Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Macbook pro retina 13"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik ga volgend jaar een opleiding doen waarbij ik veel photoshop etc moet gebruiken. omdat ik een redelijk krachtige laptop nodig heb met een goed scherm en ook nog eens niet te zwaar is kwam ik uit op een macbook pro retina 13'. Ik wil sowieso graag een apple omdat er bij mijn opleiding veel met apple computers word gewerkt

http://www.centralpoint.n...tm_campaign=tweakersclick

Is dit een goede keuze waar ik een aantal jaar mee zal kunnen doen? of kan ik toch beter een gewone pro kopen voor dezelfde prijs?

Mvg

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Als je hem nu nodig hebt kan je beter de normale Macbook Pro kopen. Als je nog even kan wachten zou ik de 2e generatie MacBook Pro retina kopen, omdat bij de 1e generatie teveel problemen zijn met het scherm, en de gpu van de 1e generatie is niet krachtig. Bij de 2e generatie zou dit wel opgelost moeten zijn.

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:20
Ik denk dat het zo'n beetje de enige optie is wat betreft gewicht en cpu. Wil je een snellere cpu (een quadcore) dan kom je uit op een 14" HP Elitebook van 1400 euro, die 2,25 kilo weegt.

Wil je minder uitgeven dan kom je op ultrabooks uit, van rond de 1000 euro, maar moet je het doen met een 1920x1080-scherm. Tenzij je wacht op de zenbook infinity (2560x1440), maar die is weer een stuk duurder.

En wat arthur zegt klopt wel, er schijnt nogal wat image retention te zijn. Anandtech schrijft: Non-permanent image retention has been a part of both rMBPs launched thus far. Keep any static image on the screen for a long enough time and you'll see a ghost of that image even after the screen has changed.

De nieuwe MBPr's krijgen haswell, mogelijk vergelijkbaar of iets sneller dan de Air's uit 2013, en die zijn behoorlijk rap (zeer agressieve Turbo). Als het goed is begint je opleiding pas 1 september ;) Dat kan wel net het verschil betekenen tussen Ivy Bridge en Haswell, en prijsdaling of geen prijsdaling.