Medion pc, ssd waardig?

Pagina: 1
Acties:

• TacticalRooster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-01 12:10
Beste tweakeraars,

Ik heb nu een medion Erazer X5208D, en om een lang verhaal kort te maken: Ik heb een Hot-Swap Bay, kan ik hier zo'n 2,5 naar 3,5 rekje in doen en dan een ssd erin? Ja. Natuurlijk gebruik ik de 'Hot swap functie dan niet, maar laat ik de kaart erin zitten. Mijn mobo heeft overigens alleen maar Sata 2 poorten, maar ik heb gelezen dat dat opzich niet veel uitmaakt omdat de ssd nauwelijks zijn hoogste snelheid bereikt. Dus nu mijn vraag: Is een ssd upgrade mogelijk op mijn pc, en moet deze dan in de hotswap bay of kan ik nog ergens anders in de kast ruimte vinden?

Bij voorbaat dank

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:16

TommieW

Numa numa.

Het ligt er aan of je PC sata 600 of sata 300 heeft. Als je PC alleen sata 300 heeft, kan een SSD niet zijn hoogste snelheid halen, maar je gaat wel aardig wat verschil merken. Dit komt omdat een SSD vooral voordeel heeft bij veel kleine bestanden. Ik geef zelf dan de voorkeur om de systeemschijf (de SSD) in de PC te doen, en niet in de hotswap bay. Dan kan je bijvoorbeeld niet per ongeluk je systeemschijf uit de hotswapbay stoten.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-01 14:35

EMP

Krulloos!

Een SSD gaat je zeker veel voordeel opleveren, wereld van verschil met je huidige harddisk, zeker met de rest van de componenten.

Ik zou alleen afraden een SSD in een removable tray te doen. Technisch is er geen bezwaar, maar als je hem er toch per ongeluk uithaalt, moet je mazzel hebben dat je SSD een condensator heeft die de laatste schrijfacties netjes afmaakt, anders heb je een goede kans om je schijf corrupt te maken.

Ik zou hem lekker inbouwen, als je dat nog nooit gedaan hebt, vraag een handig familielid/vriend/tweaker die in de buurt woont.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
TommieW schreef op maandag 29 juli 2013 @ 18:15:
Het ligt er aan of je PC sata 600 of sata 300 heeft.
Dit is werkelijk geen argument.
De sata 600 is alleen iets sneller bij het schrijven van grote bestanden. En wanneer gebruik je dat? Nooit.

Verder zou ik inderdaad de SSD niet in de hotswap bay hangen, maar rechtstreeks aan een sata2. Bovendien moet je er windows opzetten, want anders heeft het zowiezo niet zo veel toegevoegde waarde.

• TacticalRooster
Oke, bedankt voor de goede antwoorden! Moet dan alleen nog kijken, aangezien ik een medion pc heb, hoe ik dan eventueel die ssd daarin kan bouwen en of dat mag m.b.t. garantie, weet iemand dat? Nog een vraagje, is het mogelijk om Windows dan alsnog op m'n ssd te zetten als die nu op mijn HDD staat?

[ Voor 8% gewijzigd door TacticalRooster op 29-07-2013 18:44 ]

• Reepje
  • Niet online
Mooi moment toch om een verse installatie te doen?

Als je een samsung ssd koopt, zit er meestal wel een programma bij dat een kopie van je HDD maakt die je weer op de SSD kan zetten. Moet dan wel passen natuurlijk, en veelal staan er meer GB op de HDD dan de SSD groot is.

Verder past de ssd zeker in die kast, zo groot is een ssd nu ook weer niet.

• TacticalRooster
En zou dat naar jouw idee ook 'mogen' of gaat medion dan mogelijk moeilijk doen?

• Reepje
  • Niet online
Waar zou Medion moeilijk over kunnen doen? :?

• TacticalRooster
Het feit dat ik dan een aanpassing doe aan de pc.

• Reepje
  • Niet online
Dat is geen enkel probleem.
Je garantie is natuurlijk wel over de originele componenten. Mocht je het dus treffen dat het ding stuk gaat, is het wel handig de originele hdd terug te plaatsen. Deze hdd mag dan gewoon leeg zijn (als ik mijn kapotte computer voor garantie inlever, wis ik de hdd zowiezo 4 keer, want ze hebben niets met mijn persoonlijke data te maken).

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-01 19:17
Dan stuur je hem dus RMA zonder os? Of heb je twee schijven, waarvan je 1 wist?

• TacticalRooster
Ik heb al 1 HDD waar nu Win7 op staat, en mijn idee is dan de SSD te instaleren en daar dan windows op te zetten.

• Reepje
  • Niet online
Lothlorien67 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 21:26:
Dan stuur je hem dus RMA zonder os? Of heb je twee schijven, waarvan je 1 wist?
Dan stuur ik hem inderdaad op zonder OS. (niet dat me dit dagelijks overkomt).
Pagina: 1