Toon posts:

VMware Esxi vSphere client op Ubuntu 13.04 mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds kort heb ik mijn laptop "eindelijk" weer overgezet naar de nieuwe Ubuntu versie.

Echter is het zo dat ik een hoop VMware servers beheer, en ik dit voorheen altijd met VMware vSphere Client deed op mijn windows 8 bak. Dit houd nu natuurlijk op.. omdat ik weer Ubuntu gebruik.

Ik heb al zitten googelen en navraag gedaan, het " schijnt " mogelijk te zijn door via Wine de cient te installeren. Echter loopt de installatie op de helft vast, tijdens een msiexec commando die de installer probeert uit te voeren dus dit gaat nu even niet werken..

Maar weet iemand een evt. oplossing die ik kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als Wine niet wil meewerken, dan zit er niet veel meer op dan een aparte management server in te richten die dit kan, of een Windows VM lokaal draaien (bijvoorbeeld via VirtualBox). Dat heb ik ook tijdelijk gedaan, totdat we klaar waren met de migratie van ESXi naar XenServer (waarna hetzelfde probleem kwam daarmee, al werkt OpenXenManager wel aardig). Ik zit zakelijk nu op Windows 8 [small(helaas)[/], dus geen VM meer nodig voor management e.d.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:10
Welke versie gebruik je? 5 heeft namelijk de Web Client...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Upgrade naar vSphere 5, dan kun je het hele geval aansturen via je webbrowser.
edit: Paul is me net voor

[ Voor 14% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 29-07-2013 13:05 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reacties, ik heb inderdaad 5.1. Kan ik de webbased activeren vanaf CLI? een snelle googel heeft me niks nuttigs opgeleverd, thnx alvast

inmiddels heb ik : https://blogs.vmware.com/...-5-web-client-server.html gevonden

waar moet ik de .exe op installeren? een willekeurige windows guest OS die op de vmware bak draait? lijkt me niet? 8)7

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2013 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik denk op je vSphere server.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is alleen zo, dat mijn VMware bak linux based is. en daar dus geen .exe op kan draaien. ik kan het overigens ook nergens vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Gebruik je de VCVA? Open voor de gein https://(ip-van-vcva):9443 eens? ;)

Mogelijk moet je eerst op https://(ip-van-vcva):5480 inloggen en de Web Client enablen of zo...

Getting Started with vCenter Server and the vSphere Web Client
Configuring the VMware vCenter Server Appliance
Log In to the VMware vCenter Server Appliance Web Console

[ Voor 82% gewijzigd door Paul op 29-07-2013 13:33 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks paul, ik ga de stappen volgen! om VCVA te installeren, moet ik toen op de vmware bak inloggen via de client, dit zal ik vanavond thuis gaan doen... |:(

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Wacht ff, als je VCVA nog moet installeren, waar staat je vCenter Server nu dan op? VCVA is vCenter Server Virtual Appliance, een Linux-based appliance voor vCenter. De andere optie is een Windows-server, en dan kun je dus gewoon je .exe runnen...

Gebruik je de niet-gelicentieerde / gratis vSphere Hypervisor? Dan zit er weinig anders op ergens een Windows-VM (of fysieke bak) in te richten voor de vSphere client, want de Web Client is een onderdeel van vCenter Server, niet van de vSphere Hypervisor.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1