Toon posts:

GTX 780 merk kiezen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een nieuwe pc aan het bouwen, maar ik weet nou niet welk merk GTX 780 ik het beste moet kiezen. De Inno3D GTX 780 HerculeZ of de Gigabyte GTX 780 OC Edition. De Inno3D is iets duurder maar koelt daarentegen beter, en is iets meer overclockt waardoor de prestaties wat beter zijn.

In mijn build heb ik een Gigabyte moederbord dus die werkt (denk ik) beter samen met de videokaart van Gigabyte. Qua prestaties (die in het voordeel van Inno3D zijn) zal er ook niet heel veel verschil zijn. Welke kaart kunnen jullie mij aanbevelen? Is de Inno3D de 20 extra euro's waard?

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-02 11:43
moederbord en GPU staan los vanelkaar behalve als ze hotwire hebben zoals Asus zo ver ik weet hebt gigabyte dat niet Ik zou gewoon even wat reviews kijken van beide kaarten En dat besluit maken
inno3d
Nominale snelheid videochip 1,006GHz
Maximale turbo frequentie 1,046GHz

gigabyte
Nominale snelheid videochip 954MHz
Maximale turbo frequentie 1,006GHz

Ik denkt niet dat er heel erg veel veschill is tussen de 2 behalve factory overclock Lees even wat reviews welke de beste is

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb het hele internet afgestruind maar in geeneen review worden deze 2 vergelijken. Wel heb ik ze zelf een beetje vergeleken en ik zie dat de Inno3D op elk front een klein beetje beter is. Alleen vraag ik me dus af of dat de meerprijs waard is.

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-02 11:43
ik zou zeggen nee Je kan de gigabyte tot netzo ver clocken en dan heb je de zelfde stats voor 40euro minder zag ik

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Vergeet niet dat de 780 zichzelf 'boost', tot over de opgegeven boostfrequentie afhankelijk van de temperatuur van de kaart. Een betere koeler zal dus automatisch hoger klokken. Als de temperaturen van de inno3d bij een hogere frequentie lager of gelijk zijn aan die van Gigabyte bij den lagere frequentie, koelt de koeler dus beter en kan er dus een hogere uiteindelijke snelheid behaald worden.

Verder maakt t geen donder uit op welk moederbord je m prikt, 2x gigabyte werkt niet beter dan 1x GB en inno3d

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de beoordeling van de Gigabyte versie gezien en daar staat dat de Gigabyte veel warmte en geluid ontwikkeld. Als de prijs zo verschilde zou ik het wel weten.

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik weet niet hoet het bij de 780 is (ze hebben exact dezelfde cooler dus zal wel gelijk zijn), maar bij de Gigabyte HD 7950 die ik heb is geen van beide het geval. Ik zou hem ten allen tijden aanraden over andere videokaarten BEHALVE bij de Inno 3D GTX 780, aangezien hij zoals je al zei, iets beter koelt, iets sneller is en (persoonlijk) er iets beter uitziet.

Maar dat de Gigabyte veel warmte en geluid produceert wil ik graag de wereld uithelpen :).

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ik zou de pricewatch: MSI N780 TF 3G5/OC nemen ;)

vul eens gtx 780 in op de zoek van http://www.techpowerup.com/reviews/

• Deodutie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-03-2024
YouTube: Nvdia GeForce 770 en 780 review - Hardware.Info TV (Dutch)
Hier gaan ze redelijk uitgebreid over de voordelen van de verschillende kaarten heen
Pagina: 1