iPhone5 + KPN emailprovider + T-Mobile als netwerkprovider

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldTechie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-09 18:25
Ik heb een iPhone5 gekocht. Heb mijn email bij KPN maar heb de iPhone met abonnement aangeschaft bij T-Mobile. Precies volgens de handleiding het email account ingesteld, maar het blijft maar niet lukken (inkomend en uitgaand)..

Had hiervoor een Nokia, daarop werkte het ontvangen en versturen van email met KPN prima (was een Hi abonnement voor netwerk), zelfde instellingen gebruikt.

Mijn iPad werkt prima wat betreft email, zo ook mijn Thunderbird client op mijn reguliere pc.

Heeft iemand ervaring met bovenstaande combinatie van iPhone, kpnmail en T-Mobile?

Wat zie ik over het hoofd mogelijkerwijze?

Helpdesk KPN gebeld : zegt dat ik ondanks dat ik de email bij hun heb de servernamen van T-Mobile moet gebruiken. Snapt T-Mobile niets van zeggen ze, hun handleiding zegt ook simpelweg dat ik de serverinstellingen van mijn email provider moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
https://forum.t-mobile.nl...p-server-t-mobile-165824/

Eerst hit op Google, misschien kan je er iets mee?

edit: Kans is dat met de SMTP server van T-mobile je geen mails kan versturen via WiFi.

[ Voor 22% gewijzigd door Deveon op 29-07-2013 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 23:39
Omdat je op het T-Mobile netwerk zit (mobiel internet) kun je niet de smtp-server van KPN gebruiken, hiervoor moet je de smtp-server van T-Mobile gebruiken. Als je op wifi zit kun je wel de smtp-server van KPN gebruiken.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldTechie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-09 18:25
Deveon, Puch-Maxi : beiden bedankt voor de snelle reactie maar helaas. smtp ingesteld volgens lijstje (was ook al door de T-mobile winkel geprobeerd). Foutmelding die ik krijg is
"E-mail ophalen mislukt.
De gebruikersnaam of het wachtwoord voor 'Mijn Mailbox' is onjuist"
Dit is een misleidende foutmelding, want ik geef toch echt de juiste inlognaam en wachtwoord in. Overigens, bij de uitgaande server op de iPhone5 is het ingeven van gebruikersnaam en wachtwoord (volgens iOS) optioneel. Maar of ik daar nu mijn gebruikersnaam en wachtwoord invul of niet, het resultaat is hetzelfde.

Overigens lukt het uitsturen ook niet :
"E-mail versteren mislukt
De verbinding met de uitgaande server 'smtp.gprs.t-mobile.nl' is mislukt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:07
Voor de binnenkomende email moet je de servernaam van KPN gebruiken en alleen voor de uitgaande email van T-Mobile. De iPhone geeft correct aan dat de gebruikersnaam niet correct is voor die servernaam. Immers KPN gegevens zullen niet werken op server van T-Mobile.

Wat heb je nu ingevuld? :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."