Brother Multifunctional op het netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Lange_Slurf
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-11 01:28

Lange_Slurf

Doe Bij Die Ba

Topicstarter
Beste medetweakers,

Zit met een probleempje, ik hoop dat iemand hier een oplossing aan kan dragen.
Ben een kleine thuisgebruiker, met maar een paar users die het leuk vind om met netwerken te spelen.

Ik heb al geruime tijd een Brother MFC-J5910DW, is een all in one (printer/scanner/fax), heeft altijd prima gewerkt tot hij van de week niet meer wilde printen. Uiteindelijk bleek dat een reinstall van de printerdriver de oplossing was, dat probleem is dus opgelost.

Echter in mijn weg naar die oplossing heb ik ook de printer naar fabrieksinstellingen terug gezet.
hierdoor zijn mijn scan instellingen, waar ik uiteraard |:( geen print screen van had gemaakt, verdwenen.
Nu kom ik er niet meer uit hoe de instellingen behoren te zijn, als ik de functie scan naar netwerk gebruik, blijft de melding verzendfout terug komen.

Hier de situatie schets:
  • Al mijn apparaten staan op een p2p netwerk
  • Ik draai een DC met windows 2012 waarop de AIO is geinstaleerd en via gpm word verspreid aan de computers die inloggen..
  • De scanner stond zo ingesteld dat hij een scan verstuurde naar een netwerk drive
  • Ik heb geen scanserver draaien, dat schijnt niet te werken met mijn Brother.
  • Ik heb op de D: schijf een map staan waarin de scans terecht komen/kwamen, map heet: Scans
  • De map D:Scans staat in drive mappings en word ook via gpm uitgegeven naar alle domeincomputers als : drive S, echter zie ik hem niet op de DC zelf als S: staan
  • De in te voeren gegevens op de configpagina van de scanner zijn: profielnaam; hostadres; doeldirectory; gebruikersnaam; wachtwoord.
Bij de laatste voer ik respectievelijk in: PDF Kleur; 01-DC-2012(of 192.168.1.201); D:\Scans; user@domein.local; password

Ik heb het idee dat de scanner de doelmap niet kan vinden omdat ik de melding verzendfout krijg.
Heb al geprobeerd om buiten de gpm om de map scans te delen met rechten op de btreffende user, dan nog steeds verzendfout, maar als ik dan de map delen ongedaan wil maken, geeft de DC wel aan dat er gebruikers verbonden zijn met de map.

Let wel, het heeft altijd gewerkt voordat ik de printer terug gezet hebt naar fabrieksinstellingen. Ik vermoed dat ik een pad of computernaam niet goed invoer, maar heb geen idee wat.

30 dagen EvE online trial

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-12 16:03
Zou het niet iets moeten zijn als: \\01-DC-2012\Scans ?

Want je stelt het op de printer zelf in, dus heeft deze niet echt een D:\ schijf.

Richard

• Lange_Slurf

Lange_Slurf

Doe Bij Die Ba

Topicstarter
Ook dat werkt helaas niet

• roughtodacore
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-12 16:01
En als je \\01-dc-2012\d$ probeert te benaderen?

Alles kan, zolang het maar mogelijk is...

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-12 16:03
Denk trouwens als ik zo vlug de handleiding bekijk dat het zo moet zijn:
hostadres: 01-DC-2012 (of IP: 192.168.1.201)
doeldirectory: Scans

En even voor alle zekerheid controleren op een PC of je ook de map Scans ziet als je naar: \\192.168.1.201 gaat.
De driveletter is in ieder geval fout.

Richard

• Lange_Slurf

Lange_Slurf

Doe Bij Die Ba

Topicstarter
@ roughtodacore: dat werkt wel vanaf een pc, niet vanaf de Brother.

@ richardboer: Ik meen ook dat het zoiets simpels geweest zou moeten zijn. \\01-dc-2012\Scans vanaf een willekeurige pc geeft gewoon de doelmap weer. Ik denk ook niet dat het serverside verkeerd zit, maar ik weet niet op welke manier ik de gegevens in moet voeren op de Brother

De handleiding geeft ook aan dat bij de doelmap een forwardslash gebruikt moet worden, dat werkt ook niet.

Heb het nu werkend:
map geshared op userniveau.
Host: 01-DC-2012
Doelmap: Scans
User: Username zonder domein toevoeging

Wel raar, misschien zijn er andere manieren want ik kan me niet heugen dat ik die map geshared had staan buiten de drive mappings om. Als iemand suggesties heeft om het "officieel" te doen hoor ik dat graag.

Het werkt in ieder geval, ben al vanaf gisteravond bezig en is het zoiets simpels... hahaha allen bedankt voor de genomen moeite

[ Voor 34% gewijzigd door Lange_Slurf op 29-07-2013 12:30 . Reden: Oplossing gevonden ]

Pagina: 1