Toon posts:

Hulp (bijna) geheel nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medeTweakers,

Mijn huidige desktop is redelijk verouderd en aan vervanging toe. Ik ben IT student (mbo4 en maybe HBO daarna), en werk veel met virtuele servers. En dan denkend aan 1 a 2 virtuele servers (domain/dns, ftp en de rest). 1 a 2 clients en switches/routers etc. Nou wil ik graag jullie feedback op mijn systeem. Ik heb de desktop nog niet gekocht en ga dat pas doen in december. Overclocken ga ik niet doen!!

1. Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Virtualbox en VMware draaien. Ook wil ik gamen op de machine, maar dat heeft de minste prioriteit. Ook wil ik beginnen met programmeren in onder andere: C++ en VBScript. Ook voor downloaden en kijken van films.
2. Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is 973,- indien als het nodig is is het uiterste 1000,-
3. Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk een NONE unlocked I7 nodig te hebben vanwege de vele VM's die ik ga draaien. Ook zal ik tegelijkertijd gaan gamen en video edditen (at least mee beginnen). Ook denk ik een redelijke GPU nodig te hebben voor het gamen (denkend aan een GTX650ti of beter). En ik wil een goede pc behuizing!
4. Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
nul, niks. Maar het systeem moet ongeveer 4 a 5 jaar meegaan
5. Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil PERSE een Thermaltake Level 10 GT Snow Edition als pc behuizing hebben. Voor de rest heb ik denk ik geen eisen. De enigste wens die ik heb is stilte, maar als dat mij meer als 4 a 5 tientjes extra kost neem ik het voor lief.
6. Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende items wil ik meenemen naar mijn nieuwe systeem:
- 1x Crucial M4 128GB
- ODD (merk is LG, type etc kan ik niet terug vinden)
- 4x Western Digital Green 2TB
- 16GB DDR3 RAM (verdeeld over 4 modules)

Ik heb zelf al het volgende samen gesteld, zijn hier nog op of aanmerkingen voor?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1230 V3 Boxed€ 239,94€ 239,94
1MSI B85-G41 PC Mate€ 71,70€ 71,70
1Palit GeForce GTX 760 2GB Jetstream€ 230,-€ 230,-
1Thermaltake Level 10 GT Snow Edition€ 208,30€ 208,30
1Noctua NH-U12S€ 50,90€ 50,90
1Noctua NF-S12B FLX, 120mm€ 15,95€ 15,95
1OCZ OCZ-ZT650W-EU€ 75,-€ 75,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 891,79

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2013 20:46 . Reden: cpu koeler toegevoegd ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

een 550-watt voeding is genoeg hoor, 500 ook nog ruim. verder zou je nog een losse CPU-koeler kunnen doen, maar waarom in hemelsnaam zo'n dure kast in verhouding?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Topicstarter
NLBUURMAN schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:50:
een 550-watt voeding is genoeg hoor, 500 ook nog ruim. verder zou je nog een losse CPU-koeler kunnen doen, maar waarom in hemelsnaam zo'n dure kast in verhouding?
Wat ik geleerd heb is dat een voeding die net aan is (aka net genoeg power heeft) lang niet zo efficient is als een PSU die maar voor 50% word belast. Losse cpu koeler zal ik erbij doen, die was ik vergeten ja! De kast heb ik een uur mee gewerkt en ik vond dat gewoon een goede kwaliteits kast. Ik heb tot nu toe ieder jaar een nieuwe behuizing gehad en ik wil nu gewoon een goede kwaliteits behuizing. En toen ik met de kast heb gewerkt merkte ik dat dat bij de level 10 van toepassing was en is.

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Heb je RAM-geheugen liggen (staat niet in je post)? Want anders ben je dat vergeten.

Verwijderd

Topicstarter
Robbedem schreef op maandag 29 juli 2013 @ 20:37:
Heb je RAM-geheugen liggen (staat niet in je post)? Want anders ben je dat vergeten.
Ja, dat heb ik nog (ben het inderdaad zoals je zei vergeten erbij te zetten ;) ).

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Een 650W voeding wordt zelfs onder stress tests niet voor 50% belast met dit systeem.
Jouw pc zal grotendeels onder de 100W draaien (en met gamen 250-300W), dus een ~450W voeding lijkt me veel beter te passen.
Voor hetzelfde geld heb je 450W voedingen die van veel betere kwaliteit zijn.

• Linus_BE
  • Laatst online: 27-03 22:42
Er zijn ook goede kwaliteitskasten voor minder dan de helft van die prijs.

Verwijderd

Topicstarter
mitsumark schreef op maandag 29 juli 2013 @ 20:51:
Een 650W voeding wordt zelfs onder stress tests niet voor 50% belast met dit systeem.
Jouw pc zal grotendeels onder de 100W draaien (en met gamen 250-300W), dus een ~450W voeding lijkt me veel beter te passen.
Voor hetzelfde geld heb je 450W voedingen die van veel betere kwaliteit zijn.
Ik heb de voeding gekozen omdat deze volledig modulair is. Welke voeding raad jij dan aan? Zoiets als een van deze?:
- deze Silverstone voeding?
- Of deze OCZ voeding?
Linus_BE schreef op maandag 29 juli 2013 @ 20:56:
Er zijn ook goede kwaliteitskasten voor minder dan de helft van die prijs.
Ik heb deze behuizing gekozen omdat ik hier eerder mee heb gewerkt, en deze zeer goed is bevallen. Ik sta open voor suggesties, dus heb jij dan een kwalitatief betere behuizing voor minder geld?

• Teun.
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
520/620w seasonic voeding. Een goede redelijk geprijsde kast is bijvoorbeeld de fractal design r4 of een corsair 300r, 550d etc.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 21:03:
[...]

Ik heb de voeding gekozen omdat deze volledig modulair is. Welke voeding raad jij dan aan? Zoiets als een van deze?:
- deze Silverstone voeding?
- Of deze OCZ voeding?
Liever bijvoorbeeld zoiets: pricewatch: Seasonic G-Serie 450Watt
Dan heb je echt een zuinige en kwalitatief goede voeding.

• Robbedem
  • Laatst online: 11-03-2025
Als je de computer pas gaat kopen in december, kan je dan niet beter wachten met het samenstellen?
Prijzen gaan zeker nog veranderen tegen dan en er zullen ook wel enkele nieuwe, mogelijk interessantere, onderdelen bijkomen.

midden/eind oktober lijkt mij ruim vroeg genoeg om rond te beginnen kijken. ;)
Pagina: 1