Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Galaxy Tab 3.8 - Accuduur afwijkingen

Pagina: 1
Acties:

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:33

Shiro

Serenity

Topicstarter
Niet helemaal gerelateerd aan Galaxy Tab 3.8. maar het viel mij wel op dat browsing en film accu benchmark voor de Nexus 7 hier ineens hele andere waardes heeft dan in de Nexus 7 of Galaxy Tab 2 review zelf.

Browser:
Galaxy Tab 3.8 review vergelijking met Nexus 6 uur en 23min
Nexus 7 review zelf 449min, ofwel 7 uur en 29min

Film:
Galaxy Tab 3.8 review vergelijking met Nexus 7 uur en 20min
Nexus 7 review zelf 509min, ofwel 8 uur en 29min

Wordt er op een andere manier getest of is de accu van de oude Nexus 7 ondertussen na flink wat benchmarks versleten :9 ?

Juniper RWD

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:26

WoutF

Hoofdredacteur
De accu zal het afgelopen jaar naturlijk enigszins gesleten zijn, maar ook worden tablets waar mogelijk met de nieuwste softwareversies getest. Bij de originele review was dat 4.1, maar inmiddels is die versie opgevolgd door 4.2, 4.2.2 en 4.3. Dat kan verschil uitmaken.

Daarnaast wijzigt ook de versie van Chrome die we gebruiken voor de browsingtest; we pakken altijd de recentste versie. Dat introduceert weer een extra variabele, maar aan de andere kant geeft het ook geen realistisch beeld als we met Chrome 25 testen als Chrome 28 al uit is, want de meeste mensen zullen de nieuwste versie draaien.

Ik ben het met je eens dat de verschillen redelijk groot zijn, en compleet verklaren kan ik ze ook niet. Voor het Android 4.3-stuk heb ik echter meerdere hertests gedaan met 4.2.2 en 4.3 en dat gaf constant dezelfde resultaten. Dat zijn dan ook de meest actuele en betrouwbare scores.

Het liefst zou ik zien dat onze benchdb zo werkt dat een nieuw benchresultaat automatisch doorgevoerd wordt in alle reviews, maar jammer genoeg zijn die gegevens statisch.