Toon posts:

PC bouwen beginner, is dit compatibel en ander advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een computer die ik voor m'n studie (gewoon office/webbrowsing) en het moet nieuwe games aankunnen. De games hoeven niet optimaal weergegeven te worden, maar moet wel een paar jaar mee kunnen qua games (kan later natuurlijk wel een nieuwe videokaart erin zetten als dat nodig is)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 100,-€ 100,-
1ASRock 970 Extreme4€ 77,60€ 77,60
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 53,85€ 53,85
1Cooler Master K380€ 36,50€ 36,50
1TP-Link TL-WDN4800€ 28,99€ 28,99
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 68,60€ 68,60
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,50€ 15,50
1Samsung 840 series 120GB€ 79,-€ 79,-
1Akasa AK-ICR-14 USB 3.0 Internal 6-Port Card Reader€ 19,99€ 19,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 480,03

Dit heb ik tot dusver, is dit compatibel?

Ik zoek dan nog een videokaart van rond de 200 euro. En ik vraag me af wat ik qua koeling en voeding moet nemen, hier zoek ik al een tijdje naar maar ik weet gewoon niet hoeveel watt ik nodig heb.

Verder sta ik open voor suggesties qua veranderingen aan het systeem überhaupt. Ik hou wel vast aan de SSD en de HDD 1TB. De totale pc wil ik onder 800 euro.

Bij voorbaat dank.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Alhoewel je wel aan de ssd wil vasthouden, geef ik je toch het advies dit niet te doen.
De samsung 840 is namelijk niet erg snel met schrijven (relatief voor ssd's dan). Eigenlijk was het zo hopeloos, dat deze schijven nu al (slechts 7 maanden oud dit model) teruggetrokken worden door samsung.

Het goede nieuws is, dat ze vervangen worden voor de 840 EVO. En dat is meteen de snelste ssd die er is, sneller nog dan de 840 pro. Levertijd begin augustus naar verwachting.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:44
Reepje schreef op maandag 29 juli 2013 @ 20:14:
Alhoewel je wel aan de ssd wil vasthouden, geef ik je toch het advies dit niet te doen.
De samsung 840 is namelijk niet erg snel met schrijven (relatief voor ssd's dan). Eigenlijk was het zo hopeloos, dat deze schijven nu al (slechts 7 maanden oud dit model) teruggetrokken worden door samsung.

Het goede nieuws is, dat ze vervangen worden voor de 840 EVO. En dat is meteen de snelste ssd die er is, sneller nog dan de 840 pro. Levertijd begin augustus naar verwachting.
Kijk ik naar de concurrentie, dan zie ik dat het prijsverschil significant is. De Samsung 840 120GB non-pro is te koop voor 80 euro, de Corsair, OCZ en Plextor kosten alle drie minimaal 30 tot 40 euro duurder. Dit betekent voor een kleine prestatieboost 40 ~ 50 % meer moet worden betaald. Uit dat oogpunt is de keuze voor de Samsung prima te rechtvaardigen.

• Reepje
  • Niet online
Dat is een oude test. Je moet vergelijken met de nieuwe EVO. reviews: Samsungs nieuwe 840 EVO-ssd's: moeilijk te verslaan
Dat is de snelste ssd die er is (nou ja dat is overdreven voor het 120 GB model), tegen bijna de laagste prijs (95 euro introduktie prijs).

[ Voor 8% gewijzigd door Reepje op 29-07-2013 20:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die 840 EVO is natuurlijk geweldig, maar ik denk niet echt binnen mijn budget. Daarbij heb ik liever een ssd dan een tweede hdd, of is dit heel onlogisch?

• Karimpie99
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-02 20:51
Daar wordt de Plextor pro meegenomen in de test. Je hebt echter ook een non pro voor ongeveer 85. Deze is beter dan de Samsung door het gebruikte mlc geheugen.

• Reepje
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 20:29:
Die 840 EVO is natuurlijk geweldig, maar ik denk niet echt binnen mijn budget.
15 euro duurder en daar maak jij je druk om :X

Verwijderd

Topicstarter
Sorry had het verkeerd gelezen keek naar een grotere disk...

