WiFi delen met PS3 Windows 8

Pagina: 1
Acties:

• Yvad
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-11 13:38
Mijn situatie:
- PC met windows 8 verbonden met vakantiepark wifi
- PS3 verbonden met ethernet met de PC

Wat we willen is dat de PS3 internet krijgt via de PC. De wifi staat gedeeld in de settings van windows 8. De ip adressen hebben we statisch ingesteld als volgt:

PC:
ip adres: 192.168.126.111
Subnet mask: 255.255.255.0
default gateway: 192.168.126.101
DNS: 192.168.126.101

PS3:
eigenlijk hetzelfde maar dan ip 192.168.126.112

Deze setup heeft gewerkt voor een tijd maar sinds kort heeft de lan-verbinding "limited". We hebben vanalles geprobeerd zoals power settings aanpassen en lan drivers opnieuw installeren maar de verbinding blijft limited. De pc zelf heeft wel wifi verbinding en heeft ook internet.

Wat kunnen we nog proberen zodat de PS3 weer internet heeft?

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-12 11:11
kan bij netwerkadapters de 2 adapters selecteren, rechtermuis -> bridge doen?

maar is het niet gewoon slechte wifi ontvangst?

[ Voor 24% gewijzigd door haarbal op 29-07-2013 15:04 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:06

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Heb je niet gewoon een conflict te pakken met een andere machine in dat vakantiepark? Op een 'publiek' wifinetwerk (waar IP's neem ik aan automatisch worden uitgedeeld) je eigen IP's statisch gaan instellen is vragen om problemen lijkt me?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Yvad
Het wifi ip wordt automatisch via DHCP verkregen. De statische ip adressen zijn voor de verbinding tussen pc en ps3.

Bridgen heb ik zojuist geprobeerd, moest eerst internet sharing uitzetten voordat ik dat kon doen, maar tijdens het aanmaken van de bridge krijgen we een unexpected error. Werkt dus ook niet helaas.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Yvad schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:13:
Het wifi ip wordt automatisch via DHCP verkregen. De statische ip adressen zijn voor de verbinding tussen pc en ps3.
Alle adressen die je noemt zitten in hetzelfde subnet. Wat is dat automatisch verkregen wifi IP dan?

Ik zou verwachten dat je PS3 en de LAN interface van je PC in 1 subnet zouden zitten, wat een ander subnet is dan het subnet dat gebruikt wordt op het wifinetwerk. Met het LAN IP van je PC als default gateway in je PS3. En dat de Wifi interface van je PC een IP adres van het wifinetwerk krijgt.

Maar ik moet zeggen dat ik niet echt ervaring heb met windows internet sharing, dus wellicht werkt dat net even anders dan ik verwacht.

[ Voor 40% gewijzigd door Orion84 op 29-07-2013 15:20 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Yvad
het ip dat ik van de router van het vakantiepark krijg is 192.168.112.109. Moet het ip tussen de pc en ps3 ook in die range liggen?

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat lijkt me eerlijk gezegd niet, want die .111 en .112 kunnen natuurlijk net zo goed aan je buurman op de camping worden uitgedeeld door de router van het vakantiepark. En het zou me niets verbazen als dat precies de oorzaak is van je haperende verbinding op dit moment.

Zoals ik al schrijf zou ik verwachten dat je voor de PS3 en de LAN kaart in je PC een ander subnet gebruikt dan het subnet waar de wifikaart in hangt.

• Yvad
Oke het ip adres wat ik nu via wifi krijg is 192.168.130.115 (heb even opnieuw verbinding moeten maken). Heel ander subnet als eerst dus. Op de ps3 nu de default gateway het ip van de pc ingevuld maar helaas nog steeds een limited verbinding. Jij denkt dus dat het ip wat mijn pc en de ps3 via lan hebben al weggegeven is door de router van het vakantiepark?

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Wat is het subnetmask van de wifikaart? Ik gok dat dat geen 255.255.255.0 is, maar 255.255.0.0 of iets er tussenin, zodat het vakantiepark meer dan 255 IP's kan uitgeven.

Hoe dan ook, blijft mijn standpunt staan: volgens mij moet het netwerk tussen je PC en PS3 een los netwerk zijn, met een eigen IP reeks (ander subnet dus). Maar misschien dat iemand met ervaring op het gebied van windows internet sharing daar uitsluitsel over kan geven.

Kan je de LAN kaart en de PS3 niet gewoon op automatisch zetten en kijken wat er dan gebeurt?

• Yvad
Subnet mask van de wifikaart is toch wel 255.255.255.0. We hebben het net op automatisch geprobeerd maar nog steeds limited verbinding. Welke ip adressen raad je aan om te gebruiken? Of idd iemand anders met internet sharing ervaring
Pagina: 1