Hallo medeTweakers,
Mijn huidige desktop is redelijk verouderd en aan vervanging toe. Ik ben IT student (mbo4 en maybe HBO daarna), en werk veel met virtuele servers. En dan denkend aan 1 a 2 virtuele servers (domain/dns, ftp en de rest). 1 a 2 clients en switches/routers etc. Nou wil ik graag jullie feedback op mijn systeem. Ik heb de desktop nog niet gekocht en ga dat pas doen in december. Overclocken ga ik niet doen!!
1. Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Virtualbox en VMware draaien. Ook wil ik gamen op de machine, maar dat heeft de minste prioriteit. Ook wil ik beginnen met programmeren in onder andere: C++ en VBScript. Ook voor downloaden en kijken van films.
2. Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is 973,- indien als het nodig is is het uiterste 1000,-
3. Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk een NONE unlocked I7 nodig te hebben vanwege de vele VM's die ik ga draaien. Ook zal ik tegelijkertijd gaan gamen en video edditen (at least mee beginnen). Ook denk ik een redelijke GPU nodig te hebben voor het gamen (denkend aan een GTX650ti of beter). En ik wil een goede pc behuizing!
4. Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
nul, niks. Maar het systeem moet ongeveer 4 a 5 jaar meegaan
5. Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil PERSE een Thermaltake Level 10 GT Snow Edition als pc behuizing hebben. Voor de rest heb ik denk ik geen eisen. De enigste wens die ik heb is stilte, maar als dat mij meer als 4 a 5 tientjes extra kost neem ik het voor lief.
6. Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende items wil ik meenemen naar mijn nieuwe systeem:
- 1x Crucial M4 128GB
- ODD (merk is LG, type etc kan ik niet terug vinden)
- 4x Western Digital Green 2TB
- 16GB DDR3 RAM (verdeeld over 4 modules)
Ik heb zelf al het volgende samen gesteld, zijn hier nog op of aanmerkingen voor?
Mijn huidige desktop is redelijk verouderd en aan vervanging toe. Ik ben IT student (mbo4 en maybe HBO daarna), en werk veel met virtuele servers. En dan denkend aan 1 a 2 virtuele servers (domain/dns, ftp en de rest). 1 a 2 clients en switches/routers etc. Nou wil ik graag jullie feedback op mijn systeem. Ik heb de desktop nog niet gekocht en ga dat pas doen in december. Overclocken ga ik niet doen!!
1. Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Virtualbox en VMware draaien. Ook wil ik gamen op de machine, maar dat heeft de minste prioriteit. Ook wil ik beginnen met programmeren in onder andere: C++ en VBScript. Ook voor downloaden en kijken van films.
2. Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is 973,- indien als het nodig is is het uiterste 1000,-
3. Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk een NONE unlocked I7 nodig te hebben vanwege de vele VM's die ik ga draaien. Ook zal ik tegelijkertijd gaan gamen en video edditen (at least mee beginnen). Ook denk ik een redelijke GPU nodig te hebben voor het gamen (denkend aan een GTX650ti of beter). En ik wil een goede pc behuizing!
4. Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
nul, niks. Maar het systeem moet ongeveer 4 a 5 jaar meegaan
5. Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil PERSE een Thermaltake Level 10 GT Snow Edition als pc behuizing hebben. Voor de rest heb ik denk ik geen eisen. De enigste wens die ik heb is stilte, maar als dat mij meer als 4 a 5 tientjes extra kost neem ik het voor lief.
6. Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende items wil ik meenemen naar mijn nieuwe systeem:
- 1x Crucial M4 128GB
- ODD (merk is LG, type etc kan ik niet terug vinden)
- 4x Western Digital Green 2TB
- 16GB DDR3 RAM (verdeeld over 4 modules)
Ik heb zelf al het volgende samen gesteld, zijn hier nog op of aanmerkingen voor?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Xeon E3-1230 V3 Boxed | € 239,94 | € 239,94 |
| 1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 71,70 | € 71,70 |
| 1 | Palit GeForce GTX 760 2GB Jetstream | € 230,- | € 230,- |
| 1 | Thermaltake Level 10 GT Snow Edition | € 208,30 | € 208,30 |
| 1 | Noctua NH-U12S | € 50,90 | € 50,90 |
| 1 | Noctua NF-S12B FLX, 120mm | € 15,95 | € 15,95 |
| 1 | OCZ OCZ-ZT650W-EU | € 75,- | € 75,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 891,79 | |
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2013 20:46 . Reden: cpu koeler toegevoegd ]