Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PHP/MySQL] Matchmaking website

Pagina: 1
Acties:

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:13
Beste tweakers,

Ik heb een verschillend aantal vragen waarbij ik hoop dat er enkele meer ervarende personen zijn die mij een aantal richtlijnen kunnen geven. Ik ben door een goede vriend van mij gevraagd een website te bouwen die kinderen helpt om hun ouder te zoeken als er in de relatie van zijn ouders iets is mis gegaan. Daarbij is het de bedoeling dat zowel een kind als een ouder zijn/haar gegevens kan afgeven in de mate die zij zelf willen. En met die gegevens wil ik door middel van het gebruik van PHP/MySQL en uiteraard HTML/CSS voor de opmaak een match te vinden waarmee de administrators (in dit geval die vriend) dan aan de slag kunnen door bijvoorbeeld bureau jeugdzorg e.d. te raadplegen en via de middelen die ze hebben zorgen dat het kind en ouder weer in contact kunnen komen op z'n minst. Dat dit een nogal omslachtige manier is klopt maar we willen het proberen, maar dan wel goed meteen.

Het is natuurlijk belangrijk dat de gegevens die men al bereid is af te geven goed te beschermen. Ik dacht dus er al sowieso aan om deze beveiligd op te slaan en ook een framework te gebruiken die bepaalde zaken zoals injecties al kan voorkomen. Nu weet ik nog niet wat voor framework daarvoor geschikt zou zijn? Hoe kan ik bovendien een MySQL database goed beveiligen.

Graag hoor ik ook of er nog belangrijke zaken zijn waar ik op moet letten. Gezien mijn vriend dit voor een goed doel doet help ik hem mee voor niks en zijn budget is ook niet al te groot dus het inhuren van een bedrijf of expert was geen mogelijkheid. Als er mensen zijn die een soort gelijkend project hebben meegemaakt in het bedrijfsleven en daar inzichten over hebben hoop ik die graag te mogen horen.

Alvast bedankt,
Jeroen

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
TheUninvited schreef op zondag 28 juli 2013 @ 19:31:
Graag hoor ik ook of er nog belangrijke zaken zijn waar ik op moet letten. Gezien mijn vriend dit voor een goed doel doet help ik hem mee voor niks en zijn budget is ook niet al te groot dus het inhuren van een bedrijf of expert was geen mogelijkheid. Als er mensen zijn die een soort gelijkend project hebben meegemaakt in het bedrijfsleven en daar inzichten over hebben hoop ik die graag te mogen horen.
Aangezien je met gevoelige gegevens werkt is dat toch hetgeen ik je zou aanraden. Blijkbaar heb je zelf niet de ervaring die nodig is om dit goed op te zetten. Dan ga je dat ook niet voor elkaar krijgen met een paar pointers van dit Forum.

Je zou bijvoorbeeld hier even kunnen kijken: http://tweakers.net/categ...tware-development/aanbod/

Misschien dat er iemand is die jullie gratis of voor een gereduceerd tarief zou kunnen helpen.

Op zich is het prima dat je wat bij wilt leren, en normaal gesproken zou ik dat ook zeker aanmoedigen. Maar op het moment dat het om privacy gevoelige gegevens gaat is het IMHO niet slim om dat risico te lopen, en dat straks al die gegevens op straat liggen.

Je zou natuurlijk ook naar sponsoring kunnen kijken om het budget groter te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Woy op 28-07-2013 21:14 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• TheUninvited
Heb ook binnen mijn vriendenkring rondgevraagd, maar niet echt iemand met de benodigde ervaring gevonden. Mijn ervaring is inderdaad gelimiteerd, maar ik wil deze mensen graag helpen voor een goed doel. Sponsoring is niet echt de richting waarin ze zouden willen gaan aangezien ze echt als non-profit geheel onafhankelijk willen werken om zo ook de privacy te waarborgen. Toch bedankt voor je input ik zal het zeker overleggen. Degene die mij hebben gevraagd zitten zelf in de bijstand/schuldsanering omdat deze door hun partner soort van de deur uitgeschopt zijn om het grof te zeggen dus die hebben al geen cent te makken. Maar ze willen toch iets goeds voor de samenleving betekenen. Als er iemand is die dit toevallig leest en mij graag vrijwillig zou kunnen helpen zou dat heel tof zijn!

• eM.
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-10 10:44

eM.

Doet me een beetje hier aan denken:
http://ikbenveilig.rodekruis.nl/

Niet helemaal hetzelfde, maar wellicht heb je er wat aan.

[ Voor 30% gewijzigd door eM. op 29-07-2013 11:30 . Reden: aanvulling ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik denk dat je dit zonder een flink budget niet gaat kunnen realiseren. Als je niet zelf algoritmes kan ontwerpen om matchmaking te doen, en ze ook niet kan aankopen zou ik al niet eens beginnen met het maken van zo'n site :)

Daarnaast het is waarborgen van integriteit en veiligheid van zo'n site ook niet iets wat je 'even' doet.
Het gaat ook geld kosten om het te hosten en te beheren, plus je gaat met onderhoudskosten te maken krijgen.

