Toon posts:

Windows verwijderen na verhuis SSD - user data bewaren ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb gisteren een SSD geplaatst en Windows 7 erop geinstalleerd. De user folders (documenten, muziek, video etc) in deze nieuwe installatie heb ik gelinkt van de SSD naar de oude locatie op de HDD. Ging prima.

Nu wil ik echter de oude Windows 7 installatie op de HDD verwijderen, maar ben argwanend. Ik vrees dat ik zo ook alle daarbij horende user data op die schijf - die ondertussen dus ook bij de nieuwe installatie hoort - zal verliezen. Is er een methode om dit te omzeilen? HDD ruimte is nogal krap, dus verhuizen naar een andere locatie is geen echte optie. Hoop dat het ook anders kan.

Hoe kan ik trouwens de oude partities op de HDD verwijderen zonder data loss? Voorlopig staan die nog als primair en zulks, al boot ik er natuurlijk niet meer mee.

Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:19

Wish

ingwell

Kun je de data niet even op een externe harde schijf zeker stellen? Better safe then sorry...

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gewoon van je user folders afblijven

Partities verwijderen zonder dataloss :? rare vraag. Als de partities leeg zijn heb je geen dataloss, als er ook maar 1 bitje opstaat heb je dataloss.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wish schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 09:45:
Kun je de data niet even op een externe harde schijf zeker stellen? Better safe then sorry...
Ik heb nog een externe harde schijf liggen, maar die is erg onbetrouwbaar geworden - bad sectors en zo. Gebruik ik daarom liever niet... Een nieuwe halen enkel voor dit, zou me eigenlijk te ver gaan. Ik heb geen nood meer aan een externe HDD, want m'n huidige mediaplayer kan alles streamen via wifi...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2013 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 09:58:
gewoon van je user folders afblijven

Partities verwijderen zonder dataloss :? rare vraag. Als de partities leeg zijn heb je geen dataloss, als er ook maar 1 bitje opstaat heb je dataloss.
Wat bedoel je met gewoon van je user folders afblijven? Haalt hij die er niet automatisch vanaf als je een uninstall doet van Windows? Weet het niet zeker, maar daar vrees ik dus voor.

En de partities verwijderen zonder dataloss - heb ooit zoiets gedaan: twee oude partities samengevoegd tot eentje, waarbij alle data er gewoon op bleef staan. Maar dat ging niet om primaire partities, weet niet of het daarmee ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 09:13
Fish bedoeld: Alle mappen op je harddisk verwijderen behalve de mappen waar jouw "belangrijke data" staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik mag gewoon de Windows map deleten op de HDD en hoef niet via een uninstall te gaan? Sorry dat ik zo aarzel, wil graag zeker zijn ;-)

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Windows heeft geen uninstall, dus dat gaat sowieso niet lukken. In de map Users op de harddisk staan de gebruikers profielen. Dit zou de enige locatie moeten zijn waar gebruikersspecifieke data word opgeslagen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee - bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Vandaag ook gedaan :) Gewoon de mappen die je wilt behouden naar de root van de HDD knippen en plakken en dan alle mappen die je niet wilt hebben zoals Windows, Program Files, ProgramData, etc. verwijderen. Zelf moest ik wel even ownership overnemen, wat bij een beetje HDD al gauw een half uur kost, maar zolang die niet gaat klagen dat je permission van System nodig hebt hoef je je daar nog niet druk om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:26

TheVMaster

Moderator WOS
Eh..je hebt Windows 7 toch geinstalleerd op de SSD? Dan kun je de 'Windows' map van die HDD gewoon verwijderen. Zolang je maar van die mappen met video's, muziek, etc. afblijft.
Pagina: 1