Internet probleem

Pagina: 1
Acties:

• Jejskov
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-12 14:27
Beste tweakers

Ik heb onlangs een vaste pc gekocht met wifi kaart. Nu staat mijn pc ( had het al gedacht) te ver van de Bbox om internet te krijgen. Ik heb geprobeerd de antennes te verplaatsen en te draaien maar niets helpt. Mijn kamer is een grote dead spot als het op wifi aankomt. Ik heb toen het idee gekregen om een kabel te trekken. Beneden is dat geen probleem maar boven op mijn zolder had ik een probleem. Ik was van plan de oude coax kabel er uit te halen en deze te vervangen met mijn cat 6 kabel. Nu blijkt de coax kabel vast gecementeerd te zitten sinds we de zolder hebben gerenoveerd. Nu zie ik niet direct een oplossing om internet te krijgen op mijn desktop. Weet iemand raad en ik zou het liefst wegblijven van powerlines door de grote kost.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Boorhamer en een gaatje boren? Dat lijkt me de kortste klap (als je tenminste niet door gas/water/elektrisch boort).

• Jejskov
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-12 14:27
probleem is dat de kabel moet wegzitten en de muren niet 1 op 1 uitkomen, ik heb al eens gekeken en zie niet direct de mogelijkheid. Straks nog eens kijken maar moet door nogal dikke cement en er ligt geen buis om kabels door te steken.

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Jejskov schreef op maandag 29 juli 2013 @ 19:34:
Beste tweakers

Ik heb onlangs een vaste pc gekocht met wifi kaart. Nu staat mijn pc ( had het al gedacht) te ver van de Bbox om internet te krijgen. Ik heb geprobeerd de antennes te verplaatsen en te draaien maar niets helpt. Mijn kamer is een grote dead spot als het op wifi aankomt. Ik heb toen het idee gekregen om een kabel te trekken. Beneden is dat geen probleem maar boven op mijn zolder had ik een probleem. Ik was van plan de oude coax kabel er uit te halen en deze te vervangen met mijn cat 6 kabel. Nu blijkt de coax kabel vast gecementeerd te zitten sinds we de zolder hebben gerenoveerd. Nu zie ik niet direct een oplossing om internet te krijgen op mijn desktop. Weet iemand raad en ik zou het liefst wegblijven van powerlines door de grote kost.
Allereerst: In Nederland kennen ze geen BBOX-en. BBOX = Modem/router dus.
Powerlines gaan je beste optie zijn, zoveel kosten ze ook niet meer; een degelijke router/access point kosten minstens evenveel. Let wel, als je digitale TV afneemt van BGC en je werkt met Devolo's zou ik dergelijke adapters zeker niet aanraden.
Wat je zou kunnen doen is een kabel trekken zover die kan en daar een access pointje zetten. Ga niet werken met repeaters want dan kan je gamen wel vergeten.

Als tijdelijke oplossing heb ik bij m'n ouders een kabel van vooraan het huis naar de veranda achteraan getrokken, daar een oude Sitecom router/wireless AP in een LAN-poort gehangen, de DHCP en NAT van de Sitecom uitgeschakeld, en de wireless ervan exact dezelfde settings (afgezien van de channel) gegeven als mijn modem/router (in jouw geval bbox, in mijn ouders hun geval: Telenet modem/router)

Deze oplossing kan voor jou geval best een permanente worden, in mijn geval moet er op termijn een kabel door de muur, daarom tijdelijk ;)

bro-tip: zet die modem ook zo VER mogelijk vandaan van je DECT-telefoons. Of je DECTs zo ver mogelijk van je modem. Die werken nl. opdezelfde frequentie (2.4GHz en doen je signaal niet altijd ten goede)

[ Voor 7% gewijzigd door Tokkes op 29-07-2013 19:59 ]

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wat Tokkes zegt dus.
Zo duur zijn die powerlines toch niet? Een beetje goede kabel kost ook wat.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar dat zou ik toch proberen.
Wat zou je anders kunnen doen, een big-ass wifi-antenne ophangen ziet er ook niet uit.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Grote kost van powerlines? Het is troep, maar je betaalt er maar peanuts voor.

Overduidelijke manier om wel goede verbinding te krijgen is om MoCA te nemen, dat geeft een betrouwbare 170Mbps over coax, maar het is duurder dan powerline. Soms zie je goedkope setjes voor EUR 70 ofzo, maar bij bol.com betaal je dat per adapter dus kost het EUR 140 voor een oplossing. Daarmee vergelijken is Cat 5e UTP trekken goedkoop.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1