Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Home Cinema, iets met bomen en bos niet kunnen zien

Pagina: 1
Acties:

• MBicknese
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-10 15:44
Dus nu een paar weken verder heb ik een aantal keren pricewatch erbij gepakt, verschillende websites bezocht, reviews gelezen, de pet erbij neergegooid en weer opnieuw begonnen. Misschien moet ik dit niet alleen willen doen en gewoon om hulp vragen, hierbij:

Voor mijn afstuderen wordt ik gesponsord in het kopen van een Home Cinema systeem. Bij het aanschaffen wil ik mijn hele 'thuis bioscoop' wat leuker maken.

Wat ik al heb:
  • Topfield tf6000cok (KPN Digitenne)
  • LG 37LK430
  • Nintendo Wii
Nu wil ik graag mijn tv ophangen, de Wii en Receiver via het Home Cinema systeem verbinden aan de tv en TV+Receiver+Home met 1 afstandsbediening kunnen besturen. Een leuke extra zou zijn om de stroom van het systeem ook via afstandsbediening te kunnen bedienen (Nu haal ik 's avonds de stroom eraf via de knop op het stekkerblok).

Boodschappenlijstje:
  • Universal Remote
  • Muurbeugel
  • Home Cinema set
  • IR stopcontact
  • (Optioneel) Component of HDMI kabel/adapter voor Wii
Voor de beugel weet ik dat ik rekening moet houden met gewicht en VESA. Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten (hij hoeft niet te kantelen ofzo). Kabels moeten wel netjes van onderaf achter de tv kunnen. Ik dacht aan
pricewatch: Newstar LED-W220

Universal Remote: enige wat ik hierbij kan denken is Logitech = Kwaliteit. Heb geen idee of dat waar is. Liefst wil ik niet 10.000 knopjes dus de Harmony smart of touch leken me leuke opties

Wensen voor Home Cinema:
  • Blu-ray speler
  • Video spelen vanaf NAS (Voor zover ik weet speelt mijn tv alle formaten, dit wil ik graag behouden)
  • Youtube video's afspelen
  • Mooi geluid (duh ;) )
  • (optioneel) Websites kunnen bezoeken
  • (optioneel) FM-radio
Optie die ik tegen kwam:
pricewatch: LG HX552
Ik merk dat pricewatch maar weinig (correcte) gegevens heeft van de verschillende sets. Daarom is het wat moeilijk zoeken.

Mijn budget voor het hele systeem is €600,-

Wat zijn jullie adviezen, aanraders en ervaringen? En als ik iets vergeten ben te vermelden hoor ik het graag.

Bonus punten:
Misschien stap ik over een half jaar over op interactieve TV via glasvezel. Het zou leuk zijn als het gehele systeem netjes blijft werken met een nieuwe receiver.

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
De logitech Harmony werkt niet op je Wii omdat deze niet met IR communceerd maar met bluetooth oid.

Hij schakelt natuurlijk wel je TV / Home cinemaset naar de goede stand, maar je moet zelf erheen lopen en op het knopje drukken of hem met de wii controller aandoen

Voor muurbeugels neem ik eigenlijk altijd een systeem van Vogel's (http://www.vogels.com/)

Vul het typenummer in van je TV op hun site, en ze komen met alle mogelijkse systemen voor jou TV
(1 as of 2 assen draaien etc), als je hem op oog hoogte hangt vind ik het altijd fijn dat je hem nog naar links of rechts kunt bijstellen, omdat je nooit precies recht voor de TV zit.

[ Voor 87% gewijzigd door itsme9x op 29-07-2013 14:37 ]

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-11 20:07
itsme9x schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:33:
De logitech Harmony werkt niet op je Wii omdat deze niet met IR communceerd maar met bluetooth oid.
Klopt niet helemaal, Logitech heeft zeker bruikbare alternatieven die bluetooth ondersteunen... Ik heb sinds kort de Logitech Harmony Smart Control en die werkt perfect. Ab werkt via Wifi en zet signalen om naar iR en bluetooth. Voordeel is ook nog eens dat je je apparaten uit het zicht kunt plaatsen en je alles met je smartphone kunt bedienen. Overigens is de prijs ook heel redelijk.

http://www.logitech.com/nl-nl/product/harmony-smart-control

[ Voor 6% gewijzigd door ThaBuz op 29-07-2013 15:14 ]

• MBicknese
Ik hoef mijn Wii niet te besturen met de afstandsbediening hoor. De powerbutton op de wiimote werkt prima. De 'AB' is voor de reciever, tv, home cinema en het liefst dus ook voor het stopcontact.