• Kiwiandapple
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-02 14:36
Voor iets meer dan 200€ zou je kunnen kijken naar een GTX 760. Die kaarten zijn enorm goed voor die prijs.

Ik weet niks van AMD af maar hoor er niks verkeerds van. Asrock is een prima merk, had zelf ook een bord van ze in mijn vorige build.
Corsair is ook prima voor je RAM. Verder, ja Cases zijn altijd eigen smaak.

Verwijderd

Videokaart:

pricewatch: Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE)

Voeding (Sterk genoeg voor die videokaart)

pricewatch: XFX Pro 550W

Verder zou je wat geld van je mobo+ddr af kunnen halen en daar een iets duurdere SSD van kunnen kopen.. of ben je van plan om te gaan overclocken?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 05:07:
Verder zou je wat geld van je mobo+ddr af kunnen halen en daar een iets duurdere SSD van kunnen kopen.. of ben je van plan om te gaan overclocken?
Ik ben het niet direct van plan (aangezien ik nu nog niet eens wat precies de voordelen zijn en hoe het moet), verder kan ik volgens mij sws wel een iets duurdere SSD nemen. Maar zal ik dan wachten op samsung ssd evo (zoals hier eerder aanbevolen werd) of een andere SSD van nu kopen.

• Reepje
  • Niet online
Hier op tweakers hebben we ook BBG (Best buy Guide) systemen. Deze worden zo elke maand aangepast en geven zo ongeveer de beste configuratie voor een bepaalde prijs. Je zou daar je licht eens kunnen opsteken !

reviews: Desktop Best Buy Guide: juli 2013

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Als je een nieuwe generatie videokaart koopt, dan is denk ik de GTX760 de beste keuze, gezien je eis. Deze draait op het moment bijna alles vloeiend op maximaal/hoge settings. Anders zit je met een MSI GTX660 wel goed, deze heeft een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding op het moment voor ±€170,- (inclusief game vouchers voor Metro Last Light en Splinter Cell Blacklist).

Ik zou ook kijken naar een alternatieve koeler voor je processor, zoals de Gelid Tranquillo rev.2.
Deze zijn een stuk stiller dan de stock en deze houdt je CPU lekker koel; je hebt wel een heethoofd van een CPU uitgekozen.

Verwijderd

Topicstarter
Rob Krauts schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:24:
Als je een nieuwe generatie videokaart koopt, dan is denk ik de GTX760 de beste keuze, gezien je eis. Deze draait op het moment bijna alles vloeiend op maximaal/hoge settings. Anders zit je met een MSI GTX660 wel goed, deze heeft een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding op het moment voor ±€170,- (inclusief game vouchers voor Metro Last Light en Splinter Cell Blacklist).

Ik zou ook kijken naar een alternatieve koeler voor je processor, zoals de Gelid Tranquillo rev.2.
Deze zijn een stuk stiller dan de stock en deze houdt je CPU lekker koel; je hebt wel een heethoofd van een CPU uitgekozen.
Ik denk dat ik ga voor de GTX760 en dan de geadviseerde uitvoering uit de BBG, maar is die koeler compatible met deze processor dan?
Reepje schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:36:
Hier op tweakers hebben we ook BBG (Best buy Guide) systemen. Deze worden zo elke maand aangepast en geven zo ongeveer de beste configuratie voor een bepaalde prijs. Je zou daar je licht eens kunnen opsteken !

reviews: Desktop Best Buy Guide: juli 2013
Bedankt voor de tip daar heb ik wel wat aan!!

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt, de onderdelen zijn besteld.

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik denk dat ik ga voor de GTX760 en dan de geadviseerde uitvoering uit de BBG, maar is die koeler compatible met deze processor dan?
Socket FM2 is qua indeling identiek aan FM1, dus deze koeler gaat passen. Ik zag dat je jouw onderdelen besteld hebt, alvast veel plezier ermee :-)
Pagina: 1