Stel dat je met een pak vrijwilligers van niveau aan de slag gaat en alles gratis doet zal je er met 10 man in een jaar misschien een eerste versie mee hebben.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
TheUninvited schreef op maandag 29 juli 2013 @ 00:25:
Sponsoring is niet echt de richting waarin ze zouden willen gaan aangezien ze echt als non-profit geheel onafhankelijk willen werken om zo ook de privacy te waarborgen.
Sponsoring hoeft zeker niet te betekenen dat je niet meer onafhankelijk kan werken. Maak eens een goed plan op papier, en stap eens naar een van de grotere dienstverleners toe. Die zeggen allemaal sociaal verantwoordelijk te willen ondernemen, misschien willen ze voor wat gratis reclame wel wat mensen ter beschikking stellen om het te maken. Vaak hebben deze bedrijven namelijk wel projecten die gedaan worden door bankzitters, dus dan zijn de kosten ook voor hun te overzien.
johnkeates schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:32:
Stel dat je met een pak vrijwilligers van niveau aan de slag gaat en alles gratis doet zal je er met 10 man in een jaar misschien een eerste versie mee hebben.
Je kan natuurlijk weinig zeggen over hoe veel tijd het gaat kosten om te maken, we hebben daarvoor gewoon veel te weinig informatie over de gewenste functionaliteit.

[ Voor 22% gewijzigd door Woy op 29-07-2013 11:38 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• TheUninvited
Mijn idee was eigenlijk best simpel. Je vult een formulier in. Met de geboortedatum van jezelf en als die ouder dan jouw geboortedatum invult via de andere kant kom je zo al relatief simpel van Datum == Datum match. Het systeem hoefde helemaal niet volautomatisch worden. Sterker nog ze wilde dat er gewoon een mogelijkheid was dat zowel kind als ouder een zelfde soort formulier invult en als er dan gelijkenissen zijn dat zij dan een overzicht kregen ervan en dat ze als bemiddelaar konden optreden. Het is meer om een deel van het werk uit handen te nemen. Nu zitten ze nog via facebook gewoon handmatig mensen te helpen maar dat werkt niet geheel makkelijk. Als dit een beetje duidelijkheid schept :P Ik had dus helemaal geen algoritme in gedachte gewoon simpel vergelijken dat lijkt me geen klus van een jaar of meer. Het moet gewoon basic blijven en that's it. Het enigste wat dus belangrijk is dat de informatie van het formulier in de mysql database komt (posten dus) en dat dat dus niet door jan en alleman kan worden gezien, enigste waar ik ervaring mee heb gehad is sql injecties en special characters e.d. ook.

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:51
TheUninvited schreef op zondag 28 juli 2013 @ 19:31:

Het is natuurlijk belangrijk dat de gegevens die men al bereid is af te geven goed te beschermen. Ik dacht dus er al sowieso aan om deze beveiligd op te slaan en ook een framework te gebruiken die bepaalde zaken zoals injecties al kan voorkomen. Nu weet ik nog niet wat voor framework daarvoor geschikt zou zijn? Hoe kan ik bovendien een MySQL database goed beveiligen.

Alvast bedankt,
Jeroen
Dit kun je doen door professionals in te huren, je werkt met zodanig gevoelige gegevens dat je hiervoor geen hoobbyist(spellcheck?) kan gebruiken.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Woy schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:37:
[...]
Je kan natuurlijk weinig zeggen over hoe veel tijd het gaat kosten om te maken, we hebben daarvoor gewoon veel te weinig informatie over de gewenste functionaliteit.
Dat is natuurlijk gedeeltelijk waar, maar matchmaking sites in het algemeen zijn vaak genoeg gemaakt, je kan bijna gewoon whitelabel iets inkopen en met wat algoritmes en opmaak die site maken die je nodig hebt.

Maar dat is het punt niet, het punt is dat dit soort sites/webapps vaak genoeg gemaakt zijn om sterk projectmatig te kunnen werken op het niveau waarbij je eigelijk al wel weet wat er in moet zitten en wat het voor tijd gaat kosten. Je zou in principe zelfs een lijst requirements van een bestaand project kunnen gebruiken en met een beetje schiften al een degelijk begin kunnen maken voor een SRS.

Gezien veel projecten (specifieke algoritmes en blackboxes van bepaalde implementaties daar gelaten) die door een $random software hutje in elkaar gedraaid worden in periodes tussen de 5 en 7 maanden voor een eerste feature-complete release gewoon werken kan je prima stellen dat met een overkill aan programmeurs en dubbele tijd je een schatting kan maken voor de TS.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Hoe denk je ouders, die waarschijnlijk nogal van het pre-internet tijdper zijn, gaat bewegen hun gegevens in te vullen?

De meeste ouders die hun kinderen niet zien doen dat niet omdat ze hun kinderen niet kunnen vinden hoor...

https://niels.nu

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat, en het is niet enkel matchen. Het hele samenbrengen is vertrouwelijk, en je hebt 0 (zegge: NUL) bewijs dat gebruiker is wie hij claimt dat hij is.

En zo zijn er nog wel wat details/uitdagingen te bedenken, dus mag hopen dat je al zover door gedacht hebt. Je bagatelliseert het nu naar enkel beetje veilig opslaan, maar misschien komen er dankzij WBP (Wet bescherming persoonsgegevens) wel meer eisen op tafel? Etc. etc.

In eerste instantie moet je misschien zelfs enkel denken over 't inhuren van iemand met de capaciteiten om enkel het plannetje met je door te nemen / te toetsen / uit te werken. In zoverre helpt dit topic hopelijk ook op dit vlak, maar ben erg sceptisch over gratis devhulp van begin tot eind.

[ Voor 8% gewijzigd door Voutloos op 30-07-2013 23:09 ]

{signature}

• TheUninvited
Ik zit nog rond de tafel met diegenen, ik ga ze ervan proberen te overtuigen dat het inderdaad niet zo simpel is dat het lijkt. Misschien dat ze via die weg wel in kunnen zien dat het zeer moeilijk is zoiets op te zetten. Nogmaals bedankt. Ik laat nog weten wat de afloop gaat zijn :)
Pagina: 1