Hallo tweakers!
Sinds een tijdje heb ik last van problemen met mijn pc, daarom kom ik hier vragen of jullie nog suggesties hebben om dit probleem te verhelpen, ik zal hieronder een beschrijving van het probleem geven en alle oplossingen die ik al heb geprobeerd. Als er nog meer informatie nodig is kunnen jullie dat natuurlijk altijd vragen.
Systeem specificaties

Gebouwd in september 2011
Het probleem
Dus om het jullie zo makkelijk mogelijk te maken zal ik hier uitleggen wat nou eigenlijk het probleem is. Sinds ongeveer februari heeft de pc last van freezes, dat ging een tijdje best redelijk met om de paar uur een freeze. Irritant dus maar mee te leven, sinds ongeveer een maand (ik ben in de tussentijd op vakantie geweest daarom wacht ik zolang met vragen) heeft de pc echter om de paar minuten een freeze.
Dit gebeurt er eigenlijk: Ik start bijvoorbeeld google chrome op → Google chrome reageert niet meer → probeer chrome af te sluiten → complete freeze → na paar minuten wachten kan ik weer verder en doet chrome het weer.
Heel erg apart vindt ik, toen ben ik dus gaan zoeken naar een oplossing!
Zoals altijd ben ik begonnen met informatie verzamelen.
Informatie
Processen

Temperaturen
Idle

Load (arma 2 benchmark very high settings)

Windows eventmanager
Critical
Het probleem doet zich voor bij vrijwel elk programma, van windows explorer en google chrome tot league of legends.
Geprobeerde oplossingen
Natuurlijk was ik zelf ook op jacht gegaan naar oplossingen voor het probleem. Ik zal hier alles wat ik heb geprobeerd neerzetten.
Schoonmaken hardware
Het schoonmaken van de computer aan de binnenkant. Al het stof van de fans verwijderen etc, de hele computer stofvrij gemaakt.
Computer op gebied van software schoonmaken
Hier heb ik heel veel meegedaan. Even een lijstje:
RAM geheugen getest door middel van een strip eruitgehaald en steeds verschillende slots op het moederboard geprobeerd.
Videokaart van slot gewisselt
Videokaart in een exact hetzelfde PCI-E slot gedaan, dit heeft de temperature van 70 graden naar 50 graden gebracht maar verder niks geholpen.
1 monitor geprobeerd ipv 2
Steeds 1 van de monitor los gehaald en beide op 60hz laten lopen. Standaard loopt er 1 op 120hz en 1 op 60hz, nu had ik ze dus beide op 60hz lopen en steeds 1 monitor aan de vieokaart gekoppeld.
HDD gewisseld met een nieuwe HDD
Valt niet echt uit te leggen.
Alle drivers geupdate
Zoals ik zeg, alle drivers van de videokaart etc geupdate.
BIOS en windows geupdate
Ook dit snapt iedereen wel.
Hulp
Na al het bovenstaande geprobeerd te hebben ben ik door mijn opties heen. Ik wil dus vragen of jullie van Tweakers nog wat suggesties hebben. Of dat jullie ideeën hebben waar het aan kan liggen. Volgens mij ligt het niet aan:
Budget
Natuurlijk zal datgene wat kapot is moeten worden vervangen. Ik heb voor de meeste onderdelen wel een budget in mijn hoofd en zodra ik een suggestie krijg van welk onderdeel kapot is zal ik hiervoor dan ook een budget geven. Mocht niemand het hier weten dan zal ik helaas onderdelen moeten gaan vervangen totdat ik de oplossing vindt.
Ik zal de onderdelen vervangen in de volgende volgorde:
Processor + Moederboard → Videokaart → Voeding
Ik hoop dus dat jullie me verder kunnen helpen, vragen over het systeem kan altijd en ik hoop dat jullie zo vriendelijk willen zijn om mij te proberen te helpen.
Ajuus en met vriendelijke groet,
Dennis
Sinds een tijdje heb ik last van problemen met mijn pc, daarom kom ik hier vragen of jullie nog suggesties hebben om dit probleem te verhelpen, ik zal hieronder een beschrijving van het probleem geven en alle oplossingen die ik al heb geprobeerd. Als er nog meer informatie nodig is kunnen jullie dat natuurlijk altijd vragen.
Systeem specificaties
- Processor: AMD Phenom II X6
- Moederboard: Asrock 870 extreme3 r2.0
- Ram: Kingston Valueram 8GB
- Processor Koeler: Scythe Mugen 2 Rev.B
- Videokaart: Asus ENGTX 560
- Voeding: Lepa N500
- SSD: Crucial m4 128GB
- Harde Schijf: Western Digital 2TB
- Main Monitor: BenQ xl2420T @ 120HZ
- 2nd Monitor: LG 22ea53vq @ 60HZ
- Behuizing: Sharkoon T9

