iPhone 4s 6.1.3, WIFI greyed out

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Mijn vriendin heeft vanmddag haar iPhone ge-upgrade naar ios 6.1.3. Het lukt nu niet meer om de WIFI aan te zetten: het knopje is greyed out. Ze kwam van 5.X.X (weet het even niet meer), daar werkte de WIFI ook al niet meer, maar het knopje was nog wel aan en uit te zetten (alleen kon je geen netwerken vinden).

Nu lees ik dat velen hetzelfde probleem hebben met de 4s i.c.m. ios 6.1.3 en 6.1.2, en wil daarom proberen te downgraden naar 6.1.1. Het euvel bestond toen nog niet.
Helaas krijg ik als ik dat probeer (iPhone in DFU mode, dan in iTunes het IPSW bestand inladen) foutmelding 3194. Al wat speurwerk verricht maar kom er niet van af. Heb geprobeerd regels toe te voegen aan mijn C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts, deze ook weer verwijderd, geen resultaat.

Anyhow, het probleem dat ik nu heb is foutcode 3194 bij het downgraden, maar het werkelijke probleem is de greyed out WIFI knop in 6.1.3.
Wie kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-09 21:00
Downgraden kan alleen naar een reservekopie volgens mij. Tenzij je met Cydia (jailbreak) iets hebt laten opslaan bij sauriks server toen je die specifieke versie van iOS geïnstalleerd had.

Verder lijkt het erop dat de WiFi (en waarschijnlijk ook bluetooth) in de iPhone kapot is.
Je hebt de fohn truc al wel gevonden op internet denk ik?

Beter lijkt me de garantie regeling te proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen3 op 28-07-2013 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Die fohn truc wel gezien ja. Je gaat me toch niet vertellen dat dat echt werkt? Het lijkt me vooral een leuke grap. Als het al zou werken dan zal het tijdelijk zijn!

De kans is wel aanwezig dat het een hardware-probleem is, omdat er ook al vóór de update problemen waren met WIFI (zie topicstart). Het rare is wel dat het greyed-out euvel met de update ontstond.
Garantie is misschien een probleem omdat de telefoon net iets langer dan een jaar geleden is aangeschaft..

[ Voor 26% gewijzigd door tbenschop2 op 29-07-2013 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 09:12

Collaborator

You! Cake or Death?

Opsturen voor garantie. Zelf krijg je dit niet gefixt. Toen ik bij het reparatiecentrum werkte kregen we dit niet opgelost softwarematig, moest echt omgeruild worden via Apple.

[ Voor 4% gewijzigd door Collaborator op 29-07-2013 13:20 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-09 12:08
Internet staat er vol van de grey out na update. Heb er zelf ook last van gehad na update.
Zelfs in de vriezer gelegd. Was kortdurend deze oplossing.

Kun je zelf niet oplossen (tenzij downgraden zie jeroen3 bericht)

Anders enige remedie omwisselen. Ik ben zelf naar de apple store geweest en omgeruild (4s refurbished. in garantie periode van 1jaar).

Buiten garantie periode kun je ook omwisselen maar kost je €199 bij de apple store.

Als je 4s nog geen 2jaar oud is kun je aankloppen waar je m gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-09 21:00
Dit lijkt mij gewoon garantie.

Hij is toch niet gevallen o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk detecteerde iOS 6 dat er een probleem is en dat hij de functie daarom grijs maakt. In iOS zit die controle kennelijk niet.

Dat klinkt in ieder geval als een hardware issue. Als je je iPhone herteld naar fabrieksinstellingen weet je het helemaal zeker.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik ben wel benieuwd wat de meerwaarde is van het knopje aan kunnen zetten terwijl hij toch al niet werkte in IOS5? Feit blijft dan dat in beide OS'en je niets met WIFI kon. :)
Pagina: 1