Hallo,
op een linux systeem waarop wat php scriptjes draaien worden vanuit die scripts e-mails verstuurd. Nu wil ik dat de e-mails vanuit een andere afzender komen. Echter de e-mail die aankomt wordt "herschreven" naar een ander domein.
Conceptbeschrijving:
Het hoofddomein: domeinA.nl
Subdomein 1: domeinB.nl
Subdomein 2: domeinC.nl
Voor alle drie de domeinen is e-mail geconfigureerd en vanuit buiten af kan alle drie de domeinen gemaild worden.
Als er e-mail wordt verstuurd vanuit info@domeinB.nl, dan eindigd in de e-mail de afzender info@domeinA.nl.
In PHP wordt de juiste header aan de e-mail toegevoegd.
Ik kwam dit tegen op serverfault http://serverfault.com/qu...n-name-for-sender-address, daar worden twee antwoorden gegeven maar mijn e-mails worden nog niet goed verstuurd.
De eerste paar regels uit mijn sendmail.mc
ik heb de domeinnamen in mijn /etc/hosts file staan
De e-mails worden helaas nog verstuurd van domeinA.nl. Weet iemand waar ik wat moet veranderen?
Deze regel in sendmail.mc doet iets in mijn hoofd:
dnl genericstable: rewrite sender address for outgoing mail
op een linux systeem waarop wat php scriptjes draaien worden vanuit die scripts e-mails verstuurd. Nu wil ik dat de e-mails vanuit een andere afzender komen. Echter de e-mail die aankomt wordt "herschreven" naar een ander domein.
Conceptbeschrijving:
Het hoofddomein: domeinA.nl
Subdomein 1: domeinB.nl
Subdomein 2: domeinC.nl
Voor alle drie de domeinen is e-mail geconfigureerd en vanuit buiten af kan alle drie de domeinen gemaild worden.
Als er e-mail wordt verstuurd vanuit info@domeinB.nl, dan eindigd in de e-mail de afzender info@domeinA.nl.
In PHP wordt de juiste header aan de e-mail toegevoegd.
Ik kwam dit tegen op serverfault http://serverfault.com/qu...n-name-for-sender-address, daar worden twee antwoorden gegeven maar mijn e-mails worden nog niet goed verstuurd.
De eerste paar regels uit mijn sendmail.mc
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| dnl FEATURE(`smrsh',`/usr/sbin/smrsh')dnl FEATURE(mailertable)dnl dnl virtusertable: redirect incoming mail to virtual domain to particular user or domain FEATURE(`virtusertable',`hash -o /etc/mail/virtusertable')dnl dnl genericstable: rewrite sender address for outgoing mail FEATURE(genericstable)dnl FEATURE(always_add_domain)dnl FEATURE(redirect)dnl FEATURE(use_cw_file)dnl FEATURE(local_procmail)dnl FEATURE(`access_db')dnl FEATURE(`blacklist_recipients')dnl FEATURE(`relay_based_on_MX')dnl ... |
ik heb de domeinnamen in mijn /etc/hosts file staan
code:
1
| 127.0.0.1 domeinB.nl www.domeinB.nl |
De e-mails worden helaas nog verstuurd van domeinA.nl. Weet iemand waar ik wat moet veranderen?
Deze regel in sendmail.mc doet iets in mijn hoofd:
dnl genericstable: rewrite sender address for outgoing mail
[ Voor 3% gewijzigd door Brains op 28-07-2013 20:14 ]