Time machine back-up i.c.m. synology i.c.m. nieuwe router

Pagina: 1
Acties:

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:04
Ik zit in een oudbouw appartementencomplex en de 2,4 Ghz band is dusdanig overbevolkt dat ik perse over wil naar de 5 Ghz band.

Oude situatie:
een zyxel p-2812HNU-F1 modem/router.
Ding is voor telfort VDSL en heeft ook voip, en daarnaast dus 2,4 Ghz wifi.
Aan die zyxel hangt met een nertwerkkabel een DS212j voor media en om backups te draaien voor 2 mac's middels time machine.

Nieuwe situatie:
de zyxel hangt er nog steeds en doet nog het VDSL-gedeelte en voip, maar de wifi wordt niet meer gebruikt.
Aan die zyxel hangt nu met een netwerkkabel een TP-link wdr4300 draadloze 5 ghz router.
De synology hangt nog steeds aan de zyxel (en moet daar ook blijven)

Het probleem:
Als ik via de mac nu gebruik maak van de 5 Ghz wifi gaat alles prima, alleen de back-ups met time machine naar de synology lukken niet. Time machine kan de back-up disk namelijk niet vinden.

Kan iemand me in Jip-en-Janneketaal uitleggen wat ik moet doen zodat time-machine de back-up weer vindt?

• ASW1
Hmm, de synology was nog in "sleep" modus.
Net even handmatig wakker gemaakt, daarna TM aangeslingerd en nu vind hij hem wel.

Het was dus een kwestie dat de Wake-On-Lan functie niet werkte.
Ben benieuwd of deze het in het vervolg wel gaat doen.

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-11 12:00
Even een vraag voor de zekerheid, want de WDR4300 is een router. Hoe is deze aangesloten op je netwerk?

De juiste manier is om de router functionaliteit uit te schakelen (primair de DHCP server uitzetten) en dan een kabel van de LAN poorten van de ZyXEL naar de LAN poorten van de WDR4300. Op die manier moet Wake on LAN in het vervolg ook weer goed werken :)

• ASW1
Het werkt inderdaad niet helemaal lekker, al werkt(e) het gedeeltelijk wel.
De tp-link moet alleen als Access Point gaan werken begrijp ik, en niet als router?

De DHCP heb ik nu uitgezet.
Alleen krijg ik nu helemaal geen toegang meer tot de bedieningsinterface. :?

• ASW1
Edit: het is opgelost met behulp van dit artikel:

http://www.tp-link.com/en/article/?faqid=417

[ Voor 97% gewijzigd door ASW1 op 30-07-2013 15:19 ]