Welke gecertificeerde alternatieve ligtning kabels zijn er?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik vraag mij af of er goedkopere alternatieven zijn die officieel goedgekeurt zijn door Apple?
Die het liefst minder kosten dan de orginele...

Zelf heb ik de volgende gevonden:

Monoprice, vanaf 12 dollaar, dat is echt super goedkoop!, afhankelijk van lengte, alleen verzendkosten: 30 dollaar, maakt het
oninteressant om ze te kopen vanuit Nederland.
Afbeeldingslocatie: http://cdn.macrumors.com/article-new/2013/02/monopricelightningcables.jpg

Amazon.co.uk, 12 pond, rond de 14 euro thuis...
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41p3C82XdLL._SX300_.jpg

Ik zet alleen graag nog wat andere alternatieven er naast. Die goedkoper of beter zijn.
Tenminste als die er zijn :)

Waarom ik gecertificeerde Lightning kabels wil? Omdat de gehackte kabels het niet altijd even goed doen of snel stuk gaan naar mijn idee.... Daarnaast is het wel fijn dat ik geen waarschuwingen krijg straks met IOS 7.

[ Voor 4% gewijzigd door duncanvdlinden op 29-07-2013 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:12
Geen enkele. Apple gebruikt speciale chips (nota bene een Nederlandse chip) in de kabel/connectors. Die chips zijn niet beschikbaar voor third party om kabels te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:28
Nou, nu lijkt het alleen nog Amazon en Monoprice, maar zou dus best kunnen dat er meer fabrikanten gaan volgen.

En die chips - Apple zal ze dus beschikbaar stellen aan andere partijen om kabels te maken. Waarom ook niet? Apple zal er alsnog leuk geld voor vangen, verwacht ik, en ze kunnen dit wel gebruiken om de Lightning connector wat te promoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
De gecertificeerde kabels zijn 100% compatible met Apple Apparetuur, dat is dus anders als de goedkope kopie kabeltjes, mijn inziens. Volgensmij zitten dezelfde chips als de echte apple kabels erin, correct me if wrong.

Maar kijk maar eens goed naar de plug van de Amazon en de Monoprice, het aluminium loopt in 1 stuk door, net zoals de echte apple kabels, goedkope kabels zie je naden aan de zijkant van de plug zitten.

Er zijn er wel meer die gecertificeerd zijn: Belkin (verkoopt de apple shop zelf zelfs ook), Griffin en bijvoorbeeld een Brodit actieve lader zit een gecertificeerde kabel.

Maar de kabels die ik hierboven noem zijn duurder dan Apple zijn kabel zelf en is alleen interessant als je bijvoorbeeld persee zwart wil of langer dan 1 meter wil.