gtx 560m problemen bij World of Tanks

Pagina: 1
Acties:

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-02 17:27
beste tweakers,

Bij het spelen van World of Tanks ervaar ik op mijn laptop veel problemen met lag spikes. het doet zich niet op een specifiek moment voor of grafische settings, maar wanneer ik het op maximaal speel gebeurt het vaker dan bij minimaal. het rare is dat ik dit specifieke probleem niet tegen kom op internet.
ik denk dat het mijn videokaart het probleem is aangezien mijn ping gewoon normaal blijft.

ik heb de gameplay gemonitort met msi afterburner en daarin zie je dat tijdens de lagspike het gpu gebruik naar 0 gebracht wordt. ik las al dat het te maken kon hebben met downclocken ivm hitte. maar wanneer ik bf3 op high of ultra zet heb ik totaal geen problemen.

normaal gesproken zou je bij de maker van je laptop aankloppen en al helemaal als je nog garantie hebt. het feit is echter dat je toshiba voor technische vragen alleen telefonisch kunt bereiken. en dan kraag je ook nog eens een knurft aan de telefoon die de handleiding gebruikt. ik hoop hier dus wat hulp te vinden.

B650e | R5 7600 | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Verwijderd

Heb je al een andere driver geprobeerd? En zaken als V-Sync uit geschakeld of juist ingeschakeld etc? En ervaar je het bij andere spellen dus nooit? Welke temps haal je tijdens de games?

• 1superheld
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:34
Ik denk dat het ligt aan Nvidia optimus.
Heb je ingesteld dat World of Tanks de Nvidia graphics card gebruikt en niet de Intel?

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-02 10:23
Heb je dit gedurende het hele spel of alleen tijdens het begin van een ronde?

Ik vraag dit omdat ik het had aan het begin van bijna iedere ronde -> bleek in mijn internet aansluiting te zitten. Was over na het vervangen van mijn AOP (voor eentje van deze tijd ipv het jaar 0 ;))

• aminam
ik heb de 314 drivers al geprobeerd maar het maakt geen verschil, ook niet met een schone driver installatie.
door vsync uit te schakelen ervaar ik geen verschil in de gameplay. ook maakt het niet uit of ik in sniper modus zit of niet. in spectator modus (met grijze waas) krijg ik het ook. kleurenblind modus helpt ook niet in case you were wondering ;p

ik speel het inderdaad wel met mijn videokaart want anders kon ik het met msi afterburner ook niet zien, temperaturen worden maximaal 67. en ja het gebeurd gedurende het hele potje, het is zo jammer want op mijn desktop het ik uberhaupt geen problemen. je zou dus denken dat het niet aan het netwerk lag.

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:37
kan je de laptop forceren om de gpu te gebruiken want misschien zet optimus je onboard gpu heel even aan om een of andere reden.

• aminam
uhm ik heb geen idee hoe dat moet eigenlijk. zodra ik een spel opstart gaat de videokaart ook aan, zal wel even googelen of je optimus uit kunt zetten

Pagina: 1