Gebouwd in september 2011
Het probleem
Dus om het jullie zo makkelijk mogelijk te maken zal ik hier uitleggen wat nou eigenlijk het probleem is. Sinds ongeveer februari heeft de pc last van freezes, dat ging een tijdje best redelijk met om de paar uur een freeze. Irritant dus maar mee te leven, sinds ongeveer een maand (ik ben in de tussentijd op vakantie geweest daarom wacht ik zolang met vragen) heeft de pc echter om de paar minuten een freeze.
Dit gebeurt er eigenlijk: Ik start bijvoorbeeld google chrome op → Google chrome reageert niet meer → probeer chrome af te sluiten → complete freeze → na paar minuten wachten kan ik weer verder en doet chrome het weer.
Heel erg apart vindt ik, toen ben ik dus gaan zoeken naar een oplossing!
Zoals altijd ben ik begonnen met informatie verzamelen.
Informatie
Processen

Temperaturen
Idle

Load (arma 2 benchmark very high settings)

Windows eventmanager
Critical
- Kernel power: the system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.
- Kernel event tracing : Session "Microsoft Security Client OOBE" stopped due to the following error: 0xC000000D
- service pack installer: Service Pack installation failed with error code 0x800b0100.
- volsnap: The shadow copies of volume D: were aborted because volume D:, which contains shadow copy storage for this shadow copy, was force dismounted.
- PNRP: The Peer Name Resolution Protocol cloud did not start because the creation of the default identity failed with error code: 0x80630801.
- Loadperf: Unloading the performance counter strings for service WmiApRpl (WmiApRpl) failed. The first DWORD in the Data section contains the error code.
Het probleem doet zich voor bij vrijwel elk programma, van windows explorer en google chrome tot league of legends.
Geprobeerde oplossingen
Natuurlijk was ik zelf ook op jacht gegaan naar oplossingen voor het probleem. Ik zal hier alles wat ik heb geprobeerd neerzetten.
Schoonmaken hardware
Het schoonmaken van de computer aan de binnenkant. Al het stof van de fans verwijderen etc, de hele computer stofvrij gemaakt.
Computer op gebied van software schoonmaken
Hier heb ik heel veel meegedaan. Even een lijstje:
- MSE zou dit probleem veroorzaken is dus na een scan verwijderd.
- Registry repair met behulp van CCleaner.
- Scan met CCleaner.
- CWshredder.
- Hijack this.
- Hitman pro.
- Fresh install op SSD zonder HDD in de pc (clean install van windows) geformatteerd voor clean install
- Fresh install op HDD zonder SSD in de pc. (clean install van windows) geformatteerd voor clean install
- google chrome verwijderd in plaats daarvan firefox gebruikt.
RAM geheugen getest door middel van een strip eruitgehaald en steeds verschillende slots op het moederboard geprobeerd.
Videokaart van slot gewisselt
Videokaart in een exact hetzelfde PCI-E slot gedaan, dit heeft de temperature van 70 graden naar 50 graden gebracht maar verder niks geholpen.
1 monitor geprobeerd ipv 2
Steeds 1 van de monitor los gehaald en beide op 60hz laten lopen. Standaard loopt er 1 op 120hz en 1 op 60hz, nu had ik ze dus beide op 60hz lopen en steeds 1 monitor aan de vieokaart gekoppeld.
HDD gewisseld met een nieuwe HDD
Valt niet echt uit te leggen.
Alle drivers geupdate
Zoals ik zeg, alle drivers van de videokaart etc geupdate.
BIOS en windows geupdate
Ook dit snapt iedereen wel.
Hulp
Na al het bovenstaande geprobeerd te hebben ben ik door mijn opties heen. Ik wil dus vragen of jullie van Tweakers nog wat suggesties hebben. Of dat jullie ideeën hebben waar het aan kan liggen. Volgens mij ligt het niet aan:
- Het RAM.
- De SSD
- de HDD
Budget
Natuurlijk zal datgene wat kapot is moeten worden vervangen. Ik heb voor de meeste onderdelen wel een budget in mijn hoofd en zodra ik een suggestie krijg van welk onderdeel kapot is zal ik hiervoor dan ook een budget geven. Mocht niemand het hier weten dan zal ik helaas onderdelen moeten gaan vervangen totdat ik de oplossing vindt.
Ik zal de onderdelen vervangen in de volgende volgorde:
Processor + Moederboard → Videokaart → Voeding
Ik hoop dus dat jullie me verder kunnen helpen, vragen over het systeem kan altijd en ik hoop dat jullie zo vriendelijk willen zijn om mij te proberen te helpen.
Ajuus en met vriendelijke groet,
Dennis
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2013 13:34 . Reden: duidelijk maken dat fresh install betekent clean install ]