Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Laptop start niet meer, 2 korte biepjes.

Pagina: 1
Acties:

• MatthiasH
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 23:00
Tweakers,

Ik zit met een vervelend probleem. De connectie van het scherm zat niet goed, dus ik heb de laptop opengemaakt, en alles weer op z'n plek gestoken, opgestart, het werkte, terug het omhulseltje eromheen gedaan, en dan stuitte ik op het probleem: de laptop start niet meer, volledig zwart scherm, en hij geeft nog enkel 2 korte bieptonen. Ook draait de ventilator niet meer. Ik heb geprobeerd om het zaakje te resetten dmv de batterij en het cmosbatterijtje een nachtje te ontkoppelen, zonder resultaat.

Het probleem is ook zo'n beetje dat het een onbekend merk en type van laptop is (Q-force Duranote 7501, een rebrand van de Clevo m77cu), en ik nu ook niet weet welk de biosfabrikant is om de bieptonen te achterhalen. Ik dacht dat het Phoenix was, maar die hebben geen 2 korte bieptonen achter elkaar :?

Iemand een oplossing voor mijn probleem?

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:55

TommieW

Numa numa.

In dit topic geeft de TS aan dat het inderdaad om een Phoenix BIOS gaat. In dit topic wordt gezegt dat het om een CMOS error gaat. Je geeft aan dat je de CMOS al gereset hebt.

Het zou natuurlijk ook bij het RAM kunnen zitten. Misschien is dit tijdens de reparatie een beetje scheef gegaan o.i.d?

Ik wou dat ik je verder kan helpen, maar hier houdt het voor mij een beetje op. :(

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• MatthiasH
Het ramgeheugen heb ik ook getest, door ze allemaal uit te halen en elk latje te proberen in elk slot, zonder resultaat...

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-11 13:12
Misschien even de videokaart demonteren, en op de Intel GMA gaan, en misschien alles er uit halen en stap voor stap kijken wat het probleem is.
Ik weet wel dat bij mijn eigen Alienware die toen ook 2 piepjes gaf de videokaart kapot was na het schoonmaken, na de videokaart in de oven gelegd te hebben deed de laptop het voor 4 jaar goed tot ik besloot van een Core 2 Quad naar een Core i7 te gaan.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Het klinkt simpel maar misschien gewoon even je accu ontkoppelen voor een paar seconden. Dan is je ram even lekker ''schoon'' :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-11 13:12
Misschien heb je niet kunnen lezen maar als je goed gekeken had dan had je kunnen lezen dat hij dat al gedaan had.

Lees hier:

''Ik heb geprobeerd om het zaakje te resetten dmv de batterij en het cmosbatterijtje een nachtje te ontkoppelen, zonder resultaat.''

• MatthiasH
Nuja, de videokaart zit echt wel vast op het moederbord, dus demonteren gaat misschien een stapje te ver. Trouwens, de cpu-fan draait niet, en misschien deed deze het wel als de gpu stuk was. Alles schoonmaken hielp niets trouwens...

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Speakerfreak95 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 23:42:
Misschien heb je niet kunnen lezen maar als je goed gekeken had dan had je kunnen lezen dat hij dat al gedaan had.

Lees hier:

''Ik heb geprobeerd om het zaakje te resetten dmv de batterij en het cmosbatterijtje een nachtje te ontkoppelen, zonder resultaat.''
Ik zag ''batterij'' niet aan voor accu. Overigens bedoelde ik met ''schoon'' niet letterlijk schoon, maar gewoon ''leeg''.
Ik zit met een vervelend probleem. De connectie van het scherm zat niet goed, dus ik heb de laptop opengemaakt, en alles weer op z'n plek gestoken, opgestart, het werkte, terug het omhulseltje eromheen gedaan, en dan stuitte ik op het probleem: de laptop start niet meer, volledig zwart scherm, en hij geeft nog enkel 2 korte bieptonen. Ook draait de ventilator niet meer.
Lijkt mij dat je iets op de verkeerde plek of een verkeerde manier hebt gestoken. Ik zou zeggen: Maak je laptop nogmaals open en kijk of hij dan wel weer start.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• MatthiasH
Ja, ik weet dat de cmos-batterij je geheugen wist, maar dit bracht ook geen soelaas, helaas.
De laptop ligt gewoon open, hij is al tweemaal open en toe geweest, zonder iets te veranderen aan de zaak.

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 16:43
probeer is zonder batterij, alleen op netstroom dus. 2 biepjes kan ook betekenen dat accu leeg is, als de accu niet bijlaadt doordat er iets mis is met adapter of stroomaansluiting dan heb je het probleem gevonden.. als je weer 2 biepjes hoort dat is het dus geen helemaal geen stroombrobleem.

succes

• MatthiasH
Ik keek het even na, maar het is ook geen stroomprobleem..

• skipe
wellicht een biosbatterij die stuk is.. ook al geprobeerd zonder die biosbatterij? daar zou ik iig nog een ander in proberen.. en dan neig ik toch naar het moederbord.. kom je er niet uit? stuur ff een dm naar me met waar je woont, wellicht dat ik je via mn werk kan helpen;)

• MatthiasH
Ik heb het geprobeerd zonder, maar het gaf hetzelfde resultaat. Misschien is er daar idd wel iets mis mee. Kan ik gewoon zo'n batterijtje kopen in de winkel, en die erin zit vervangen, of moet ik het hele draadje, inclusief het batterijtje vervangen?
Maar nu heb ik ook gemerkt dat na een tijdje de cpufan wel aanslaat, dus deze is al de oorzaak niet :)

• skipe
uhm, ligt eraan welk type, je moet iig het omhulsel eromweg halen en kijken welke cijfers er op de batterij staan.. in de meeste gevallen staat er 2032 maar kan ook ander type zijn. als je ze bij de lokale electronica zaak niet kunt krijgen kun je ook kijken in een horlogewinkel.

wat ik zeg, als het niet wil stuur me is een DM met waar je woont;)

• MatthiasH
Ik heb je een dm gestuurd, ik geraak er echt niet uit, de batterij is het ook niet.
Pagina: 1