Windows Client voor Remote desktop naar OSX? + Aanschaf Mac?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Zijn er naast RealVNC nog andere oplossingen als je vanuit Windows wilt connecten naar een OSX machine?

Ik wil namelijk binnenkort een mac aanschaffen. Het idee is alleen dat ik hem overdag gebruik voor mijn dagelijkse werkzaamheden.. In de avond uren wil ik er Xcode/Objective C op gaan leren.. Aangezien het ene op kantoor is en het andere vanuit thuis zit ik te kijken als ik een iMac koop of ik dan makkelijk vanuit thuis via remote desktop op de iMac zou kunnen werken (ik heb thuis gewoon en windows machine)..
Alleen RealVNC vond ik niet echt lekker werken (zelfs in een netwerk leek het al te vertragen tijdens het typen).. En ik vraag me af als ik straks actief ga ontwikkelen of ik dan niet ook tegen andere problemen aan ga lopen?

Een andere optie is een MacBook Pro of Air aanschaffen, waardoor ik de machine fysiek mee op en neer kan nemen. Mocht ik voor een van de laatste gaan dan zit ik weer heel erg te twijfelen tussen de 13" Pro Retina of 13" Air.. Wachten op de MacBook Pro 2013 is helaas geen optie ivm dat ik zeer dringend vervanging nodig heb.

[ Voor 21% gewijzigd door Uhmmie op 29-07-2013 13:03 ]

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-10 15:13
Je zal altijd een zekere vorm van vertraging hebben met programma's/diensten als RealVNC, Teamviewer, logmein.com of iets dergelijks. Ik weet voor de rest niet wat je voor je dagelijks werk doet, maar ik zou eerder voor een MacBook Pro (al dan niet retina) gaan en dan zowel thuis als op het werk een extra monitor gebruiken, dan van een programma als RealVNC, TeamViewer of een dienst als logmein.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Dan ben ik ook bezig met software ontwikkeling.. Maar via windows remote desktop heb ik altijd probleemloos kunnen werken.. Ik vond alleen via VNC alles wat trager/stroever aanvoelen..

Zelf begin ik ook steeds meer aanhanger teworden van gewoon een laptop + extra scherm...

Ik twijfel alleen of ik dan nog de retina van een rMBP nodig heb of dat ik gewoon voor een 13" Air moet gaan als ik er toch gewoon een scherm aankoppel.. Het blijft een lastige keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-10 15:13
Wat is voor jou de afweging tussen een rMBP een MBP of een Air? Want, mits je geen design doet, voor software ontwikkeling zie ik de toegevoegde waarde niet van een retina scherm.

[ Voor 65% gewijzigd door thundermo op 29-07-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Omdat ik 1280 by 800 vrij laag vind (zelfde probleem met de Air).. Vooral die 800 of 768 pixels hoog vind ik nogal aan de lage kant.. De enige reden waarom ik dus een rMBP over een Air zou nemen is dan ook de optie voor het retina scherm (kleine letters vind ik helemaal niet erg).. Zodat ik meer ruimte heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 23:41
Een 13" Air heeft een resolutie van 1400x900.

Dat is al iets beter dan de MBP.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 11:40

Bosmonster

*zucht*

Als je altijd op een extern scherm werkt is de retina ietwat overbodig. Als je echter ook graag met je laptop efficient wilt kunnen werken buiten je vaste werkplek (bij een klant bijvoorbeeld), dan is een retina wel erg fijn voor de extra screen real estate die je kunt activeren.

Maar voor een dergelijke gimmick betaal je wel flink extra. Sowieso zou ik nu geen retina kopen, aangezien er een flinke upgrade aan zit te komen. Anders koop je een jaar oude macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Ik kan alleen niet wachten op 'komt er aan'. Het zou Eind oktober kunnen zijn.. Maar ook best november of december voor hij leverbaar is.. Aangezien mijn huidige systeem echt op is (crashed regelmatig).. Kost het me meer om 3 maanden te wachten, dan dat ik nu gewoon een macbook koop..

Ik denk echter toch om voor de 13" rMBP tegaan met 256GB SSD en 8GB geheugen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je kan toch met de standaard windows rdp client naar een mac connecteren, of kan dat tegenwoordig niet meer?

Is XCode trouwens ook niet iets van een €100 per jaar? Je had er toch een developers account voor nodig? Of is dat ook terug gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 16:32

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

kluyze schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 09:14:
Je kan toch met de standaard windows rdp client naar een mac connecteren, of kan dat tegenwoordig niet meer?

Is XCode trouwens ook niet iets van een €100 per jaar? Je had er toch een developers account voor nodig? Of is dat ook terug gezet?
$99 per jaar om precies te zijn :)
Maar je kan XCode gewoon downloaden uit de store, of je ermee kan werken zonder dev account weet ik dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ankhie schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 09:34:
[...]

$99 per jaar om precies te zijn :)
Maar je kan XCode gewoon downloaden uit de store, of je ermee kan werken zonder dev account weet ik dan weer niet.
Je kunt zonder Dev account wel met Xcode werken. Je kunt dan alleen niet zoveel qua distributie.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
De keuze tussen vaste Mac of MacBook zou voor mij makkelijk zijn, zeker een Book. OS X is echt geweldig voor een laptop. Ten eerste de touchpad werkt zo lekker, ok die kan je ook nemen bij een vaste Mac, maar dan kan je net zogoed ook weer beter een muis nemen (want die is wel weer fijner als je flink aan het video editten ben of iets dergelijks).

En licht en altijd snel in en uit sleep modus. Ook wanneer je een lege batterij heb ben je weer precies waar je gebleven was. Het werkt allemaal soepeler als Windows vind ik.

Retina of Air, tja als geld geen rol speelt de Retina. Hij is immers niet veel lomper, nog steeds super compact. Ben wel nog steeds super blij met mijn air, dat ding weegt nix, maar kan alles wat ik wil!

Zou ik veel video editten, de CPU echt af en toe op zijn staart trappen zou ik voor de Pro gaan, puur omdat de Air toch wel erg heet kan worden en dan behoorlijk gaat coolen.

Dagelijkse dingetjes: Web surfen, text editten, wat downloaden, Filmpje kijken etc... is de Air prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
De kogel is door de kerk ;).. Het is een Macbook Pro 13" geworden met retina scherm geworden :).

Pagina: 1