Windows update vast op 0%

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-10 13:33
Vanmiddag nieuwe laptop gehaald (Asus X202E) en helaas zit daar Windows 8 op... Na heel veel gedoe eindelijk alles een beetje op zijn plek gekregen en alle bloatware eraf gegooid. Wilde nu Windows Update gaan draaien zodat het systeem schoon en up-to-date is voordat ik een aantal weken naar het buitenland ga.

Nu is het probleem dat Windows Update eindeloos blijft steken op 0%. Ik heb al gereset, Windows Firewall uitgezet, maar niets mocht baten. Anti-virus software zit er (nog) niet op, dus ook daar kan het niet aan liggen. Verder heeft de laptop wel gewoon een WiFi verbinding en internet (in de browser), dus daar zou het niet aan mogen liggen. Event viewer laat 42 fouten zien, maar niet iets dat ik kan relateren aan dit probleem.

Heb gezocht op internet, maar niet dit specifieke probleem kunnen vinden. Iemand een idee? Of toch gewoon maar Windows 7 erover gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer: Fix the problem with Microsoft Windows Update that is not working

How do I reset Windows Update components?

Het kan trouwens ook zijn dat Windows op de achtergrond al dingen aan het installeren/doen is waarop hij moet wachten. Misschien morgen nog eens proberen.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2013 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 00:14:
Probeer: Fix the problem with Microsoft Windows Update that is not working

How do I reset Windows Update components?

Het kan trouwens ook zijn dat Windows op de achtergrond al dingen aan het installeren/doen is waarop hij moet wachten. Misschien morgen nog eens proberen.
Ja heb ik geprobeerd, maar die is voor Windows 7... Heb nog wat tips hier gevonden:

http://answers.microsoft....9b-489e-b29d-969d3be19a4f

Maar helpt ook weinig en die Update service valt niet te killen :( Wat een blamage dat Windows 8.

P.S. Ook de C:\Windows\SoftwareDistribution\Download folder weggegooid, maar maakt niets uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Morrar op 30-07-2013 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:10
Even geduld. Ik (her)installeerde net ook een laptop met Windows 8 en het updaten leek ook te blijven steken op 0%. Ik liet de laptop even alleen staan en plots stond het scherm op 'installeren'. Misschien werkt het ook bij jou als je wat langer wacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Aegir81 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 00:50:
Even geduld. Ik (her)installeerde net ook een laptop met Windows 8 en het updaten leek ook te blijven steken op 0%. Ik liet de laptop even alleen staan en plots stond het scherm op 'installeren'. Misschien werkt het ook bij jou als je wat langer wacht?
Mja ik zal em nu maar langer dan 20 minuten laten lopen. Geprobeerd het te fixen met het tooltje dat Blackspot linkte (waarvoor veel dank!), maar toen kreeg ik ineens foutmeldingen.

Er lijkt dus wel iets veranderd, dus ik laat em nu gewoon vannacht maar doorgaan. Morgen weer verder, bedankt voor de hulp alvast!

Update: Na nog lang stoeien met services en deleten van files loopt de update vanmorgen weer door. Wel ververlend is dat de progressbar nog steeds geen activiteit vertoont, maar de updates worden uiteindelijk wel geïnstalleerd. Soort van goed einde dus gelukkig.

[ Voor 16% gewijzigd door Morrar op 30-07-2013 09:27 ]