mijn notebook (asus g73-jh) te hangen (freezen).
Telkens als mijn notebook 1 à 2 uur opstaat begint hij systeematisch te hangen.
Symptomen:
Maar toch blijft hij nu nog steeds hangen (blauw scherm is wel verdwenen). Dus vermoed ik dat het geen software matisch probleem is.
Ik heb al reeds gegoogeld en kwam terecht op mogelijke leesfouten, dus heb ik de vraag hoe en met wat kan ik deze het beste controleren (indien mogelijk) en indien het inderdaad zo zou zijn, kan men dit oplossen?
In deze notebook zit een
SSD - Crucial M4 (256gig) --> C-schijf : 97.5 gig en D-schijf : 140 gig
HDD (1T) --> E: 175 -- F: 244 -- G: 244 -- H 257 gig
Met vriendelijke groeten
Dieter Verbeemen
-- Edit --
Sinds een week begint mijn notebook (asus g73-jh) te hangen (freezen).
Telkens als mijn notebook 1 à 2 uur opstaat begint hij systeematisch te hangen.
Symptomen:
- In een webbrowser kan ik geen enkele handeling meer doen, toch kan ik nog de muis bewegen maar deze reageert niet op een muisklik, ook verrandert de muis in de muis met het load symbool m.a.w. ik kan wel nog met de muis bewegen maar ik kan geen ander venster of wat dan ook openen of aanklikken.
- Als ik niet in een webbrowser zit, dan kan ik vaak juist nog 1 à 2 andere dingen aanklikken voralleer alles blijft hangen, uitgezondert de muis (bv. ik kan nog naar de metro interface van W8 gaan maar daarna nergens meer).
- Bij het spelen van Fifa 13, viel eerst de commentaar weg, (wel nog geluid) vervolgens het scorebord en de tijd, gevolgt door de spelersinfo en tot slot bleef hij hangen.
Maar toch blijft hij nu nog steeds hangen (blauw scherm is wel verdwenen). Dus vermoed ik dat het geen software matisch probleem is.
Ik heb al reeds gegoogeld en kwam terecht op mogelijke leesfouten, dus heb ik de vraag hoe en met wat kan ik deze het beste controleren (indien mogelijk) en indien het inderdaad zo zou zijn, kan men dit oplossen?
In deze notebook zit een
SSD - Crucial M4 (256gig) --> C-schijf : 97.5 gig en D-schijf : 140 gig
HDD (1T) --> E: 175 -- F: 244 -- G: 244 -- H 257 gig
Met vriendelijke groeten
Dieter Verbeemen
-- Edit --
[ Voor 2% gewijzigd door Verbeemen op 31-07-2013 16:30 . Reden: -- merk SSD -- Crucial M4 ]