Is zo'n muurbeugel van Vogel's kwalitatief veel beter? Vooral is het de extra €34 euro waard? (Waar mijn eerste optie €26,- is)

• MBicknese
whups, dubbel klik.

[ Voor 90% gewijzigd door MBicknese op 29-07-2013 15:19 ]

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Weet niet of ze "beter" zijn aangezien ik het andere merk niet ken, Vogel's is wel een van de merken in de bovenkant van het segment qua kwaliteit. zijn inderdaad daarom ook wat duurder, kijk ook eens naar hun kabelgoten, die zul je ook nodig hebben schat ik zo

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Nog niet zo gek veel reacties op je topic. Komt misschien ook omdat je voor een beperkt budget nogal wat neer wil gaan zetten. Het kopen van een muurbeugel, afstandsbediening, IR-stekker en kabel zal toch niet zo lastig en duur hoeven zijn. Blijft de aankoop van een home cinema set inclusief speakers en een blu-ray speler over.

Je geeft aan graag "mooi geluid" te hebben; dat is natuurlijk iets erg persoonlijks. Waar je rekening mee moet houden is dat bij home cinemasetjes doorgaans satellietspeakers geleverd worden welke op zich voor films/series prima presteren. Wanneer je er ook graag muziek op luistert gaan dergelijke speakertjes door de mand en zullen daarmee niet al te best presteren. Het zou in dat geval beter zijn om zelf een speakerset samen te stellen maar dat lijkt me erg lastig gezien het budget.

Om een groot deel van je wensen af te dekken, zag ik deze set staan van Yamaha. Dan heb je een receiver inclusief speakers en een blu-ray speler.

Waneer je de overstap maakt van Digitenne naar glasvezel maakt, sluit je gewoonweg een andere bron aan op de receiver dus daar zal toch geen probleem in zitten.

• MBicknese
Ok het was al weer even geleden. Beetje afgeschrokken door laatste post.

Mooi geluid is inderdaad erg subjectief. Op het moment heb ik een 2.1 pc speakerset van logitech er aan hangen dus ik denk dat alle aankopen wel verbeteringen gaan brengen. Waar ik meer op doelde in mijn openingspost is dat jullie me er van weerhouden iets te kopen waarvan de mening in het algemeen is dat er slecht geluid uit komt :)

Ben maar eens gaan zitten om met de prijs te puzzelen en alles bij elkaar te zoeken. Mijn resultaat:
Muurbeugelpricewatch: Newstar LED-W22026.48
Remotepricewatch: Logitech Harmony Smart Control122.85
Home Cinemahttp://www.lg.com/nl/home...HX573-home-cinema-systeem380
StopcontactWillekeurig15
KabelgootWillekeurig10
Wii HDMIWii2HDMI30
Optische KabelWillekeurig7.5
HDMI kabelWillekeurig7.5

Dat zou het totaal brengen op €599,33

Ik heb de gegevens van de HX573 doorgegeven aan de redactie, deze stonden nog niet in het systeem :?
Enige verschil dat ik kan vinden tov de HX563 is dat de 573 ook zuilen heeft aan de voorkant. Bij de site van LG wordt op de voorpagina gezegd dat het een 9.1 systeem zou zijn maar voor de rest staat overal 5.1. Toch wel verwarrend.

Zou dit een leuke en werkende set moeten opleveren?

(Mijn TV heeft geen ARC btw vandaar de optische kabel)

• Burlok86
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09 15:12
Tip voor de Logitech Smart Control, Logitech wil nog weleens kortingscodes uitdelen mocht er iets zijn met zeer oude apparaten.
Ik heb voor mijn Smart Control voor €3,- een code overgenomen van een tweaker waardoor ik €45,- korting kreeg. :)
Pagina: 1