Toon posts:

Gegevens van Hitachi Deskstar halen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn NAS schijf van Lacie heeft de geest gegeven. Niet de harde schijf (Hitachi Deskstar), maar de voeding. Nu heb ik een nieuwe behuizing gekocht (Synology DS212J).

Wanneer ik de harde schijf heb gemonteerd, vraagt de Synology assistent om de schijf te installeren. Hierbij verlies ik echter al mijn gegevens, die nog op de harde schijf staan. Dit wil ik niet.

Wat moet ik doen om de gegevens te redden? En/of vervolgens de harde schijf in de Synology actief te maken?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik weet eigenlijk niet wat de synology met de gegevens doet, maar hij kan ze heel goed allemaal verwijderen.

In dat geval hang je de schijf beter eerst in je computer en maakt een backup van de gegevens.

Verwijderd

Topicstarter
Dus dat is gewoon desktop openmaken, harde schijf aansluiten en PC opstarten?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ja, zo gaat dat.
Als je geen losse kabeltjes hebt, kan je de kabeltjes uit je cd rom halen en die aan de hd aansluiten.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Pas op, een NAS heeft vaak een Linux partitie indeling. Even aan je Windows PC hangen is er dus niet bij. Beter boot je met een Linux LiveCD en kijk je dan of je bij je gegevens kunt.

https://discord.com/invite/tweakers

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:51
overigens is een defecte voeding vaak een elco of diode die vervangen moet worden, maar soms is dat een gevolg van een ander defect waardoor hij binnen de kortste keren weer kapot gaat. Hoe dan ook, als je een beetje handig bent met een soldeerbout is er een redelijke kans dat je hem makkelijk kan fixen.

(misschien overbodig om te zeggen, maar gebruik in zo'n geval wel vervangend materiaal met dezelfde waarden.. weerstand/capaciteit etc..)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC heeft een e-SATA aansluiting. Is dan een e-SATA <-> SATA kabel goed om aan de PC te koppelen?
Pagina: 1