Heel raar probleem met opstarten (kan kernel niet vinden?)

Pagina: 1
Acties:

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:01

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Ik heb net een rootkit verwijderd van m'n PC (zat in GoogleUpdate.exe geloof ik) en daarna de PC opnieuw opgestart. Maar in plaats van booten naar Windows 7 (X64) zoals normaal krijg ik nu een hoop tekst voor m'n neus. Plaatjes kun je hier vinden in mijn Skydrive-mapje.

Ik heb even zitten zoeken op Google maar ik krijg alleen maar resultaten die gaan over Linux en ik heb werkelijk geen idee wat er mis is gegaan. Vandaar ook hier mijn schreeuw/vraag om hulp. Wat moet ik doen? Is een reperatie-disc van Windows 7 genoeg om het probleem te fixen of is er meer aan de hand?

Specificaties van de PC:

Windows 7 64bit
Gigabyte Z68 P45 B3
i5-2500k
8GB DDR3 (Kingston geloof ik)
Radeon 6870 1GB
Booten gaat via een 500GB Sata2 schijf

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• JKMH
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:40
Windows 7 installatie schijf in de pc doen en opstartproblemen uitvoeren, als het goed is zou het probleem dan opgelost moeten zijn. Anders windows opnieuw installeren.

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Dan ga ik even een reparatie uitvoeren. Alvast bedankt voor de snelle reactie!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-02 20:57

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat tekst gedeelte wat je ziet is Grub, een bootloader die veel gebruikt wordt bij Linux distributies. Echter kan 't ook gebruikt worden om Windows activatie te omzeilen, wat dus illegaal is. Het kan ook gebruikt worden om een virus, zoals een keylogger, te laden zodat je anti-virus het niet kan vinden. Nu kan het geen bootloader vinden om verder te starten en mogelijk heb je dit al een tijdje en is het je nooit opgevallen. Als je een normale, officiële installatie hebt van Windows, zou ik je huidige installatie niet meer vertrouwen en na een backup opnieuw erop zetten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Hero of Time schreef op maandag 29 juli 2013 @ 22:35:
Dat tekst gedeelte wat je ziet is Grub, een bootloader die veel gebruikt wordt bij Linux distributies. Echter kan 't ook gebruikt worden om Windows activatie te omzeilen, wat dus illegaal is. Het kan ook gebruikt worden om een virus, zoals een keylogger, te laden zodat je anti-virus het niet kan vinden. Nu kan het geen bootloader vinden om verder te starten en mogelijk heb je dit al een tijdje en is het je nooit opgevallen. Als je een normale, officiële installatie hebt van Windows, zou ik je huidige installatie niet meer vertrouwen en na een backup opnieuw erop zetten.
Met de hulp van Jamalietjuh is het probleem opgelost, thanks daarvoor!

@Hero of Time: het betreft in dit geval niet een legale versie van Windows dus het zou goed kunnen zijn wat jij beschrijft. De rootkit waar ik last van had had zich genesteld in een mapje van Google Chrome en ik kreeg het niet 1-2-3 verwijderd. Blijkbaar heeft het verwijderen het bij-effect gehad dat er iets binnen Windows corrupt is geraakt ofzo met dit probleem als gevolg. Ik heb nu echter tdsskiller en rkill gedraaid naast MBAM en alles werkt nu weer naar behoren. Dat Grub-scherm heb ik verder ook nog nooit van m'n leven gezien en vandaar ook mijn vraag hier. Opstartproblemen ben ik wel eens vaker tegen gekomen (beschadigde bootmgr bijvoorbeeld) maar dit dus nog nooit. Maar bedankt voor de heldere informatie :) Ben ik na vandaag ook weer wat wijzer!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-02 20:57

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik snap dan echt niet dat je geen legale Windows hebt aangeschaft. Je hebt al een bak uitgegeven voor je hardware, wat is dan €100,- meer voor een legale, no-nonsense en 100x veiligere Windows? Zal mij verders weinig interesseren, aangezien ik Debian Linux gebruik, wat gewoon gratis is, maar ik snap die beweegredenen nooit zo goed. Geeft mij het gevoel van belastingontduiking: wel een auto kopen, maar niet wegenbelasting willen betalen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-02 22:19
Hero of Time schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 00:30:
Ik snap dan echt niet dat je geen legale Windows hebt aangeschaft. Je hebt al een bak uitgegeven voor je hardware, wat is dan €100,- meer voor een legale, no-nonsense en 100x veiligere Windows? Zal mij verders weinig interesseren, aangezien ik Debian Linux gebruik, wat gewoon gratis is, maar ik snap die beweegredenen nooit zo goed. Geeft mij het gevoel van belastingontduiking: wel een auto kopen, maar niet wegenbelasting willen betalen.
Ik spreek voor mijzelf, toen ik dat 4-5 jaar geleden ook altijd deed: Ik denk omdat het kan. Simpel. Een moederbord kun je niet 'cracken' zodat je er niet voor hoeft te betalen. Ja, tenzij je 'm steelt. Hetzelfde geld voor alle 'fysieke' spullen van je PC. Echter Windows (en vaak ook Office, en vroeger ook heeeel vaak games), kraak je relatief eenvoudig zonder dat iemand het merkbaar 'mist' (als je een moederbord steelt zal de winkel uiteindelijk wel zien "he, we hadden 30 van deze mobo's, nu nog maar 29, en er zijn er geen verkocht?", terwijl als je windows download en kraakt zal Microsoft dat (denk ik) niet zo 1-2-3 zien).

Maargoed, dit is hoe ik er over dacht enkele jaren geleden. Ik had toen ook gewoon weinig geld en elke cent die ik had ging naar hardware onderdelen omdat ik wist dat op het OS te 'besparen' was :P
Inmiddels wel gewoon vrijwel alles legaal, of freeware.

https://freight.associates

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:24
Hero of Time schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 00:30:
Mogelijk een budget issue. Kopen drukt het budget van de PC met zo'n 100 euro.
Pagina: 1